Oproep aan alle YFZ rijders : plaats een urenteller !!!!
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Oproep aan alle YFZ rijders : plaats een urenteller !!!!
Ik heb zelf al een motor aan stukken gedraaid, Frankie ook en zonet een vriend van mij ook.
Zoals vroeger reeds gemeld is de YFZ een echte race motor die degelijk onderhouden moet worden en waarbij tijdig de piston moet vervangen worden. Wij nemen geen risico meer en vervangen aan 30 en 60 uur de segmenten om max compressie te behouden en extra slijtage te vermijden. Hierbij wordt ook telkens de piston opgemeten om te zien hoe de slijtage daarvan is en of het nog binnen de normen valt. Verwacht wordt dat om de 90 u een nieuwe piston gestoken moet worden. Voor de meesten komt ongeveer neer op één maal per jaar. Een vriend van mij heeft de zijne echter al na 7 maanden in snot gereden... Op het forum zitten er hier enkelen die zeker na 6 maand al aan hun 90 uur zullen zitten, daar ben ik van overtuigd.
Dus één goede raad als je niet met het leven van je YFZ wil spelen : plaats een urenmeter zodat je weet hoeveel je hebt gereden, want schatten blijft zeer moeilijk en zeer gevaarlijk. Bij kapot vliegende piston schommelen de kosten tussen de 1500 en 2000 €, ter vergelijking, een urentellertje kost tussen de 50 en 100 €...
Trouwens, met wat handigheid en een momentsleutel in de hand is het vervangen van een piston kinderspel en is het op max 4 uur geklaard. Zorg dat je het éénmaal gezien heb, neem desnoods voldoende foto's en video's en notities en doe het de tweede keer zelf.
Zoals vroeger reeds gemeld is de YFZ een echte race motor die degelijk onderhouden moet worden en waarbij tijdig de piston moet vervangen worden. Wij nemen geen risico meer en vervangen aan 30 en 60 uur de segmenten om max compressie te behouden en extra slijtage te vermijden. Hierbij wordt ook telkens de piston opgemeten om te zien hoe de slijtage daarvan is en of het nog binnen de normen valt. Verwacht wordt dat om de 90 u een nieuwe piston gestoken moet worden. Voor de meesten komt ongeveer neer op één maal per jaar. Een vriend van mij heeft de zijne echter al na 7 maanden in snot gereden... Op het forum zitten er hier enkelen die zeker na 6 maand al aan hun 90 uur zullen zitten, daar ben ik van overtuigd.
Dus één goede raad als je niet met het leven van je YFZ wil spelen : plaats een urenmeter zodat je weet hoeveel je hebt gereden, want schatten blijft zeer moeilijk en zeer gevaarlijk. Bij kapot vliegende piston schommelen de kosten tussen de 1500 en 2000 €, ter vergelijking, een urentellertje kost tussen de 50 en 100 €...
Trouwens, met wat handigheid en een momentsleutel in de hand is het vervangen van een piston kinderspel en is het op max 4 uur geklaard. Zorg dat je het éénmaal gezien heb, neem desnoods voldoende foto's en video's en notities en doe het de tweede keer zelf.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
http://www.scootparts.nl/elektra_divers.htm
Bij RPM en temp meter moet je kijken, 54 € niet verlicht, 89 € verlicht.
Bij RPM en temp meter moet je kijken, 54 € niet verlicht, 89 € verlicht.
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Heb je versie met of zonder verlichting ?
dit is de eerste waarvan ik hoor dat ie z'n motor heeft opgeblazen, waarsch niet veel de olie vervangen enzo...
ik ken er veel die er al meer als een jaar mee rijden en nog geen problemen hebben gehad... 1 keer per jaar piston vervangen en elke maand de olie (minstens) en je zal lang rijden
ik zal eens kijken hoelang ik kan rijden, vervang elke 3weken de olie en om de 10 maanden ga ik zuiger vervangen... meer als genoeg, zo zeggen de meeste YFZ rijders...
urenteller vind ik echt nonses, bereik je niet veel mee, je kan toch wel ongeveer gokken hoelang je gereden hebt in totaal, en op een uur zal het niet steken
ik ken er veel die er al meer als een jaar mee rijden en nog geen problemen hebben gehad... 1 keer per jaar piston vervangen en elke maand de olie (minstens) en je zal lang rijden
ik zal eens kijken hoelang ik kan rijden, vervang elke 3weken de olie en om de 10 maanden ga ik zuiger vervangen... meer als genoeg, zo zeggen de meeste YFZ rijders...
urenteller vind ik echt nonses, bereik je niet veel mee, je kan toch wel ongeveer gokken hoelang je gereden hebt in totaal, en op een uur zal het niet steken
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Zeg niet dat je niet verwittigd bent hé Hanzie. Je zit rapper aan 100 uur dan je denkt. Beter een tellertje van 50 € dan 1500 € kosten.
Begrijp dat toch niet hoor, zoveel geld aan tuning uitgeven maar vitale dingen over het hoofd zien.
Begrijp dat toch niet hoor, zoveel geld aan tuning uitgeven maar vitale dingen over het hoofd zien.
is altijd zo he! Iedereen tuned maar vergeten ook aan hun veiligheid te denken, eerst bescherming kopen en dan tunen. Dus hier ook dit. tellerke and you are safeNo Limit YFZ schreef:Zeg niet dat je niet verwittigd bent hé Hanzie. Je zit rapper aan 100 uur dan je denkt. Beter een tellertje van 50 € dan 1500 € kosten.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
- Rocky
- Quadrider

- Contacteer:
Je kan ook een spanningsconvertortje van 3.3v zetten, dan werkt hij op de 12vSg6 schreef:ik heb er zo een op mijne quad des tijds ik eens de motor heeeeeeeeel warm heb laten komen.
Nadeel van de koso meter is dat die batt vreed. Zit al aan mijn 4e batt in 7maand tijd. Je moet er ene hebben die werkt met batt van quad.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
idd maar dan moet ik het open breken want ik dacht dat je het niet kon open doen (verzonken geheel). En de plaast voor de batt kan open en aan die lipkes vast maken hmmmmm da zal het niet houden veel te flutsig.Rocky schreef:Je kan ook een spanningsconvertortje van 3.3v zetten, dan werkt hij op de 12vSg6 schreef:ik heb er zo een op mijne quad des tijds ik eens de motor heeeeeeeeel warm heb laten komen.
Nadeel van de koso meter is dat die batt vreed. Zit al aan mijn 4e batt in 7maand tijd. Je moet er ene hebben die werkt met batt van quad.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
- Rocky
- Quadrider

- Contacteer:
Ik weet niet als jij het zelfde model hebt als ik, maar mijne kan met 4 kleine schroefjes open. Heb al eens gekeken als er geen verlichting in te maken valt, maar tot nu toe lukt me dat niet. Die 3.3v welSg6 schreef:idd maar dan moet ik het open breken want ik dacht dat je het niet kon open doen (verzonken geheel). En de plaast voor de batt kan open en aan die lipkes vast maken hmmmmm da zal het niet houden veel te flutsig.Rocky schreef:Je kan ook een spanningsconvertortje van 3.3v zetten, dan werkt hij op de 12vSg6 schreef:ik heb er zo een op mijne quad des tijds ik eens de motor heeeeeeeeel warm heb laten komen.
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
Visit my site:
Visit my site: