jeoentjuh schreef:vol synthetische olie is altijd beter
Ik heb wel eens anders gehoord omdat volsynthetisch geen laagje achterlaat bij afzetten motor is halfsynthetisch beter. heb ik gehoord mensen met verstand van olie die dit eker weten mogen nu reageren?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
euhm ik denk dat we het nooit zullen weten tot iemand ooit eens goeie testen doet met veel verschillende soorten olie...
Het enige dat ik hier wens te zeggen: persoonlijk zou ik nooit auto-olie in mijn quad doen, al was het maar omwille van de natte koppeling waar wij mee zitten.
Als ik olie koop moet er vermeld worden dat het "wet clutch compatible" is. Synthetisch of niet.
Kwaliteitsolie die compatibel is met natte koppelingingen en die vaak ververst wordt is volgens mij goed.
Die Macro-olie zou mij niet bepaald een goed gevoel geven, ookal blijkt ze te werken.
wie giet er nu in godsnaam marly olie in zijn quad. In uw grasmachien ja, maar toch niet in uw quad.
Als je bespaart op olie is dit in de nadeel van de motor.
jeoentjuh schreef:vol synthetische olie is altijd beter
Ik heb wel eens anders gehoord omdat volsynthetisch geen laagje achterlaat bij afzetten motor is halfsynthetisch beter. heb ik gehoord mensen met verstand van olie die dit eker weten mogen nu reageren?
Precies zoals jij het zegt. En er zijn al zat testen mee geweest.
voor een 4 takt is de beste olie half syntetisch en 10w 40. Ik zelf rijd al heel men crosscarriere met Denicol en nog nooit geen stukken gehad. wel om de 2 crossen olie verversen
je doet er goed aan om eens rond te horen wat de beste olie is, niet iedereen heeft dezelfde mening over de olie, of niet iedereen gebruikt dezelfde. zoals ze zeggen, beter wat duurdere olie, des te langer plezier van je quad
In mijn KTM komt ook alleen maar de allerbeste olie, zit nu olie in die goed werkt vanaf ver onder 0 en tot boven de 300 graden. Is speciaal voor racemotoren. Is dacht ik vol syntetisch, ik dacht 5W40 of 5W50, is in ieder geval zelfde als wat in KTM handleiding staat.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Olie filter is trouwens ook belangerijk, ik heb gehoord dat je geen metalen moet nemen die je uit kan wassen, die schijnen toch niet zo goed te filteren als papieren filter. Op mijn quad zitten 2 papieren filters.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.