met 2 of alleen?

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

met 2 of alleen

Bericht door toet »

Op ne quad mag je nooit met 2 of hij moet gehomologeerd zijn.
Ne landbouwtraktor mag je overal rijden, niet op snelweg natuurlijk ook nie met mercedes trekker en als je 16 bent enkel van bedrijf naar veld.
Heb op mijne qaud een speciaal zitje laten zetten voor mijne kleine en waarschuwing plakaatjes er af gedeaan en mijn zwaailicht en bordje 40 per uur hab ik bij in mijne bak.
Ik denk als ge geen zotten dingen doet dat ze uw gerust laten en die flikken weten da dikwijls zelf niet en anders hebben we pech.
Denk ik :roll:
berke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door berke »

je mag met 2 op de quad maar moet voldoen volgens de europese normen(hij moet gehomologeerd zijn)

het is het best de quad in te schrijven als voertuig met vier wielen(code l6)bij r7 van het papier aanvraag tot inschrijving van een voertuig.
kheb nen niewen quad gekocht en ze gingen hem inschrijven als moto maar de verzekering is daarvoor veel te hoog.ze profiteren dervan.als ge hem laat inschrijven als voortuig met vier wielen(code l6) zijt ge met alles in regel en is de verzekering stukken goedkoper( 200 à 250 euro)

als ge hem als landbouwvoertuig inschrijft zijt ge maar beperkt verzekerd.d.w.z als ge wat tegen komt bv. aan de zee gaat de verzekering beginnen janken en hebt ge veel keure da ze het nie hoe keuren.

gr.
kawa-freak
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kawa-freak »

Mijn quad (kfx400) is verzekerd als moto n kmag een passagier meenemen. Kheb dat wel moeten aanvragen aan de verzekering, kwestie van zeker te zijn dat het in de polis staat. Zo kan de politie mij niks doen.
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Wå®®iør schreef:
blast Racer AKA sdsracer schreef: is niet waar
De meeste die ik ontmoet heb met een utility beweren dit toch, maar sommige (zoals jij dus) beweren juist van niet. Ik denk dat er altijd misverstanden zullen zijn tot ze eens deftige een wet schrijven over quads. Maar hopelijk zal dit nog lang duren want anders.... :wink:

En normaal als je ingeschreven bent met een landbouwvoertuig mag je maar van je huis tot aan je land gaan... Je ziet een tractor toch ook niet in stad????
als landbouw mag je enkel op de straat komen van boerderij tot land en terug en dat binnen een straal van 30KM je moet het maar eens lezen in uw verzekering contrakt da plakaat van 40KM is verplicht zwaailicht moet erop staan maar moet enkel gebruikt worden als je op een baan rijdt waar er 2x2 rijvakken zijn en da staat zo in de wet geschreven want hij valt ondfer de landbouw en da weten er nie veel .
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

kawa-freak schreef:Mijn quad (kfx400) is verzekerd als moto n kmag een passagier meenemen. Kheb dat wel moeten aanvragen aan de verzekering, kwestie van zeker te zijn dat het in de polis staat. Zo kan de politie mij niks doen.
je kan je enkel verzekeren voor twee persone op quad maar bent nogaltijd niet in orde met de wet hij moet als een landbouwvoertuig naar de keuring en hem laten keuren op 1+1 dan mag je er met twee op maar op een Z dus niet snappy
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

bij mij is het raar, precies of ze "aanstoot" geven om met 2 te rijden.
toen mn nieuwe Z (2005) aankwam, waren de waarschuwingsplaatjes bedekt met een rode stikker, is zo van de importeur gekomen, ikzelf ben hier niet aan geweest! ook hebben ze op mn zadel de sticker (never ride as a passenger) er proberen af te krabben, maar dit lukte maar half (Z owners begrijpen dat dit een kaksticker is).

erg raar, want ik heb zo alles gekregen.
ik hoop dat de verzekering niet te moeilijk gaat doen om mn quad te verzekeren met 2 personen...

Afbeelding
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

de verzekering gaat niet moeilijk doen als ze kunnen ontvangen maar als je iets voorhebt met twee er op dan ...
Plaats reactie