De Z power kit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

hij loopt wel goed maar hij had beter verwacht van die carb
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Ja dat heeft hij tegen mij ook verteld ,had meer verwacht van de carb.Wat ik Marco gevraagd heb, was om de carb. tegoei af te stellen met de vermelding erbij dat hij in de 3de versnelling zijn snoet nog moest omhoogheffen,daarentegen vertelde Marco mij wel (omdat ik zij bij afhaling dat het roostertje van mijn nieuwe Rino er nog inzat) dat hij niet tot het uiterste gegaan was met tuning omdat ermee op de baan gereden word en hij het verstandig vond om niet nog meer lawaai te produceren. Ik heb er zelf nog niet deftig mee gereden(enkel 200m met koude motor bij Marco zelf, ik dacht het vandaag te doen maar ben met mijn MADAM MOETEN gaan shoppen) en voelde enkel wat meer power onderin.Ik vertelde dat tegen Marco en hij vertelde mij dat hij er wel serieus mee doorgereden had, en wanneer hij er in 2de langzaamaan mee reed en hem dan opendraaide hij gewoon op zijn achterste poten ging staan en dat gevoel had ik niet bij mijn 200 meter durende ritje.Let wel er zitten baanbandjes op en vooraan een 15 en achter een 35 van tandwiel.Mijn enige zorg is nu wanneer ik zelf aan de luchttoevoer ga zitten prutsen ik de afstellingen van Marco ga ontregelen.Wanneer ik niet meer power ga winnen staat er mischien binnenkort hier op het forum een TM36 carb. te koop.Ik vertelde dan ook dat ze hier bezig waren om een groepsaankoop te plannen van de TM36 en zij dat hij er niet zo stond voor te springen om die dingen aan de man te brengen.Nog eventuele vragen?laat maar komen.
Enjoy your ride...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Na 200meter is hij nog niet eens warm, bij mij doet hij de eerste minuut dat ik rij niets omdat hij koud is

Je kunt proberen zonder kap/snorkel, als het beter is, je jetting is dan wel te arm maar om even te testen kan dat wel, als je al verbetering merkt weet je tenminste waar het aan ligt.

Vind het raar dat jij weinig effect merkt en Bartie bijv wel veel....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Ja ik had Bartie zelf ook gecontacteerd een paar weken geleden en zoals hij mij vertelde wat ik moest doen, 140 erin luchtfilterdeksel gedeeltelijk afplakken liep hij zonder stotteren maar voelde maar een zeer kleine hoeveelheid winst en toen dacht ik,stoppen met zelf te proberen en ineen keer de quad wegdoen naar iemand die er iets van kent.
Enjoy your ride...
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Hans had jij echt maar een 120 sproeier steken op je Z400 met al die mods?moeilijk te geloven toch hé,ik begin meer en meer gaan te twijfelen aan mijn 125 die er nu insteekt.
Enjoy your ride...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Al die mods.........Hans had alleen K&N en Rino dempertje hoor.....

Dit vond ik nog op Z400central:

http://z400central.com/invision/index.p ... 95&hl=tm36
http://z400central.com/invision/index.p ... 49&hl=tm36

this is the best carb i have found in my research for what i do which is dune riding. go to www.sudco.com amd look at flatslide tm carbs by mikuni.

i have the tm36mm adjustable accelerator pump carb.and it rocks, you can fully adjust for your riding ability and condition. you can get a tm38mm also adjustable accelerator pumped if your looking for top end.

don't let the numbers fool you, the 36mm is like no other it's ventury chamber is designed to ecact specs and produces a TON of mid range which i want for the dunes.if your looking for top end.get the 38mm but make sure it is the adjustable accelerator pump type.shoots a straight stream of gas to the head for as long as you set it, hits like a 2-stroke kinda does and really wakes this bike up.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Had hij ook geen andere cams steken?Teunie ben jij Teun waar Marco tegen ons over gesproken heeft?
Enjoy your ride...
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja de enige echte teun :D

ik had idd alleen rino en k&n
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Willems David

Bericht door Willems David »

Scheelt dat dan zoveel met dat luchtfilter deksel eraf ?
En die snorkel voor wat dient dat ?
:wink:
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Die snorkel zit op een Z400,ik weet nu niet hoe het bij andere modellen in elkaar zit,is een stukje "slurf" dat aan je luchtfilterhuis zit en dat,wanneer men begint met te rejetten of andere mods veels te klein is om de nodige lucht door te laten.Probeer maar eens zonder luchtfilterdeksel te rijden standaard,het kan goed zijn dat je je quad niet eens aan de praat krijgt.
Enjoy your ride...
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Laat het zo stellen met de TM36 krijgt de Z veel meer koppel.

Als ik vroeger offroad reed en kwam in paar bulten terecht en ik vertraagde om dan vanuit 2de gas te geven om terug te versnellen was dat standaard een ramp. Nu gewoon effe aan de gas komen en ik ben weg, als het moet ook in 3de.

Wel met 140 sproeier erin en een andere uitlaat.

Ik weet dat er wel wat probs waren om de TM36 met rino demper afgesteld te krijgen. Ze hebben er toen een Fp opgezet en die hield veel minder tegen.

Zijn al paar van het forum die hem getest hebben.

Sg6 is bij mij komen testen, Fré heeft in bikeschotte die andere getest.

Deze mensen waren ook overtuigd.

Ik vind het één van de beste mods die je kan doen op een Z.

Heb het mij nog geen minuut beklaagd en content dat ik mijn geld niet in een dyno kit heb gestoken.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Willems David

Bericht door Willems David »

Die snorkel zit er ook bij m'n raptor !!!
Met de jetkit erin zou dat moeten lukken zonder deksel/snorkel of nie ?? :?
Zou anders morgen eens proberen. :wink:
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Ja probeer eens en desnoods luchtfilterdeksel eraf en dan wanneer het nodig is trapsgewijs je luchtfilterhuis dichtplakken totdat je de juiste afstelling hebt.Succes
Enjoy your ride...
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Niet dichtplakken, gewoon opnieuw afstellen dan ben je meteen er vanaf.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

FOR FUN schreef:Ja dat heeft hij tegen mij ook verteld ,had meer verwacht van de carb.Wat ik Marco gevraagd heb, was om de carb. tegoei af te stellen met de vermelding erbij dat hij in de 3de versnelling zijn snoet nog moest omhoogheffen,daarentegen vertelde Marco mij wel (omdat ik zij bij afhaling dat het roostertje van mijn nieuwe Rino er nog inzat) dat hij niet tot het uiterste gegaan was met tuning omdat ermee op de baan gereden word en hij het verstandig vond om niet nog meer lawaai te produceren. Ik heb er zelf nog niet deftig mee gereden(enkel 200m met koude motor bij Marco zelf, ik dacht het vandaag te doen maar ben met mijn MADAM MOETEN gaan shoppen) en voelde enkel wat meer power onderin.Ik vertelde dat tegen Marco en hij vertelde mij dat hij er wel serieus mee doorgereden had, en wanneer hij er in 2de langzaamaan mee reed en hem dan opendraaide hij gewoon op zijn achterste poten ging staan en dat gevoel had ik niet bij mijn 200 meter durende ritje.Let wel er zitten baanbandjes op en vooraan een 15 en achter een 35 van tandwiel.Mijn enige zorg is nu wanneer ik zelf aan de luchttoevoer ga zitten prutsen ik de afstellingen van Marco ga ontregelen.Wanneer ik niet meer power ga winnen staat er mischien binnenkort hier op het forum een TM36 carb. te koop.Ik vertelde dan ook dat ze hier bezig waren om een groepsaankoop te plannen van de TM36 en zij dat hij er niet zo stond voor te springen om die dingen aan de man te brengen.Nog eventuele vragen?laat maar komen.

aha, maar jij zit nu dus met een 15 tands, 35 tands en 18" banden als ik me niet vergis.

Die overbrengingsverhouding is tov standaard (14, 39 en 20") welgeteld 1.07 keer groter. Iets groter dan standaard dus.
Dus als ie daarmee zijn neus in 2e bij gasgeven kordaat omhoog gooit, dan moet ik ook zo'n carb hebben! :D
Want standaard smijt ie zijn neus niet omhoog als je in 2e gas geeft. Wil je in 2e deftig wheeliën en snel je evenwichtspunt bereiken dan moet je toch even meehelpen.

Ik denk niet dat ik ga afzien van die aankoop van de TM36!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie