Inrijden nieuwe Z400
Inrijden nieuwe Z400
hoi, ik heb mn Z400 binnengekrege, maar heb totaal geen gedacht hoe ik hem zou moeten roderen (inrijden)...
ik heb wel al naar een paar goede topics gezocht, maar heb er nog nooit een echt concreet antwoord gekregen op mijn vraag, alleen maar een paar gissen...
zouden jullie me kunnen helpen met een chronologische planning?
tnx allesinds!
greetz, Sam
ik heb wel al naar een paar goede topics gezocht, maar heb er nog nooit een echt concreet antwoord gekregen op mijn vraag, alleen maar een paar gissen...
zouden jullie me kunnen helpen met een chronologische planning?
tnx allesinds!
greetz, Sam
nie moeilijk,
veel switchen van versnellingen en geen grote toeren doen. eens je iets meer dan 400 km hebt ofzo moogde ne keer goei gas geven en dan terug. Doe dit dan meerdere malen verspreidt over de inrij periode.
Ieder heeft zo zijn eigen methode om hem in te rijden.
veel switchen van versnellingen en geen grote toeren doen. eens je iets meer dan 400 km hebt ofzo moogde ne keer goei gas geven en dan terug. Doe dit dan meerdere malen verspreidt over de inrij periode.
Ieder heeft zo zijn eigen methode om hem in te rijden.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Toeschouwer
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di 05 okt, 2004 15:55
- Locatie: Boalder
Ook van belang is om de motor meerdere malen warm te laten worden en weer te laten afkoelen. met warmer worden zet alles een beetje uit (in de motor) als je dit meerdere malen doet kan de motor zich een beetje "zetten"
Het heeft geen zin om bij wijze van spreken je hele tank op je eerste rit leeg te rijden. Beter 10x een klein stukkie, en dan weer af laten koelen.
Ik heb na 10 uur rijden, de (inrij)olie + filter vervangen. Toen zijn de kleppen ook weer opnieuw gesteld. Dit op advies van Maessen
Veel succes met je Z!!
Het heeft geen zin om bij wijze van spreken je hele tank op je eerste rit leeg te rijden. Beter 10x een klein stukkie, en dan weer af laten koelen.
Ik heb na 10 uur rijden, de (inrij)olie + filter vervangen. Toen zijn de kleppen ook weer opnieuw gesteld. Dit op advies van Maessen
Veel succes met je Z!!
If you don't crash, youre not getting faster!
Een achteruit is voor mietjes.
Een achteruit is voor mietjes.
Wel ik ben vandaag begonnen met het roderen van me nieuwe Z, en ik moet zeggen: WAT EEN POWER!!!!!!!!!
mijn vorige quad was een blaster, die wel een paar goede mods had! Het beste resultaat dat ik daaruit kreeg was: 1 persoon, 2e vites, serieus achteruit leunen, en dan nam hij een wheelie! met 2 personen lukte helemaal geen wheelie!
De nieuwe Z: 2 personen (ik en soledad), 4e vites, laagste toeren (rodage) en nix vermoedend trok hij een ferme wheelie, terwij ik in LAGE TOEREN zat en gewoon rechtop zat! heb toch wel even met mn mond open staan gapen over de power dat deze quad heeft!
PS: MODEL 2005 VAN DE Z400 REMT MET DE VOETREM ALLEEN OP DE ACHTERBANDEN!!! NIET OP DE 4 WIELEN!!!
mijn vorige quad was een blaster, die wel een paar goede mods had! Het beste resultaat dat ik daaruit kreeg was: 1 persoon, 2e vites, serieus achteruit leunen, en dan nam hij een wheelie! met 2 personen lukte helemaal geen wheelie!
De nieuwe Z: 2 personen (ik en soledad), 4e vites, laagste toeren (rodage) en nix vermoedend trok hij een ferme wheelie, terwij ik in LAGE TOEREN zat en gewoon rechtop zat! heb toch wel even met mn mond open staan gapen over de power dat deze quad heeft!
PS: MODEL 2005 VAN DE Z400 REMT MET DE VOETREM ALLEEN OP DE ACHTERBANDEN!!! NIET OP DE 4 WIELEN!!!
Dit is how ik al m'm 4 takt motors in breek. Noch nooit een probleem gehad en be meestal ietsjes sneller dan de traditionele breek in motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
-Seatec
05' YFZ450 (Black/red)
05' Z250 (white/Blue)
04' YFZ450 (white/red)
05' YFZ450 (Black/red)
05' Z250 (white/Blue)
04' YFZ450 (white/red)
yep, altijd zo gedaan, rijdt zeer goed en snel.seatec schreef:Dit is how ik al m'm 4 takt motors in breek. Noch nooit een probleem gehad en be meestal ietsjes sneller dan de traditionele breek in motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
originele olie er uit voordat hij voor het eerst gestart is, meteen halfsynth. erin, half uur rijden en verversen....super.
yfz heeft er al aardig wat uren opzitten, en olie blijft nog steeds schoon.
"langzaam inrijden sucks ! metaal is niet te trainen"
doei doei
Yep heb de mijne ook zo gedaan.seatec schreef:Dit is how ik al m'm 4 takt motors in breek. Noch nooit een probleem gehad en be meestal ietsjes sneller dan de traditionele breek in motor.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
En zo snel mogelijk die standaard troep er uit.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
IK heb niet gerodeerd en die van mij gaat ook goe veruit van da roderen kom ik zot
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html