Maximumsnelheid Z400 en Raptor660,...
Maximumsnelheid Z400 en Raptor660,...
Welk is de maximumsnelheid van een standaard:
Z400?
Raptor660?
YZF450?
Waarom dit zo belangrijk is, wel ik heb altijd met een moto gereden, en al mijn maten doen dat nog, dus zou ik af en toe nog een toerke met mijne quad willen meetoeren... maar dan moet mijne quad vlotjes 90 à 100km:u lopen zonder hem daarmee in de verdoemenis te rijden.
Ben dan ook van plan om er een extra setje baanbanden met velgen aan te schaffen.
Dank je voor jullie info
Stefan
Z400?
Raptor660?
YZF450?
Waarom dit zo belangrijk is, wel ik heb altijd met een moto gereden, en al mijn maten doen dat nog, dus zou ik af en toe nog een toerke met mijne quad willen meetoeren... maar dan moet mijne quad vlotjes 90 à 100km:u lopen zonder hem daarmee in de verdoemenis te rijden.
Ben dan ook van plan om er een extra setje baanbanden met velgen aan te schaffen.
Dank je voor jullie info
Stefan
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
z400 130 yfz zal rond 130 140 zitte en de raptor denk ik et zelfste
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
jups, je kan je quad 200 laten rijden, maar dan is het niet meer veilig...
standaard kunnen ze met gemak 110 blijven lopen voor een paar kilometers!
steek een hoger tandwiel, en laat ze veel langer 130 lopen, maar dan ben je wel een deel acceleratie kwijt!
z heeft toch power genoeg, van de anderen heb ik geen ervaring, sorry!
standaard kunnen ze met gemak 110 blijven lopen voor een paar kilometers!
steek een hoger tandwiel, en laat ze veel langer 130 lopen, maar dan ben je wel een deel acceleratie kwijt!
z heeft toch power genoeg, van de anderen heb ik geen ervaring, sorry!
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
Z400 standaard 130?daar wil ik wel eens komen met rijden.Bedenk ook wanneer je baanbandjes gaat opleggen Stefan dat die niet zo hoog zijn als de standaardbanden die erop zitten dwz je omtrek verminderd en dat gaat dan weer ten koste van je snelheid.Als je zinnes bent om de baan op te gaan dan kan je, om je motor wat te sparen,je tandwielen beginnen te veranderen,dan zit je ookweeral met het probleem wanneer je vanachter veel kleiner gaat gaan je ketting moet inkorten, en weer niet snel even een groter tandwiel wil zetten vanachter want dan is je ketting tekort.
Enjoy your ride...
dan ben je wel al serieus aant veranderen zenne, om 90 te rijden moet je mss juist een nieuw tandwiel zette, maar ketting nog niet hoor!FOR FUN schreef:Z400 standaard 130?daar wil ik wel eens komen met rijden.Bedenk ook wanneer je baanbandjes gaat opleggen Stefan dat die niet zo hoog zijn als de standaardbanden die erop zitten dwz je omtrek verminderd en dat gaat dan weer ten koste van je snelheid.Als je zinnes bent om de baan op te gaan dan kan je, om je motor wat te sparen,je tandwielen beginnen te veranderen,dan zit je ookweeral met het probleem wanneer je vanachter veel kleiner gaat gaan je ketting moet inkorten, en weer niet snel even een groter tandwiel wil zetten vanachter want dan is je ketting tekort.
Opletten,Stefan zegt dat hij af en toe is met de quad met zijn vrienden wil meerijden.Je weet toch ook wel wat een baanmoto kan.Wanneer hij dan die manne toch wil volgen kan hij dat wel maar hij gaat zijn quad goed moeten opendraaien om snelheid te maken.Wil hij nu zijn motor niet constant in zijn hoge toeren houden dan is er maar één oplossing en dat is om te beginnen serieus aan zijn tandwielen veranderen,en geloof me dat is niet opgelost met vanvoor een tandje groter te steken want daar doe hij geen 10 km winst mee,hij gaat vanachter serieus moeten verkleinen.Ik ben voor 1 tand hoger gegaan en achter 5 tanden kleiner en daarmee was mijn ketting te lang.Ik heb het hier over een Z400.Komt er ook nog bij wanneer je met je tandwielen begint te veranderen je mischien ,afhankelijk van welke quad, met je ketting te kort tegen je achterbrug komt te liggen.
Enjoy your ride...
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Met je motormaten rijden wordt het toch niet echt denk ik 130 zit je op de echte top van welke quad ook is niet comfortabel. Ik weet niet wat voor motors je maten hebben maar als het gewone toermotoren zijn en geen offroads dan rijd je heel makkelijk 140 150 en das met een quad wel mogelijk maar gaat nergens over dus als je echt met je maten wilt rijden en zij rijden geen offroaders dan zal ik het bij een motor houden. Je bent op een quad echt een beetje gehandicapt dan
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Inderdaad, zij rijden op hun gemak en jij op de grens.
Is niet lang vol te houden.
Heb zo eens door de Ardennen gereden, 260km gas open. Hele weg ongeveer 120 gereden en op het einde kon ik het bijna niet meer volhouden om de duimgas vol open te houden zo vermoeid was mn duim.....om nog maar te zwijgen over het effect op de quad.
Je maten zullen dan nergens last van hebben op hun motoren.
Toeren met een snelheid van 100km/h met af en toe uitschieters is wel te doen, maar dan wel met de standaardhoogte banden of je moet je vertanding aanpassen.
Is niet lang vol te houden.
Heb zo eens door de Ardennen gereden, 260km gas open. Hele weg ongeveer 120 gereden en op het einde kon ik het bijna niet meer volhouden om de duimgas vol open te houden zo vermoeid was mn duim.....om nog maar te zwijgen over het effect op de quad.
Je maten zullen dan nergens last van hebben op hun motoren.
Toeren met een snelheid van 100km/h met af en toe uitschieters is wel te doen, maar dan wel met de standaardhoogte banden of je moet je vertanding aanpassen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
lol, was dat nog met je 400 ex?Teunie schreef:Inderdaad, zij rijden op hun gemak en jij op de grens.
Is niet lang vol te houden.
Heb zo eens door de Ardennen gereden, 260km gas open. Hele weg ongeveer 120 gereden en op het einde kon ik het bijna niet meer volhouden om de duimgas vol open te houden zo vermoeid was mn duim.....om nog maar te zwijgen over het effect op de quad.
Je maten zullen dan nergens last van hebben op hun motoren.
Had je gedronken?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Standaard?? een z400 haalt zo'n 120 en een raptor ook, kzou eigenlijk wel willen dat de mijne 140 liep hoor.Blaster boy 13 schreef:z400 130 yfz zal rond 130 140 zitte en de raptor denk ik et zelfste
stefan, ik heb ook al een paar keer met vrienden meegereden die met de moto waren en dat is eigenlijk niet zo tof hoor, je moet veel te lang volle gas geven en in te hoge toeren draaien.
groetjes
SUZUKI LTR 450!