Pagina 8 van 17
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: za 06 nov, 2010 23:13
door sixman
yep daan...
wat je olie betreft....die motul 15W50 is een der betere, het is vol-synthetische en duurzame olie die gemaakt is voor compititiemotoren die vrijwel hoog in toeren gaan en die redelijk warm mogen worden.
die van mij was ook deze , na mijn ombouw van een 400cc naar een 460cc.
nu gebruik ik terug deze olie, wel te verstaan de Motul V300 15W50
er zijn al een paar maatjes van me overgestapt naar deze olie en de reakties zijn lovend; betere schakeling enz.
over olie kunnen we hier honderden meningen hebben en ieder kiest zijn geschikte ding...
wat je laatste mods betreft...... je yochi is een leuk hebbeding...maar als je deze monteerd of laat monteren, raad ik je aan een dyno-kit te steken, voor optimale verbranding en vermogen eruit te halen zeker een dyno-run laten doen!!!
Je carburator staat ingesteld op je Leo X3, misschien is een grotere sproeikop nodig, misschien niet....maar laat het uitmeten zodoende je moter niet arm draait...
je bent er een bommetje van aan het maken, doe zo verder!!!
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: za 06 nov, 2010 23:17
door bonzaiking
dyno run kijk gewoon naar de kleur van je bougie

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: za 06 nov, 2010 23:29
door Gielen_24
met dyno run kun je de extra paardjes er uithalen
kga mss binnen kort volledige fp steken en ook dyno run

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 15:16
door Daniello
sixman schreef:yep daan...
wat je olie betreft....die motul 15W50 is een der betere, het is vol-synthetische en duurzame olie die gemaakt is voor compititiemotoren die vrijwel hoog in toeren gaan en die redelijk warm mogen worden.
die van mij was ook deze , na mijn ombouw van een 400cc naar een 460cc.
nu gebruik ik terug deze olie, wel te verstaan de Motul V300 15W50
er zijn al een paar maatjes van me overgestapt naar deze olie en de reakties zijn lovend; betere schakeling enz.
over olie kunnen we hier honderden meningen hebben en ieder kiest zijn geschikte ding...
wat je laatste mods betreft...... je yochi is een leuk hebbeding...maar als je deze monteerd of laat monteren, raad ik je aan een dyno-kit te steken, voor optimale verbranding en vermogen eruit te halen zeker een dyno-run laten doen!!!
Je carburator staat ingesteld op je Leo X3, misschien is een grotere sproeikop nodig, misschien niet....maar laat het uitmeten zodoende je moter niet arm draait...
je bent er een bommetje van aan het maken, doe zo verder!!!
Thnx voor je advies...dan gaat het de 15W50 worden...idd omdat de viscositeit bij hogere toerentallen net wat beter is als die van de 10W40.
En wat betreft de dyno-kit...die heeft de carb al. Hij zal zeker op de Leo ingesteld zijn. Aangezien de diameter van de Yoshi voorpijp groter is dan de originele voorpijp, zal er idd een grotere sproeier in moeten. Maar! De carb is nu al te rijk afgesteld naar mijn mening...ik heb de bougie nog niet kunnen bekijken (geen passende dop om hem te demonteren)...maar als ik het blok choke in koude of warme toestand, valt hij gelijk uit bij de minste choking. Dit duidt op een te grote sproeier, hij heeft echt álle lucht nodig om te blijven draaien.
Ik ga eerst eens kijken wat hij doet met deze afstelling...want...ik ben ook nog van plan om binnen niet al te lange tijd een Keihin FCR39 carb te gaan plaatsen, dus dan moet het toch weer opnieuw gebeuren en dan meteen op de dyno....in ieder gaval! het gaat goed komen

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 16:05
door Daniello
Trouwens om nog even op de olie terug te komen....
wat kan ik nu het beste nemen...als ik zo rond neus kom ik zoveel soorten viscositeiten tegen. Nu weet ik dat voor de auto vaak een 10W60 voll-synthetische olie het beste is als je veel van een motorblok vraagt.
Nu zie ik dat er ook 10W60 voll-synthetische 4T olie op de markt is...zou dit qualitatief de meest hoogwaardige olie zijn die je kunt gebruiken? Omdat de viscositeit van een 10W60 olie ook onder extreme omstandigheden nog voldoende goede bescherming geeft....

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 20:30
door shuttle
Vette uitlaat. Mss een onbeleefde vraag maar wat betaal je daar ongeveer voor? Ben zelf al heel lang opzoek, moet alleen een demper hebben, en kwou graag een 2dehands, maar vind niks. Dus maar een nieuwe, maar het moet ook ni de duurste zijn, gwn fatsoenlijk en normale prijs
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: zo 07 nov, 2010 21:09
door sixman
tjah, 10W60.... daar hebben we nog niet veel van gehoord....
en ervaringen zal je hier niet veel op kunnen navragen...
als ik een olie uittest dan is het meestal om er frieten ( patat ) in te bakken....

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 00:04
door Daniello
Hmm...ok, ik heb zonet de oliewissel gedaan. Even een flink rondje met hem gereden en daarna thuis de olie van het oliereservoir afgelaten, de olie vanuit het carter afgelaten + de oliefilter gewisseld. Ik heb de 15W50 Pro 2000 van Denicol gebruikt omdat ik die nog staan had. 2 Liter in het vaatje gevuld, erna de bougiedop losgehaald, doorgestart en erna nog eens 300ml bijgeschonken. Moet goed zijn denk ik zo...Volgende wissel ga ik eens 10W60 4T proberen.
Ook heb ik de nieuwe uitlaat gemonteerd, er werd om foto's gevraagd van de uitlaat als hij gemonteerd was...tis telefoonkwaliteit maar vooruit dan maar
Je kunt het originele hitteschild op de Yoshi voorpijp monteren, maar het ding is zo groot

de mooie blauwe gloed van de pijp verdwijnt bijna geheel hieronder....weet iemand ergens een klein carbonnen schildje uit te halen als vervanging voor de enorme originele???
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #7)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 00:16
door Daniello
shuttle schreef:Vette uitlaat. Mss een onbeleefde vraag maar wat betaal je daar ongeveer voor? Ben zelf al heel lang opzoek, moet alleen een demper hebben, en kwou graag een 2dehands, maar vind niks. Dus maar een nieuwe, maar het moet ook ni de duurste zijn, gwn fatsoenlijk en normale prijs
Ik ga geen prijzen noemen

maar ik geef je wel een tip als je een andere uitlaat wilt:
Even langs gaan bij JumpingJet in Maaseik...heeft een nog nette, gebruikte complete Doma Racing liggen voor je LTZ. En ga maar snel voor anderen je voor zijn....hij vraagt er een zéér nette prijs voor!!!
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 09:32
door Belgian Pro
Staat er goed op
Let wel op dat je geen gaten in je broer gaat branden als je geen hitteschildje hebt

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 10:57
door RonaldTD
Echt een mooie uitlaat! Staat hem zeker goed.
Mag ik vragen waarom je zo experimenteert met olie? Lijkt mij iets waar je toch niet mee moet knoeien... Van die andere waardes gaat hij niet beter lopen, dus ik zou het gewoon bij hetgeen houden wat erin hoort..
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 11:39
door Haagje
Netjes man

Kwam jij gister avond langs netto?
Daar trok een door

en volgens mij was dat een quad.
Kort op schakelend met een lekker geluidje

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 15:49
door maxxer
sgoon uitlaat

staat zeer goed op jouw quad
grtjzz
Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 19:29
door Zakie
Echt mooi , die uitlaat complete's it totally

Re: Daan's Suzuki LTZ400 SM (Nieuwe Udates Pag. #8)
Geplaatst: ma 08 nov, 2010 20:33
door Daniello
quad-racerrr schreef:Netjes man

Kwam jij gister avond langs netto?
Daar trok een door

en volgens mij was dat een quad.
Kort op schakelend met een lekker geluidje

Yep, dat was ik

kan niet missen met zo'n gedonder door de straat he
