Kapotte kilometerteller Barossa Magna

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Johan

Kapotte kilometerteller Barossa Magna

Bericht door Johan »

Ik heb sinds enkele dagen een gloednieuwe Barossa Magna 170 CC. De digitale kilometerteller vertoont vanaf de eerste meters kuren. Hij wijst een constante snelheid van 199 km/u aan en telt het aantal gereden kilometers iets meer dan dubbel. Tenminste...als hij het doet. Hij werkt uitsluitend als ik 'groot' licht aan doe. Doe ik dat uit, dan geeft hij een soort 'reset' of valt helemaal uit. Volstrekt waardeloos dus, voor een machine van dik 4000 Euro's.

Wie heeft dezelfde ervaringen en verschaft (goede) raad.

Johan
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

je moet je bandenmaat ff instellen in de km teller zelf ! daarom geeft ie zo'n hoge snelheid aan, als t goed is moet ei dan de goede snelheid aangeven, waarom ie met groot licht alleen werkt weet ik niet ,misschien kan je ook ff een PB naar Becon (of email naar becon@home.nl) sturen, die weet het misschien wel !
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

en als je er niet uit komt, kun je mss een trail tech kopen!

kun je niet naar je dealer gaan, heb je geen garantie?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Johan

Bericht door Johan »

Bedankt voor je antwoord, maar er is op de kilometerteller helemaal niets te vinden, waarmee de wielmaat ingesteld kan worden. Ik zit ook veel op een racefiets en weet dus hoe je digitale kilometertellers in moet stellen. Op deze is jammer genoeg niets te vinden...

Johan
elsinore
Quadrider
Quadrider

Bericht door elsinore »

terug naar de dealer, moet hij maar een oplossing voor vinden.

mark
elsinore
Quadrider
Quadrider

Bericht door elsinore »

zitten er geen knoppen op die je misschien wat langer ingedrukt moet houden om een menu te aktiveren?

mark
Bakker
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Bakker »

idd, hij moet het gewoon oplossen ! hi jhad het goed moeten instellen !

bij welke dealer heb je hem eigenlijk gekocht ?
Johan

Bericht door Johan »

Uiteraard heb ik garantie. De dealer heeft vandaag (22 oktober) nog met de importeur (BdJ-import, Bert de Jong in Zeeland of zoiets) gebeld maar een (eventuele) nieuwe teller komt op z'n vroegst over een week of twee. Tot zolang heb ik dus geen snelheid en geen gereden afstand. Daar baal ik als een stekker van. Vandaar de vraag op dit kennersforum of iemand dezelfde ervaring heeft of een oplossing weet.

Johan.
Johan

Bericht door Johan »

De dealer is Hilleger in Ferwerd (Friesland). Volgens mij de enige zaak die in onze provincie quads op kenteken verkoopt. Overigens valt het rijden met een quad mij (nog) niet mee. Ik heb weliswaar zo'n 300.000 kilometer ervaring met supersportmotoren, maar dit 'stuurt' toch wel even anders. Ik moet dingen doen, die (nu nog) volstrekt indruisen tegen mijn motorgevoel. Mijn enthousiasma is er overigens niet minder om.

'Even' wennen dus

Johan
Plaats reactie