Hoe een nieuwe quad inrijden ? Hier de tips !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Hoe een nieuwe quad inrijden ? Hier de tips !

Bericht door No Limit W-tec »

Toevallig ben ik op de site tegen gekomen hoe je een quad in ideale omstandigheden kan inrijden. Ben deze methode al bevestigd geweest door verschillende motorrijders. Maak dus goed duidelijk aan de verkoper van je nieuwe quad dat hij de motor NIET mag laten draaien.

Hier de link naar de tech tips page van Duncan :
http://www.duncanracing.com/techfaq/
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Leuke tip, maar ik vraag me toch af of dat allemaal zo nauw komt. Bij de buren hebben ze al verschillende nieuwe quads gehad (Raptor, Blaster,..) en ze gaan echt niet alle stappen volgen maar beginnen er gewoon meteen mee te rijden.
Wat wel belangrijk is denk ik is een beetje met beleid rijden. Niet meteen vol die gas in of extreme dingen gaan doen maar gewoon rustigaan in het begin. Zo went de quad aan jou en jij aan de quad. :-D
Ik ben natuurlijk geen profi en ik zeg ook maar wat, maar zo zou ik het doen. Ik weet in ieder geval wel dat er maar bitter weinig mensen zijn die bovenstaande stappen zullen volgen, en dat desondanks hun quads ook goed lopen en blijven lopen.
(Waar ik niet mee wil zeggen dat die tips geen goede richtlijn zijn!)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb ook niet zo veel aan inrijden gedaan eerlijk gezegd :oops:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Inlopen is wel degelijk belangrijk. Hoe verklaar je anders dat twee identieke quads soms een verschillende topsnelheid kunnen hebben ? Het vraagt weinig moeite en blijkt wel te kloppen want op www.noppenforum.com werd mij door de crossers dezelfde manier aangegeven.
Vergeet ook niet na max 100 km olie en filter te vervangen. Wacht niet tot de 500 die men aangeeft in het boekje.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

welke olie? en welke filter? :oops:

Mijn blaster heeft in het totaal zo'n 600km gereden :twisted: [

[/b]
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Syn 100 van Denicol. www.denicol.com De beste producten, sponsoren ook Joel Smets. Stuur een mailtje om de dichtste dealer te vinden. Ik bestel telkens 6 bussen van 5 l in één keer, krijg je een betere prijs en verkoop er wel eentje door aan vrienden als ik er te veel heb. Filter koop je gewoon bij de dealer. Heeft een twee takt wel een filter ?

Verder zijn de ketting spray, glitter spray, quickcleaner en bio wash ook zeer goed van Denicol !

Bespaar niet op olie en koop er zeker geen in de eerste de beste zaak van een wit produkt.
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Inrijden is inderdaad belangrijk. In het beginstadium moeten zuigers en cilinders zich namelijk nog naar elkaar 'vormen'. Ik heb toen de eerste 20 uur er op zat ook de olie van m'n versnellingsbak vervangen.
Bij de Blaster hoef je niet regelmatig de olie te vervangen omdat hij de olie, dankzij het Autolube inspuitsysteem, vanzelf verbrand. Hij heeft hierom ook geen oliefilter. Als je bij de Blaster gewoon de olie in het tankje onder je achterspatbord op pijl houd, dan zit je goed.
Maar bij de viertaktquads is het inderdaad erg verstandig om regelmatig de olie te vervangen. Als ik me niet vergis komen er steeds meer en meer metaaldeeltjes in de olie, waardoor extra slijtage ontstaat. Dit is ook het geval bij de olie in de versnellingsbak.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

wat moet ik doen, wals ik wil eens onderhoud doen aan mijn blaster, waar moet ik naar kijken, wat moet ik vervangen, enz....
DQT Racing Team

Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Voor de Blaster zijn het gewoon alle basic dingen: olie bijvullen, ketting regelmatig smeren, ketting spannen, versnellingsbakolie met enige regelmaat verversen. Het beste kan je nog gewoon een Clymer of een Haynes manual bestellen. Daar staat alles stap voor stap met foto's beschreven.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja, die heb ik besteld, maar is er nog niet.... nog even wachten dan :wink:
DQT Racing Team

Plaats reactie