afstellen van reigers
afstellen van reigers
kan iemand me helpen bij het afstellen van m'n reigers, alleen vooraan voorlopig.
ze moeten zachter volgens mij...
ze moeten zachter volgens mij...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
hmmm ..jij hebt reigers gekocht van een banschee ...
Deze zijn gevalved op de breedte van een banschee en niet op een blaster ..
Begin zelf met de compressie schroef naar recxhts te draaien en ook de rebound . Wanneer je niets meer kunt bijdraaien , draai je ze helemaal naar links en TELT het aantal KLIKS . Dit deel je door 2 en dan tel je terug naar rechts ...
Zo staan ze ingesteld op het midden . En DAN ga je pas je veren afstellen!
Er is veel test en rijwerk voor nodig om de aftelling te weten ...
Deze zijn gevalved op de breedte van een banschee en niet op een blaster ..
Begin zelf met de compressie schroef naar recxhts te draaien en ook de rebound . Wanneer je niets meer kunt bijdraaien , draai je ze helemaal naar links en TELT het aantal KLIKS . Dit deel je door 2 en dan tel je terug naar rechts ...
Zo staan ze ingesteld op het midden . En DAN ga je pas je veren afstellen!
Er is veel test en rijwerk voor nodig om de aftelling te weten ...
en hoe weet ik of die in het midden staat ![Question :?:](./images/smilies/icon_vraagteken.gif)
de compressie-schroef is de schroef die bovenop de piggy-bag staat? en de rebound is de zwarte "schroef" met de KLIKS?
als je die schroef naar linkjs draaid, gaat de veer dan zachter of harder veren?
![Question :?:](./images/smilies/icon_vraagteken.gif)
de compressie-schroef is de schroef die bovenop de piggy-bag staat? en de rebound is de zwarte "schroef" met de KLIKS?
als je die schroef naar linkjs draaid, gaat de veer dan zachter of harder veren?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
snap er niets van...
heeft er mss iemand iets op internet gevonden over het afstellen ofzo? want ze staan echt veel te hard hoor. ik heb op het maisveld hier gereden gisteren, en het ging niet vlotjes hoor.
heeft er mss iemand iets op internet gevonden over het afstellen ofzo? want ze staan echt veel te hard hoor. ik heb op het maisveld hier gereden gisteren, en het ging niet vlotjes hoor.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
ik weet het niet, zal het je straks weten te zeggen. ik heb die regelaar helemaal naar links gedraaid, zo staat hij op het zachts denk ik; gaat mss beter zo. en de rebound stond ook nog niet in het midden, voor wat dient die eigenlijk?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
door de draai knop onder aan de veer te verdraaien welke kant zie je snel genoeg.
maar om te beginnen zet je de voorkant op een bokje zodat de wielen vrij van de grond zijn.
dan ga je de ringen die de veer tegen houden omhoog draaien net zover tot dat de veer los/slap hangt. hierna geef je de ring een paar slagen naar beneden en zet de ring met de borg ring goed vast.zorg dat de veer altijd onder spanning staat ook als je in de lucht hangt.
Nu staat enkel de veer in de slapste stand.
daarna ga je met de stel schroef boven op het potje je compressie verstellen.
Ik geloof dat het een 20 kliks verstelling is maar dat weet ik niet zeker.
Maar er staat wel op soft /hard met de draairichting dan draai je hem op zijn zachtste dus laatste klik.
En dan ga je pas de rebound afstellen met de draaiknop onder de veer.
Dit is de afstelling voor de slapste afstelling voor de veer.
Als hij nu nog te hard is moeten ze terug naar reiger om revalved te worden,en wat dat kost heb ik je al gemaild
SUC6 Hans
maar om te beginnen zet je de voorkant op een bokje zodat de wielen vrij van de grond zijn.
dan ga je de ringen die de veer tegen houden omhoog draaien net zover tot dat de veer los/slap hangt. hierna geef je de ring een paar slagen naar beneden en zet de ring met de borg ring goed vast.zorg dat de veer altijd onder spanning staat ook als je in de lucht hangt.
Nu staat enkel de veer in de slapste stand.
daarna ga je met de stel schroef boven op het potje je compressie verstellen.
Ik geloof dat het een 20 kliks verstelling is maar dat weet ik niet zeker.
Maar er staat wel op soft /hard met de draairichting dan draai je hem op zijn zachtste dus laatste klik.
En dan ga je pas de rebound afstellen met de draaiknop onder de veer.
Dit is de afstelling voor de slapste afstelling voor de veer.
Als hij nu nog te hard is moeten ze terug naar reiger om revalved te worden,en wat dat kost heb ik je al gemaild
SUC6 Hans