We hebben van 't weekend eerste keer getest met de Elka vering.
De vering is perfect afgewerkt, degelijke knoppen voor de regeling, geen schroevendraaier gedoe voor de compression en rebound (enkel achteraan rebound met schroevendraaier).
Montage is ook perfect verlopen tot hier geen problemen.
De Elka vering werkt met een Zero Preload systeem waardoor je niet zoals bij de meeste vering je voorspanning ring gebruikt om de hardheid van je vering af te stellen, maar voornamelijk om de rijhoogte in te stellen. Zo kan je dus tussen 15 en 25 cm vrij hoogte onder chassis variëren. Handig om afhankelijk van de baan te werken (hoger voor zandbanen, lager voor harde banen).
Bij de eerste tests zaten we veel te zacht, wat compression bij gestoken en was al een stuk beter. Echter op twee niet al te hoge jumps met landing op horizontaal vlak raken we met de nerfbars de grond. De vering zit nog niet ten einde maar chassis komt tegen de grond. Niet goed dus. Op de kippen, remzones en bochten zitten we echter al een stuk beter en sneller dan met de Reigers.
Gisteren met de serienrs in de hand naar Elka Canada gebeld. Die gast heeft onze serienrs genoteerd en de werkfiches gaan zoeken en zelf 1,5 uur terug gebeld (kom je nog bij weinig service afdelingen tegen...). Qua valving zaten we ok, want heeft de valving vergeleken met hun Amerikaanse testpiloten zoals Chad Duvall en die zitten gelijkaardig.
Wat zal er nu dus gebeuren ? Hij stuurt ons op hun kosten met UPS vanuit Canada rechstreeks twee extra sets sterkere veren die hier ten laatste vrijdag zullen zijn. We mogen testen naar hartelust en moeten niets terugsturen.
Reden dat we te zacht zitten is waarschijnlijk omdat we als riding type XC opgegeven hebben en dat ons type rijden blijkbaar toch meer bij MX aanleunt. Wij dachten dat MX het halve stuntwerk met metershoge jumps was, maar blijkbaar valt ons type rijden daar ook onder.
Conclusie : voor het geld dat je voor de Elka's betaalt krijg je een super service en mensen die luisteren naar je probleem en direct zorgen voor de nodige oplossingen.
Voor de mensen die wachten achter foto's : die komen pas volgende week als quad beletterd is.
Elka Elite vering
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Elka Elite vering
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Re: Elka Elite vering
No Limit YFZ schreef:Voor de mensen die wachten achter foto's : die komen pas volgende week als quad beletterd is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Re: Elka Elite vering
Hulpje: kijk naar de solo's: Wereldkampioenschap MX1 met oa stefan everts. MX2 en MX3... Op "gewone" crossparcours waarmee ik wil zeggen geen supercross ofzo, want dat is SXNo Limit YFZ schreef: Wij dachten dat MX het halve stuntwerk met metershoge jumps was, maar blijkbaar valt ons type rijden daar ook onder.
#32 • W-Tec Honda 450cc
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon • www.at-tach.nl • www.verkroost-scooters.nl •
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon • www.at-tach.nl • www.verkroost-scooters.nl •
-
- Toeschouwer
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 02 okt, 2004 09:51
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
ik heb hem al gezien !! bruut beestje diene yfz 2005 kwas er zaterdag in komen
k&n filtercap , dynojet , rino-uitlaat, reiger vering !! ( last van opstijgend vocht?? www.demeulenaerebvba.be ) (last van teveel RnB ??? www.imotorhead.com)