KFX/Z400: Reiger Suspension
-
- Quad Expert
Idd zou goed kunnen, maar ik weet niet op welke ze meest lijken. Ze hebben veel weg van die van deliege en die van nikolas, maar das voor een groot deel door de drie veerbevestigingspunten.
Anderzijds lijken ze allemaal wel min of meer op elkaar natuurlijk.
Maar dit is voorlopig hoe ik ze zou maken.
Kben nog aan het twijfelen tussen de originele lagering, nu met smeernippel in de armen, of ineens teflon lagertjes.
Anderzijds lijken ze allemaal wel min of meer op elkaar natuurlijk.
Maar dit is voorlopig hoe ik ze zou maken.
Kben nog aan het twijfelen tussen de originele lagering, nu met smeernippel in de armen, of ineens teflon lagertjes.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
tis met Solidworks gedaan, mijne mechanical desktop heeft zomerkuren.
Kwil binnenkort overschakelen naar Inventor, maar kan er nog niet goed genoeg mee werken.
Ik zie niet echt in waarom die veerbevestigingen moeilijk te maken zouden zijn? Misschien zie ik hier het 1 en het ander over het hoofd. Kan je wat duidelijker zijn? Het zijn toch maar 2 plaatjes met relatief simpele vorm? En die kunnen we bevestigen door ze (1) schuin tussen de 2 dwarsbuizen door te wringen, of (2) door te wachten met het vastlassen van één van de twee dwarsbuizen.
Ik zou het zelf maken, behalve het lassen zou ik over laten aan echte vaklui, dit lassen is te delicaat.
Kwil binnenkort overschakelen naar Inventor, maar kan er nog niet goed genoeg mee werken.
Ik zie niet echt in waarom die veerbevestigingen moeilijk te maken zouden zijn? Misschien zie ik hier het 1 en het ander over het hoofd. Kan je wat duidelijker zijn? Het zijn toch maar 2 plaatjes met relatief simpele vorm? En die kunnen we bevestigen door ze (1) schuin tussen de 2 dwarsbuizen door te wringen, of (2) door te wachten met het vastlassen van één van de twee dwarsbuizen.
Ik zou het zelf maken, behalve het lassen zou ik over laten aan echte vaklui, dit lassen is te delicaat.
Fré schreef:tis met Solidworks gedaan, mijne mechanical desktop heeft zomerkuren.
Nee ik denk als je dit zelf gaat maken maken moeten in die plaatjes uitsparingen gemaakt worden he zodat die dan over de buis gaan, die uitsparingen denk ik dat het moeilijk te doen. indien je in het bezit bent van freesmachine dan is het geen enkel pb en dan kan je nauwkeurig te werk gaan. Als je dit met de vijl moet doen hmmmm. Is geen aanval he.
In welk materiaal ga je dit maken?? Ik had er ook aan gedacht om die zelf te maken twijfel enkel aan de bevestigen omdat die echt perfect moeten staan en het plooien van die buizen aangezien ik nie in het bezit ben van zoiets.
greetzzz
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quad Expert
ja freesmachines en draaibanken genoeg hier, das geen probleem. Indien ik enkel veilen had dan zou ik hier niet eens over willen nadenken.
Materiaal: hangt ervan af. Misschien het wijdverspreide CrMo staal, maar ik sluit geen exotischere materialen uit (oa titanium, dat ik hier relatief goedkoop kan krijgen).
Materiaal: hangt ervan af. Misschien het wijdverspreide CrMo staal, maar ik sluit geen exotischere materialen uit (oa titanium, dat ik hier relatief goedkoop kan krijgen).
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Het grote probleem zit hem niet in het ontwerpen en lassen van de armen, de uitdaging zit hem in het vinden van goede ball joints die voldoende kunnen bewegen met de armen mee (die van auto's kunnen meestal niet voldoende links/rechts bewegen) en het vinden van goede bussen om te bevestigen aan het chassis.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
Ja, maar die moet ik niet zelf maken hé. Die balljoints zijn geen geheimzinnige spoken, ze zijn gewoon te bestellen. Desnoods zelf bij Deliège
En de scharnieren aan het chassis: das het simpelste dat je je maar kan inbeelden, want je kan gewoon de originele lagers gebruiken.
En de scharnieren aan het chassis: das het simpelste dat je je maar kan inbeelden, want je kan gewoon de originele lagers gebruiken.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Zijn idd geen spoken, maar is niet zo dat alle ball joints geschikt zijn, ze moeten genoeg "uitslag" kunnen geven.
Trouwens, voor die 650 € kan je ze zelf niet maken, tegen dat je wat getest hebt, een mal hebt gemaakt voor het lassen, het lakken, de ball joints en stuurstang en de bussen zit je daar al fel boven volgens mij.
Nikolas
Trouwens, voor die 650 € kan je ze zelf niet maken, tegen dat je wat getest hebt, een mal hebt gemaakt voor het lassen, het lakken, de ball joints en stuurstang en de bussen zit je daar al fel boven volgens mij.
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
- Quad Expert
Ja, wel, ik ga het toch proberen als ik de tijd vind, en het zal zowieso goedkoper uitvallen.
Tenzij die balljoints 500 euro gaan kosten.
Voor 600 euro kan je ze volgens mij zeker zelf maken, toch indien het concept zou werken. Ik reken geen 20 euro per uur aan mezelf aan
Mallen voor het lassen zijn niet nodig aangezien het niet over serieproductie gaat.
Maar euh, we zullen wel zien. Momenteel heb ik het geld niet om nieuwe armen te kopen. Dus proberen we het op een andere manier. Lukt het, wel dan is dat gigantisch leuk, lukt het niet, dan weten we het tenminste ipv erover te moeten speculeren.
Tenzij die balljoints 500 euro gaan kosten.
Voor 600 euro kan je ze volgens mij zeker zelf maken, toch indien het concept zou werken. Ik reken geen 20 euro per uur aan mezelf aan
Mallen voor het lassen zijn niet nodig aangezien het niet over serieproductie gaat.
Maar euh, we zullen wel zien. Momenteel heb ik het geld niet om nieuwe armen te kopen. Dus proberen we het op een andere manier. Lukt het, wel dan is dat gigantisch leuk, lukt het niet, dan weten we het tenminste ipv erover te moeten speculeren.