problemen met shock

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
black warrior
Easy Quadrider
Easy Quadrider

problemen met shock

Bericht door black warrior »

Ik weet ni jusit hoe ge da schrijft. maar julie zulle wel weten wat ik bedoel zeker? Heb al tijdje nimeer gereden met quad, door het slechte weer, en daarjusit wou ik eens vertrekken met de quad. Maar toen ik de shock wou aan zette om te starten, heb ik gezien dat deze niet meer beweegde. hij zat echt vast. Ik kan hem maar paar mm verdraaien. Hoe zou dit komen? en wat kan ik eraan doen?

En zonder dat dit opgelost is, kan ik de quad niet starten zeker?
go go go !
black warrior
Easy Quadrider
Easy Quadrider

ow ja het is een Z 400 :D
go go go !
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

oe? kan je bij een Z niet vertrekken als je je choke niet aanzet :?
Pure adrenaline attached with a license plate !
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

otewel zit er zand in de kabel maar denk eerder dat die vast zit aan de carb. volg het kabeltje en demonteer daar de naald aan de carb. ie zit daar hoogstwaarschijnlijk vast. spuit er dan wet decaltou of weet ik wa op want die zal heeeeeeeeeeeeel hard vastzitten, wacht een beke en je zult zien floep eruit en kuis het helemaal uit. geen frees hebben je kan niets kapot doen.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Re: problemen met shock

Bericht door Fré »

black warrior schreef:Ik weet ni jusit hoe ge da schrijft. maar julie zulle wel weten wat ik bedoel zeker? Heb al tijdje nimeer gereden met quad, door het slechte weer, en daarjusit wou ik eens vertrekken met de quad. Maar toen ik de shock wou aan zette om te starten, heb ik gezien dat deze niet meer beweegde. hij zat echt vast. Ik kan hem maar paar mm verdraaien. Hoe zou dit komen? en wat kan ik eraan doen?

En zonder dat dit opgelost is, kan ik de quad niet starten zeker?
staat ie in een koude ruimte?
beneden 0°?
zou er water in kunnen zitten?
controleer je darmpje eens
anders kuisen :)

makkelijkste manier om te weten of je quad start zonder de choke is...

roffel roffel

Proberen! :wink:
White LTZ-450 - powered by MSD -
black warrior
Easy Quadrider
Easy Quadrider

nee staat in de garage, gemiddeld 20°c dus da zal het ni zijn. water zou kunne, heb hem is afgespoten met den hoge druk en dan nimeer in gank gezet. en zand zou ook kunne. maar heb da al is open gedaan en daar zit een veertje in, maar heb da daar ni durve uittrekken. dus da kan geen kwaad? kmag die kabel er gewoon uittrekken??
go go go !
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

waar de shooke aan de carbu ingaat da is met een alu buisje. maar er is geen moer die deze erin houd je kan het er zo uittrekken als dit eruit is en het buisje staat op de rand dan kan kan de shooke maar een 5 tal mm bewegen kijk daar eens naar lijkt dom ik heb er mij ook al op rotgezocht.

en bij heel koud weer een Z starten zonder shooke geen probleem zet je naftkraantje op FLOOT hou 2 seconden de uitlaat dicht en het beestje vertrekt vergeet het naftkraantje nie trug op "on" te zetten daarna. zonder floot gaat het ook maar duurt het beetje langer
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

heb je een werkplaatshandboek?

dat kan handig zijn als je bepaalde zaken demonteert of probeert te demonteren, zo weet je wat je zal tegenkomen :wink:
black warrior
Easy Quadrider
Easy Quadrider

ja, da ligt ergens :D ma das weer allemaal int engels, ma kzal het is zoeken en als het ni lukt dan laat ik nog iets weten
go go go !
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ja maar kebbet over de laatste pagina's van het handboek, met die explosietekeningen van alle onderdeeltjes.

Das zonder tekst en met duidelijke tekeningen. Dat vind ik super handig!
black warrior
Easy Quadrider
Easy Quadrider

heb het gevonde. En het is al beetje op gelost. maar hij vringt toch nog een beetje. mss moet ik er nog wat olie aandoen. Maar allesins bedankt voor de hulp :)
go go go !
Plaats reactie