Pagina 9 van 10
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 08:32
door Lewis
Ja wat is er nu eigenlijk vervangen? Hopelijk iets meer dan een pistonnetje voor dat bedrag.en versnellingsbak een reviesie nodig op 50uur voor gewoon gebruik zou me echt niet normaal lijken. en wat zegden ze als oorzaak ?
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 08:55
door LTim-R
ze hebben enkel de piston vervangen,alles eens gereinigd met injectie reiniger,alle electronica nagezien, en een beetje overdreven met hun werkuren achteraf.als ze dat allemaal samen telde kwamen ze uit op 804.54€
de volgende keer doe ik dit zelf en spaar ik makkelijk de helft uit.want je mag gaan naar welke quadzaak ook allemaal zullen ze ervoor zorgen dat ze genoeg aan je verdienen het is allemaal pure geldkwestie.
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 09:05
door bertmat
Piston vervangen zou ik nu niet direct volledige revisie noemen

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 09:13
door Fré
sg6 zijn revisie kost aan onderdelen alleen al bijna dat bedrag...
Maar dat is dan ook een 100% volledige revisie.
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 10:02
door Hanzie
800euro enkel voor piston en een nazicht?

piston van goud ofzo?
die mannen hebben er idd fors op verdient. Waar ben je geweest? quadshop zeker?
maar hij loopt weer, wat nu toch wel het belangrijkst is

volgende keer misschien eens overwegen ergens anders te gaan... of zelf doen natuurlijk.
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 11:15
door LTim-R
Hanzie schreef:800euro enkel voor piston en een nazicht?

piston van goud ofzo?
die mannen hebben er idd fors op verdient. Waar ben je geweest? quadshop zeker?
maar hij loopt weer, wat nu toch wel het belangrijkst is

volgende keer misschien eens overwegen ergens anders te gaan... of zelf doen natuurlijk.
Ik hou de naam van de zaak liever voor mezelf,maar als je nadenkt weet je wel waar
en de volgende keer doe ik het uiteraard eens zelf.
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 12:11
door Sg6
150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte.

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 12:15
door LTim-R
de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 12:18
door No Limit W-tec
Sg6 schreef:150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte.

Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 14:20
door gutte
Heb je voldoende plaats als je de benzinetank verwijderd en de rest er rond No Limit?
Want als het bij mij zo ver is doe ik het ook zelf maar dan weet ik dat ik er niet te veel af haal.

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 16:02
door JohnBeton
desnoods haal je nog het blok eronder uit als je het zelf doet, voor +/- 600 euro heb ik dat er wel voor over

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 16:09
door gutte
eigenlijk wel is een serieuze besparing dat je doet,vind het wel jammer dat er toch wel wat geprofiteert word van dit soort dingen,maar ja wie het zelf niet kan zal het wel moeten laten doen zeker.
succes met de quad nog

Geplaatst: wo 31 jan, 2007 16:24
door No Limit W-tec
Piston steken zou ik enkel zelf doen als je er technisch voor aangelegd bent, al ervaring hebt en minstens met service manual bij de hand, anders zouden kosten wel nog groter kunnen zijn als het niet goed is uitgevoerd...
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 17:46
door gutte
No Limit YFZ schreef:Piston steken zou ik enkel zelf doen als je er technisch voor aangelegd bent, al ervaring hebt en minstens met service manual bij de hand, anders zouden kosten wel nog groter kunnen zijn als het niet goed is uitgevoerd...
Ben onderhoudsmechanicien,heb 3 jaar avondschool automechanica gevolgd,3 oldtimers gerestaureerd en gereviseerd en de service manual heb ik ook dus dat zal wel lukken zeker!
Maar is het goed te doen met het blok er nog in?
Geplaatst: wo 31 jan, 2007 19:39
door SlOoT
Het is altijd beter om het blok eruit te halen

Kun je makkelijker werken.