TM36 carb pb oplossingen (kfx/z)
ik denk dat de assemblage een klein beetje anders is ook bij me. Bij bartie ligt de kabel voor achteruit niet tegen de pomp van de carb. Bij mij als het ware ligt de er gewoon op en kan ik nie verleggen. Ik ga dees namiddag kijken waarom dit bij mij zo is want volgens mij gaan ze geen 20 soorten kabels maken.
Ook is er bij mij het pb dat de 2e darm die naar de carb loopt van de benzine tank te kort. Bij het aansluiten zit er een knik in en dan staat de tank nog nie op zijn plaats wegens ik geen genoeg darm heb.
Dit kan opgelost worden doordat je een darm over hebt aan de oude carb (onderaan). Die is een stuk langer en past. Dat is dus nog een probleem opgelost.
Ook is er bij mij het pb dat de 2e darm die naar de carb loopt van de benzine tank te kort. Bij het aansluiten zit er een knik in en dan staat de tank nog nie op zijn plaats wegens ik geen genoeg darm heb.
Dit kan opgelost worden doordat je een darm over hebt aan de oude carb (onderaan). Die is een stuk langer en past. Dat is dus nog een probleem opgelost.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Ik heb dus vandaag terug 4u aan de quad gewerkt waaronder de carb en mijn stuurbus alsook mijn originele achteras die ik vlug erin gestopt heb om te testen.
De volledige modificatie is dus afgerond en met succes
Deze avond nog vlug eens een testrit gedaan. Ben dus heel tevreden over de aanpassingen die ik gedaan heb.
Wat betreft de terugtrekveer:
DEES WERKT PERFECT. Ik geef vol gas en laat die los en die keert direct terug en bolt nie uit gelijk sommigen hebben.
De kracht die ik moet zetten met de duim op de gas is iets meer dan origineel maar is te doen. De veer is ingesteld op zijn lichtste stand.
Over de tm36 in het algemeen:
Ik voel dat die meer koppel heeft onderin want in de bocht toen ik volgas gaf lag ik er bijna af. Maar moet natuurlijk nog afgesteld worden. Nu steekt er een 135 in en de ralenti is afgesteld
verder van de rest heb ik nergens aangekomen. Ben eigenlijk al een beke zeker dat er 140 in moet, hij houdt zich nog in.
Hieronder de foto van de afgeronde modificatie

Alsook nog mijn stuurbus die ik vorig weekend een beetje aangepast heb
Stuurt nu heeeeeeel soepel.

De volledige modificatie is dus afgerond en met succes
Deze avond nog vlug eens een testrit gedaan. Ben dus heel tevreden over de aanpassingen die ik gedaan heb.
Wat betreft de terugtrekveer:
DEES WERKT PERFECT. Ik geef vol gas en laat die los en die keert direct terug en bolt nie uit gelijk sommigen hebben.
De kracht die ik moet zetten met de duim op de gas is iets meer dan origineel maar is te doen. De veer is ingesteld op zijn lichtste stand.
Over de tm36 in het algemeen:
Ik voel dat die meer koppel heeft onderin want in de bocht toen ik volgas gaf lag ik er bijna af. Maar moet natuurlijk nog afgesteld worden. Nu steekt er een 135 in en de ralenti is afgesteld
Hieronder de foto van de afgeronde modificatie

Alsook nog mijn stuurbus die ik vorig weekend een beetje aangepast heb
Stuurt nu heeeeeeel soepel.

+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
nee, vol gas open helpt de hulpveer niks of nauwelijks doordat die niet uitgerokken wordt, half gas helpt die een beetje mee, en weinig gas werkt die tegen om de schuif naar beneden te krijgen.
Kijk naar de as van de veer, en je ziet op welk punt van de gasstand ie mee of tegenwerkt.
EDIT: heb gezien dat sg6 ze gemonteerd heeft zodat de veer bijna enkel tegenwerkt, maar dan wel proportioneel, dus "veel" bij geen gas (carb sluiten), beetje bij half gas en bijna niks bij vol gas.
Volgens mij moeten we er nog aan kunnen prutsen tot de gas nog lichter wordt, en net nog genoeg om de carb te sluiten.
Het hangt er dus van af hoe sterk je die veer neemt, en waar je ze plaatst:
- positie van de veeras tov de as van het "gaswiel" bepaalt op welk punt ie tegenwerkt en op welk punt ie meewerkt
- sterkte van de veer en ook de hoeveelheid dat die uitgerokken is bepaalt de sterkte waarmee de veer werkt
- de ongespannen lengte bepaalt dan wanneer ie niet meer mee of tegenwerkt
Je kan dat als het ware ook volgens je wensen aanpassen.
Kijk naar de as van de veer, en je ziet op welk punt van de gasstand ie mee of tegenwerkt.
EDIT: heb gezien dat sg6 ze gemonteerd heeft zodat de veer bijna enkel tegenwerkt, maar dan wel proportioneel, dus "veel" bij geen gas (carb sluiten), beetje bij half gas en bijna niks bij vol gas.
Volgens mij moeten we er nog aan kunnen prutsen tot de gas nog lichter wordt, en net nog genoeg om de carb te sluiten.
Het hangt er dus van af hoe sterk je die veer neemt, en waar je ze plaatst:
- positie van de veeras tov de as van het "gaswiel" bepaalt op welk punt ie tegenwerkt en op welk punt ie meewerkt
- sterkte van de veer en ook de hoeveelheid dat die uitgerokken is bepaalt de sterkte waarmee de veer werkt
- de ongespannen lengte bepaalt dan wanneer ie niet meer mee of tegenwerkt
Je kan dat als het ware ook volgens je wensen aanpassen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Als je de werking van de veer ziet is die echt te verwaarlozen. Die zie je bijna niet uitrekken bij gas geven. Het is een heel lichte veer die erop zit en de voorspanning die er is bij geen gas is eigenlijk 2 keer niets. Gewoon de veer in zijn losse toestand gemonteerd en dan mss 2mm bijgespannen, is echt 2 keer niets die er nodig is om die carb te sluiten.
sebiet de jetting eens zien of ik da spel goed kan laten functioneren.
sebiet de jetting eens zien of ik da spel goed kan laten functioneren.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Je slag vergroot idd, maar dat is geen probleem, de standaard slag is dan ook redelijk klein.
Ik heb het nu voorlopig met een rubberen slangetje en een stukje plastic opgelost, en dat helpt ENORM veel, slag is ook perfect, enkel moet ik mijn duim nu iets verder uitrekken als ik weinig gas geef. Daarom dat ik ook een versie prefereer die je kan regelen.
Hoeveel dat moet kosten, dat zal van het aantal afhangen. Maar aangezien het alu is, het aantal keren verpakken maar +- 3 keer is zou dit al bij al nog goed kunnen meevallen eens het cnc programmatje ingesteld is.
Nu zou ik het wel eerst zelf willen testen, dus we zullen zien, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
Ik heb het nu voorlopig met een rubberen slangetje en een stukje plastic opgelost, en dat helpt ENORM veel, slag is ook perfect, enkel moet ik mijn duim nu iets verder uitrekken als ik weinig gas geef. Daarom dat ik ook een versie prefereer die je kan regelen.
Hoeveel dat moet kosten, dat zal van het aantal afhangen. Maar aangezien het alu is, het aantal keren verpakken maar +- 3 keer is zou dit al bij al nog goed kunnen meevallen eens het cnc programmatje ingesteld is.
Nu zou ik het wel eerst zelf willen testen, dus we zullen zien, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
JAN15-10
- Quadrider

- Berichten: 303
- Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
- Locatie: noord Brabant Nederland
Dat is gewoon te koop hoor,ik heb er ook een,een Tumb saver dus.
Tis een onhandig ding (vind ik ),slag wordt idd. onhandig groot voor je duim ,het is ook de bedoeling dat je de "muis"van je hand gebruikt om gas te geven om je duim te sparen,en dan wordt het helemaal onhandig.
Heb er twee weken mee gereden ,en eraf gegooid,kzat alleen met dat ding te klooien(duim of muis,enz. )En dan wordt het nog gevaarlijk ook !
Jan
Tis een onhandig ding (vind ik ),slag wordt idd. onhandig groot voor je duim ,het is ook de bedoeling dat je de "muis"van je hand gebruikt om gas te geven om je duim te sparen,en dan wordt het helemaal onhandig.
Heb er twee weken mee gereden ,en eraf gegooid,kzat alleen met dat ding te klooien(duim of muis,enz. )En dan wordt het nog gevaarlijk ook !
Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !


