bigborekit kfx400
bigborekit kfx400
Ik heb een vraagje.
We weten allemaal dat de cilinder van de yfz (en waarschijnlijk ook de trx450)
rapper verslijt dan deze van de z400.
De 450's pistons zijn lichter gemaakt
en hebben veel minder contactvlak dan de z400 piston; en presteren mede daardoor beter...
Mijn vraag is nu: als ik een bigbore 440 of 450 piston
van athena, wiseco of andere steek.
Heb ik daarmee dan ook zo'n piston dat ik om de;
wat was't 90uur; moet vervangen?
grtz Joachim
We weten allemaal dat de cilinder van de yfz (en waarschijnlijk ook de trx450)
rapper verslijt dan deze van de z400.
De 450's pistons zijn lichter gemaakt
en hebben veel minder contactvlak dan de z400 piston; en presteren mede daardoor beter...
Mijn vraag is nu: als ik een bigbore 440 of 450 piston
van athena, wiseco of andere steek.
Heb ik daarmee dan ook zo'n piston dat ik om de;
wat was't 90uur; moet vervangen?
grtz Joachim
KFX540
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
een goei vraag dat wil ik ook wel weten of we rapper moeten vervangen of niet
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
Ludovic 250
- Quadrunner

- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
Maar 90 uur vind ik veel te rap en te kostelijk.
Ik heb nog van die periodes gehad dat ik iedere
dag gaan rijden was. Als ik die uren zou optellen
kom ik al na een paar maanden gemakkelijk aan
die uren. Dat is dus onbetaalbaar...
k'heb hem nu al anderhalf jaar en al vééél meer uren
gereden en niet altijd op het gemak, nooit eigenlijk
.
Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.
Ik heb nog van die periodes gehad dat ik iedere
dag gaan rijden was. Als ik die uren zou optellen
kom ik al na een paar maanden gemakkelijk aan
die uren. Dat is dus onbetaalbaar...
k'heb hem nu al anderhalf jaar en al vééél meer uren
gereden en niet altijd op het gemak, nooit eigenlijk
Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.
KFX540
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Athena is geen 440 of 450 maar een 435 cc kit.
Denk niet dat het zoveel verschil zal maken, piston van de 435 is nog steeds niet te vergelijken met de miniscuule piston van de YFZ.
Denk niet dat het zoveel verschil zal maken, piston van de 435 is nog steeds niet te vergelijken met de miniscuule piston van de YFZ.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
~JoAcHiM~ schreef:Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.
Piston moet er niet goed 'uitzien', als je motor open is moet je alles gaan meten, afmetingen van cylinder, afmetingen van piston, speling op segmenten,... en vergelijken met de de limieten die in de servicemanual staan. Op zicht kan je daar niets van zeggen.
Trouwens, zoals jij veel rijdt had ik in jouw geval zeker een andere piston gestoken, als je blok toch open ligt komt het toch niet op die 100-150 € voor een piston en ben je weer op je gemak.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
zou da veel uitmaken moest er een kit onder steken
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
als het met cilinder en al is zal da wel beter zijn denk ikTeunie schreef:De bigbore kit van Athena is geloof ik met Cilinder erbij, en dan blijft de wand even dik als standaard, dus weinig risico.
Denk dat je niet vaker zult moeten vervangen maar spreek niet uit ervaring.
als ik iets verander zoek ik een hogedruk piston steken iets goedkoper denk ik
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Met hogedruk win je niet zoveel, enkel wat meer onderin, maar niet echt veel pk winst.
Als je echt veel pk's bij wil moet je cc's bijsteken.
Ahtena is een mooie kit met cylinder, piston en al die degelijk is. Boren zonder cylinder te veranderen is om problemen vragen op den duur.
Als je echt veel pk's bij wil moet je cc's bijsteken.
Ahtena is een mooie kit met cylinder, piston en al die degelijk is. Boren zonder cylinder te veranderen is om problemen vragen op den duur.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
wat kost zo iets een kit
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Hij is opgemeten geweest, ken er zelf niet veel van. Heb het alleen verkeerd uitgedrukt met 'goed uitzien'.No Limit YFZ schreef:~JoAcHiM~ schreef:Gisteren is de motor open gegaan en de piston ziet er
nog zeer goed uit.
Piston moet er niet goed 'uitzien', als je motor open is moet je alles gaan meten, afmetingen van cylinder, afmetingen van piston, speling op segmenten,... en vergelijken met de de limieten die in de servicemanual staan. Op zicht kan je daar niets van zeggen.
Trouwens, zoals jij veel rijdt had ik in jouw geval zeker een andere piston gestoken, als je blok toch open ligt komt het toch niet op die 100-150 € voor een piston en ben je weer op je gemak.
Je had waarschijnlijk gehoord van dat probleem met die hotcams en dat decompressiesysteem. Na enkele opzoekingen op internet zijn de twee hotcams erin gegaan en er zijn geen startproblemen.
Laatst gewijzigd door ~JoAcHiM~ op wo 04 mei, 2005 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
KFX540
Dus volgens jou is de athena piston nog slijtvast tov de yfz piston.No Limit YFZ schreef:Athena is geen 440 of 450 maar een 435 cc kit.
Denk niet dat het zoveel verschil zal maken, piston van de 435 is nog steeds niet te vergelijken met de miniscuule piston van de YFZ.
Is dat ook zo met de andere merken? k'zou het liefst naar 450 gaan.
KFX540
athena 435 kit:

Includes: brand new Athena aftermarket cylinder, Forged,
moly coated 94.mm 12.3 - 1 compression piston
kit (piston,rings,pin and clips) and top-end gasket set.
wiseco 440 kit:

Includes: Bored and Nikasil plated cylinder, 12.5 - 1 or 13.5-1 compression 94.5mm
Wiseco piston kit(piston,rings,pin and clips)
and cometic gasket set(head and base gasket).
wiseco 450 kit:

Includes: Bored and Nikasil plated cylinder,
13-1 compression 95mm JE piston kit
(piston,rings,pin and clips) and cometic
gasket set (head and base gasket).

Includes: brand new Athena aftermarket cylinder, Forged,
moly coated 94.mm 12.3 - 1 compression piston
kit (piston,rings,pin and clips) and top-end gasket set.
wiseco 440 kit:

Includes: Bored and Nikasil plated cylinder, 12.5 - 1 or 13.5-1 compression 94.5mm
Wiseco piston kit(piston,rings,pin and clips)
and cometic gasket set(head and base gasket).
wiseco 450 kit:

Includes: Bored and Nikasil plated cylinder,
13-1 compression 95mm JE piston kit
(piston,rings,pin and clips) and cometic
gasket set (head and base gasket).
KFX540

