Partagas
Re: Partagas
Zal straks wel even kijken of ik iets zie loszitten. Er zit garantie op de machine maar ik ga niet voor een draadje helemaal naar Eersel rijden.
Gisteren niet kunnen rijden en vandaag alleen een paar oefeningetjes gedaan zoals achtjes draaien tussen de bomen. Ook een zandweg met kuilen en wat leunen in de bochten... Dit soort dingen moet ik gewoon vaak genoeg doen dan ben ik het snelst aan de quad gewend.
Gisteren niet kunnen rijden en vandaag alleen een paar oefeningetjes gedaan zoals achtjes draaien tussen de bomen. Ook een zandweg met kuilen en wat leunen in de bochten... Dit soort dingen moet ik gewoon vaak genoeg doen dan ben ik het snelst aan de quad gewend.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Ik gebruik geen rem als ik vanuit stilstand schakel of wegrij.Ik heb een remsysteem wat de quad in stilstand houd als ik geen gas geef en langzaam de quad afremt wanneer ik tijdens het rijden het gas geheel loslaat.ik rme dan zelf wat bij indien nodig.
Dat weggrijden gaat vanzelf met de tijd makkelijker, eerst even wennen.Gaat vanzelf soepeler.
Maar het remlicht zou moeten functioneren op alle remhendels,bij ingeschakeld contact dan he?
Ook als ik de handrem vastzet en het contact is ingeschakelt branden de remlichten.
Ik denk dat even de kabels nazien het beste is,of bel even naar de dealer,die weet misschien wel wat er mis kan zijn.
Dat weggrijden gaat vanzelf met de tijd makkelijker, eerst even wennen.Gaat vanzelf soepeler.
Maar het remlicht zou moeten functioneren op alle remhendels,bij ingeschakeld contact dan he?
Ook als ik de handrem vastzet en het contact is ingeschakelt branden de remlichten.
Ik denk dat even de kabels nazien het beste is,of bel even naar de dealer,die weet misschien wel wat er mis kan zijn.
Foutje van mij... ik heb het remlicht gecontroleerd zonder dat ie op contact stond
De voetrem gebruik ik alleen als ik van P (of N) naar H, L of R schakel. Als deze bijv. in H staat en ik laat de rem los blijft hij netjes stil staan en "kruipt" niet. Het zonder schokje wegrijden ging vandaag trouwens alweer wat beter...
De voetrem gebruik ik alleen als ik van P (of N) naar H, L of R schakel. Als deze bijv. in H staat en ik laat de rem los blijft hij netjes stil staan en "kruipt" niet. Het zonder schokje wegrijden ging vandaag trouwens alweer wat beter...
ook weer opgelost,had zelf ook eens die fout gemaakt.pijnlijk precies een 12 volt aanhanger aansluiting gemaakt en er niet achter kunnen komen waarom de remlichten het niet doen,dus je bent niet de enige hoor. vandaar de opmerking erbij,je weet maar nooit.Partagas schreef:Foutje van mij... ik heb het remlicht gecontroleerd zonder dat ie op contact stond
ik denk dat je best wel kunt schakelen naar welke stand dan ook zonder je rem hoor,maar als jij je er veiliger bij voelt is het geen probleem.
Vandaag eindelijk weer ff tijd gehad om een paar rondjes te draaien (40 km). Ik merk dat het steeds een beetje beter gaat maar scherpe bocht naar rechts moet ik echt oppassen.
De cvt, of beter gezegd de riem, "huilt" trouwens best wel. Hebben alle cvt's dat?
De cvt, of beter gezegd de riem, "huilt" trouwens best wel. Hebben alle cvt's dat?
Bij een can am weet ik het niet maar de snaar hoor je altijd wel.ligt ook wel een beetje aan de helm.ik heb zowel een open als systeemhelm.met de jet helm hoor ik wat meer als met de systeem maar echt hinderlijk is het niet.maar nogmaals:bij een can am weet ik niet wat het normale geluidsnivo is van de snaar.
Laatst gewijzigd door AC67 op di 02 sep, 2014 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hinder heb ik er niet van, zeker niet met de helm dicht. Ik vroeg me alleen af of het typisch iets is voor cvt of dat quads met manuele versnelling dit ook hebben...
Laatst gewijzigd door Partagas op di 02 sep, 2014 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mijn Can-ams hoor je ook best wat geruis uit de aandrijflijn komen, ze zeggen dat dit normaal is.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Vandaag een lekker toertje gemaakt van zo'n 185 km met halverwege een stop bij QFF en een eetpauze
Qua afstand is dit voor mij zo'n beetje het maximale denk ik want op een gegeven moment kreeg ik toch wel last van mijn rug...
Het rijden gaat echter steeds beter
Qua afstand is dit voor mij zo'n beetje het maximale denk ik want op een gegeven moment kreeg ik toch wel last van mijn rug...
Het rijden gaat echter steeds beter
- Jason McCoy
- Quad GOD
Last van je rug is vaak een verkeerde zithouding. Een niergordel zorgt vaak voor een wat betere houding.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- Quadrijder2
- Quadrunner
Onmisbaar voor de Quadrijder , ook voor je organen dan blijven ze een beetje op zijn plek.Jason McCoy schreef:Last van je rug is vaak een verkeerde zithouding. Een niergordel zorgt vaak voor een wat betere houding.
Vooral offroad schut het alle kanten op.
Mijn gal heb ik niet meer dus er is te veel plaats.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Ik was er ook sceptisch over.ben na lang zoeken een xxxxl versie tegengekomen.was een hele verbetering.baat het niet dan schaad het niet.
Hij moet wel echt strak zitten.koop aub een goed passende.
Tip:draag hem onder je shirt,dan lijk je nog slanker
Hij moet wel echt strak zitten.koop aub een goed passende.
Tip:draag hem onder je shirt,dan lijk je nog slanker
Laatst gewijzigd door AC67 op vr 12 sep, 2014 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn rugprobleem heeft ook nog met het motorongeluk te maken... Toch lijkt een nierriem me wellicht een goed hulpmiddel ja. In m'n pubertijd deed ik aan motorcross en toen had ik uiteraard ook zo'n riem. Was gewoon een soortement van stretchband toen...
Is zoiets via internet te bestellen of kan ik beter bij een motorzaak naar binnenstappen i.v.m. het passen? Hoe weet ik welke maat ik nodig heb?
Is zoiets via internet te bestellen of kan ik beter bij een motorzaak naar binnenstappen i.v.m. het passen? Hoe weet ik welke maat ik nodig heb?
alleen als je zeker weet dat iets past is internet een optie maar als het enigszins mogelijk is is passen de beste optie.
De ene maatvoering is de andere niet.
Soms past het net en heb je absoluut geen speling voor bijv een dikke trui in de winter.
De ene maatvoering is de andere niet.
Soms past het net en heb je absoluut geen speling voor bijv een dikke trui in de winter.
Is een niergordel niet een beetje overdreven voor op de weg?