Prijs van LT veren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

heb ze niet gekocht, heb me ohlins gekocht, mooie okazies. morgen heb ik ze. had bij reiger prijsgevraagd, bij proflex en technoflex

reiger: Een set voordempers voor een verbrede Yamaha Warrior hebben we in twee uitvoeringen; met standaard verstelling (2x verstelbaar) en met High Low Speed Compressie verstelling (3x verstelbaar).

De standaard voordempers kosten € 825,-- per set, inclusief 19% B.T.W.

Een set voordempers met H/L-Sp. Verstelling kosten € 980,-- per set, inclusief 19% B.T.W.

Deze prijzen zijn exclusief verzendkosten, maar u kunt ze natuurlijk ook afhalen.

De levertijd is momenteel ca. 4 weken.

proflex:De schokdempers voor de quads hebben dezelfde kwaliteiten als de schokdempers die we monteren op de cross buggy's

Deze dempers zijn verkrijgbaar in verschillende lengtes met het tankje los of op het gietstuk 0° of 90°

De Proflex schokdempers zijn volledig instelbaar op de ingaande demping met een low- en highspeed regeling en op de uitgaande demping met een temperatuur correctie.

Deze kosten 435 €/stuk excl. BTW

technoflex:Wij bouwen de schokdempers op je eigen specificatie als gewicht lengte etc.
Aflevering is ongeveer 1 week na besteldatum.

De front shock set komt op 714.00
en de achterste komt op 399.54

Deze prijzen zijn voor een set emulsieschokdempers. Instelbaar op rebound en veervoorspanning.
Genoemde prijzen zijn ex. 19% btw

Dit waren allemaal prijzen voor een warrior, ik neem aan dat op andere types niet veel verschil zal zitten.
greetz
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

No Limit YFZ schreef:Reiger maakt wel degelijk LT vering, met een topveer bovenop de progressieve veer !

Proflex ga ik zeker niet afbreken, hebben goede reputatie, alleen niet zo in de quads. Ik zou wel direct naar Nederland gaan, in België wordt voornamelijk revisie gedaan.

VLS vering ? Wie maakt dat voor VLS ? Of doen ze dat zelf ? Dat zou ik betwijfelen.

Als je geen LT neemt zou ik niet twijfelen : standaard vering aanpassen, is minstens even goed als Reiger, wij testen er al paar maanden mee.

Ohlins gaat sterk bergaf in Frankrijk, iedereen schakelt daar over op Elka, al kan dat met de recente prijsstijging wel keren. Hebben ook nog weinig of geen toprijders meer.
VLS laat zijn veren maken bij intrax. Deze veren zijn onder andere vele malen betern als de WP veren. Ze worden minder warm en als ze warm zijn is de demping misschien 2% minder als normaal. Bij WP veren die veel warmer worden neemt de demping tot een 20% af dus ik zou het wel weten. Ik heb er ook mee gereden. Dus ik weet waar ik over praat.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Kan Motorfret geen antwoorden geven op de vering vragen?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Blast racer, dit zijn nu eens reply's waar we iets aan hebben !

Chapeau !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
R rider
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door R rider »

even prijs gevraagd bij elka, hoop dat je hier iets aan hebt:

In Belgium you can also contact Polaris Belgium, talk to Thierry http://www.polarisbelgium.com/ .

Here’s the different kind of shock we built with prices .

The ones we recommend for your application are in red.

They will offer a smoother ride; removing headshake and arm pump for a more comfortable
and faster ride, all shocks are ride height adjustable.

FRONT SUSPENSION

Pair fully adjustable (compression and rebound), in remote reservoir or piggyback reservoir:

Triple rate spring set up with self-sagging device: $1095.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze, KFX700 V-Force)
Long travel, Predator500 and DS650: Quadruple rate spring and self-sagging device: $1395.00US
(Long travel a-arms: Houser, Roll, Leager, Gipson, Herrmann Racing)

The triple rate set up as a 600pnds/inch mid spring that help to eliminate bottoming out.
The First spring is a self-sagging device (zero-preload.)

Pair adjustable in compression only, in remote reservoir or piggyback reservoir:

Triple rate spring set up with self-sagging device: $895.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze, KFX700 V-Force)
Long travel, Predator500 and DS650: Quadruple rate spring and self-sagging device: $1095.00US
(Houser, Roll, Leager, Gipson, Herrmann Racing)

If you are looking for maximum wheel travel you should consider the compression only shocks.
They offer 3/4 inches more of shaft travel, so 2inch more wheel travel, compared to the fully
adjustable (except for long travel and Z400, KFX400, Predator500 and DS650 these set-up have
the same amount of travel either compression only or compression and rebound).

We can build those shocks and send them to you in 3 weeks or less.

Recreational shock (emulsion, no reservoir)

Triple rate spring set up with self-sagging device: $465.00US
(TRX450R, YFZ450, 400Ex, 250R, Z400, KFX400, Raptor, Cannibal, Blaze)
Long travel, Predator500 and DS650: Quadruple rate spring and self-sagging device: $590.00US
(Houser, Roll, Leager, Gipson, Herrmann Racing)

If you don’t want to pay for the compression adjustable shocks go with these economic
shocks, they will give you a very good ride and they can be upgraded to remote reservoir
compression adjustable at any time. These shocks offer the same features and our built
with the same material as our racing shocks but without the reservoir.

All of our front & rear shocks comes with a shaft of 5/8inch for more resistance.

REAR SUSPENSION

“Most of our rear shocks offer more wheel travel than the stock units”.

The rear shocks is fully adjustable (compression and rebound) in a remote reservoir.

Dual rate rear shock with a self-sagging device: $855.00US
Raptor linkage: $265.00US, offers 11.3 inches of wheel travel with the Elka rear shock, also gives you more progression thru out the stroke.

All our shock are custom built for the riders weight, bike geometry, his type of riding and type
of land he usually ride.

All Elka shocks are fully rebuiltable so you can change the valving at any time, replace a
seal head easily or replace the shaft if needed.
Any new option we offer will fit on all shock.

Plus freight and any applicable taxes or custom charge if applicable.

Call us at +1-800-557-0552 to place your order or for any questions.
Yamaha yfz se
Raptor 700 se
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Kan iemand mij eens vertellen wat er nu anders is aan de long travel veren en armen dan de gewone veren armen. Ik wil er eens serieus in verdiepen hoe dat nu precies zit. :?:
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

ik denk dat ik het weet pls verbeter me als het niet zo is !! :?

long travel : diepere veer punten zodat je meer veer weg hebt
gwn armen : stanaard veer punten gwn veer weg ( merken varieren dan ook nog in veerweg )

grtz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Plaats reactie