Partagas
Partagas
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb al meteen een aantal vragen...
In een ver verleden reed ik motor en raakte helaas betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Hier heb ik een Plexus laesie aan overgehouden dus mijn rechterarm werkt niet meer. We zijn inmiddels 30 jaar verder en recentelijk zag ik iemand op een omgebouwde motor met één hand rijden. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit kon maar het biedt voor mij dus perspectief! Nu vind ik 2 wielen toch wat link en zo kwam de quad in beeld Ze zijn er immers in automaat en stuurbekrachtiging. Gashandel voor linkerhand lijkt me mogelijk, toch?
Ik zou de quad willen gebruiken voor woon- werkverkeer (ca 70 km p.d.). Er is een klein stukje (5 km) autobaan bij. Daarnaast in het weekeinde mischien wat kleine tochtjes.
- Waar moet ik aan denken qua cilinderinhoud en vermogen?
- Wat is het brandstofverbruik en de actieradius ongeveer?
- Is het mogelijk een passagier mee te nemen en zo ja, zit ie dan een beetje comfortabel?
- bagagerek moet er ook op.
- en dan nog de vraag; helm of heupgordel?
Als iemand daarnaast suggesties heeft voor een leuke quad hou ik me aanbevolen
In een ver verleden reed ik motor en raakte helaas betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Hier heb ik een Plexus laesie aan overgehouden dus mijn rechterarm werkt niet meer. We zijn inmiddels 30 jaar verder en recentelijk zag ik iemand op een omgebouwde motor met één hand rijden. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit kon maar het biedt voor mij dus perspectief! Nu vind ik 2 wielen toch wat link en zo kwam de quad in beeld Ze zijn er immers in automaat en stuurbekrachtiging. Gashandel voor linkerhand lijkt me mogelijk, toch?
Ik zou de quad willen gebruiken voor woon- werkverkeer (ca 70 km p.d.). Er is een klein stukje (5 km) autobaan bij. Daarnaast in het weekeinde mischien wat kleine tochtjes.
- Waar moet ik aan denken qua cilinderinhoud en vermogen?
- Wat is het brandstofverbruik en de actieradius ongeveer?
- Is het mogelijk een passagier mee te nemen en zo ja, zit ie dan een beetje comfortabel?
- bagagerek moet er ook op.
- en dan nog de vraag; helm of heupgordel?
Als iemand daarnaast suggesties heeft voor een leuke quad hou ik me aanbevolen
Laatst gewijzigd door Partagas op za 16 aug, 2014 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Partagas
Welkom op het forum.
Zo te horen zit je te denken aan een utility quad?
Deze hebben bagage rekken en zijn automaat.
Als er iemand mee achter op moet zijn er een aantal merken die twee persoons quads hebben,
zoals Can am, Polaris. Het ligt er natuurlijk aan wat je budget is.
Nu weet ik alleen niet of het handig is om te rijden met 1 hand, aangezien het toch best wel werken is op een quad.
Een heup gordel moet je vergeten want dat is levensgevaarlijk.
Zo te horen zit je te denken aan een utility quad?
Deze hebben bagage rekken en zijn automaat.
Als er iemand mee achter op moet zijn er een aantal merken die twee persoons quads hebben,
zoals Can am, Polaris. Het ligt er natuurlijk aan wat je budget is.
Nu weet ik alleen niet of het handig is om te rijden met 1 hand, aangezien het toch best wel werken is op een quad.
Een heup gordel moet je vergeten want dat is levensgevaarlijk.
_____________________________
Re: Partagas
Ja, dacht inderdaad aan een utility quad. Is het met stuurbekrachtiging ook niet te doen met één hand?Yair schreef:Welkom op het forum.
Nu weet ik alleen niet of het handig is om te rijden met 1 hand, aangezien het toch best wel werken is op een quad.
Een heup gordel moet je vergeten want dat is levensgevaarlijk.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Partagas
Welkom op het forum
Nog 2 merken met verlengde 2 persoons versies : cfmoto en tgb
Zelf heb ik geen ervaring met de stuurbekrachtiging van quads, maar met mijn tgb blade 425 kan het soms best werken zijn.
Mijn tgb blade 425 doet met 15 liter ongeveer 135 km (zuinig.. nee niet echt.. fun.. o hell yeah !)
Nog 2 merken met verlengde 2 persoons versies : cfmoto en tgb
Zelf heb ik geen ervaring met de stuurbekrachtiging van quads, maar met mijn tgb blade 425 kan het soms best werken zijn.
Mijn tgb blade 425 doet met 15 liter ongeveer 135 km (zuinig.. nee niet echt.. fun.. o hell yeah !)
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Partagas
Welkom
Als je er ook op de autobaan mee komt dan zal je toch zeker 1000 cc nodig hebben om een beetje mee te komen.
En zeker geen terrein banden nemen.
Offroad kan je best wel eens klappen krijgen op je armen als je flink te keer gaat.
Ik zou zeker in u situatie voor stuurbekrachtiging gaan.
Gr.
Als je er ook op de autobaan mee komt dan zal je toch zeker 1000 cc nodig hebben om een beetje mee te komen.
En zeker geen terrein banden nemen.
Offroad kan je best wel eens klappen krijgen op je armen als je flink te keer gaat.
Ik zou zeker in u situatie voor stuurbekrachtiging gaan.
Gr.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Re: Partagas
Het gedeelte autobaan hoef ik niet perse te nemen, ik kan ook een stukje door de stad.
Ik zit net te kijken bij BartsPowerSport... de TGB 500R en 550 IRS spreken mij best aan Ik ken het merk niet maar als ik de specs van de motor bekijk en vergelijk met een Honda of Suzuki valt me dit niet tegen.
Ik zit net te kijken bij BartsPowerSport... de TGB 500R en 550 IRS spreken mij best aan Ik ken het merk niet maar als ik de specs van de motor bekijk en vergelijk met een Honda of Suzuki valt me dit niet tegen.
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Re: Partagas
Arctic cat heeft vanaf de 550 ook stuurbekrachtiging en ook 2 pers.modellen.Budget moet dan wel passen.Is ook onder de a merken te schalen.
- Quadrijder2
- Quadrunner
- Berichten: 556
- Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
- Locatie: Zuid Nederland
Re: Partagas
TGB heeft nu een Blade 550 i Edition 2014 ook met stuurbekrachtiging.
Kijk maar eens hier op de site bij 4x4 algemeen Nieuw in nederland.
Ik rijdt ook een TGB Blade 500 irs uit 2011 en ben er tot nu toe zeer over te spreken.
Ik rij hem te kort om over de kwaliteit een oordeel te geven maar hier op het forum zijn er genoeg met veel TGB ervaring of een mening over de TGB.
Gr.
Kijk maar eens hier op de site bij 4x4 algemeen Nieuw in nederland.
Ik rijdt ook een TGB Blade 500 irs uit 2011 en ben er tot nu toe zeer over te spreken.
Ik rij hem te kort om over de kwaliteit een oordeel te geven maar hier op het forum zijn er genoeg met veel TGB ervaring of een mening over de TGB.
Gr.
Can Am Outlander L 500 DPS Max
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Partagas
Op de autobaan kun je al prima uit de voeten met een 500+ model van Can-am, Articcat, Polaris etc. Daar heb je echt geen 1000 voor nodig. Sterker nog ik zou een iets lichtere motor adviseren. De 800 is de max zeg maar. Je moet er van uitgaan dat meneer het stuur met 1 hand vasthoud. Een 800+cc motor heeft teveel trekkracht en zal niet lekker rijden ivm verkramping in zijn arm. Meer cc is niet altijd beter. Ja als je echt offroad in de blubber zit dan is het handig, maar als ik kijk dat ik bij mijn 800 er soms al half achteraan bungel dan lijkt me dat geen pretje met 1 arm. Mijn advies is dan ook: Kies een model met een wat lichtere motor en iets minder power, dat is in dit geval beter.
TGB is geen slecht merk en word genoemd als zogenaamd B-merk. Al zijn de meningen daarover verdeelt. Als je kijkt naar prijs kwaliteit dan zou TGB eigenlijk heel hoog aan de lijst eindigen omdat je een super mooi product hebt voor een heel reële prijs. Als je toch 90% op de weg zit zal dit merk je vast gaan bevallen. Misschien nog een kleine tip. Er is ook nog het merk Landfighter. Kwalietiet is vergelijkbaar met TGB maar persoonlijk vind ik deze quad iets stoerder overkomen. Goed smaken verschillen Ik kan je niet zo vertellen of de Landfighter ook stuurbekrachting heeft.
TGB is geen slecht merk en word genoemd als zogenaamd B-merk. Al zijn de meningen daarover verdeelt. Als je kijkt naar prijs kwaliteit dan zou TGB eigenlijk heel hoog aan de lijst eindigen omdat je een super mooi product hebt voor een heel reële prijs. Als je toch 90% op de weg zit zal dit merk je vast gaan bevallen. Misschien nog een kleine tip. Er is ook nog het merk Landfighter. Kwalietiet is vergelijkbaar met TGB maar persoonlijk vind ik deze quad iets stoerder overkomen. Goed smaken verschillen Ik kan je niet zo vertellen of de Landfighter ook stuurbekrachting heeft.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Partagas
Stuur bekrachtiging is er ook op te bouwen. Zijn setjes voor te krijgen in de USA. Maar van de landfighter is geen verlengde verzie van toch? Wat dat zoekt ts volgens mij.Jason McCoy schreef:Op de autobaan kun je al prima uit de voeten met een 500+ model van Can-am, Articcat, Polaris etc. Daar heb je echt geen 1000 voor nodig. Sterker nog ik zou een iets lichtere motor adviseren. De 800 is de max zeg maar. Je moet er van uitgaan dat meneer het stuur met 1 hand vasthoud. Een 800+cc motor heeft teveel trekkracht en zal niet lekker rijden ivm verkramping in zijn arm. Meer cc is niet altijd beter. Ja als je echt offroad in de blubber zit dan is het handig, maar als ik kijk dat ik bij mijn 800 er soms al half achteraan bungel dan lijkt me dat geen pretje met 1 arm. Mijn advies is dan ook: Kies een model met een wat lichtere motor en iets minder power, dat is in dit geval beter.
TGB is geen slecht merk en word genoemd als zogenaamd B-merk. Al zijn de meningen daarover verdeelt. Als je kijkt naar prijs kwaliteit dan zou TGB eigenlijk heel hoog aan de lijst eindigen omdat je een super mooi product hebt voor een heel reële prijs. Als je toch 90% op de weg zit zal dit merk je vast gaan bevallen. Misschien nog een kleine tip. Er is ook nog het merk Landfighter. Kwalietiet is vergelijkbaar met TGB maar persoonlijk vind ik deze quad iets stoerder overkomen. Goed smaken verschillen Ik kan je niet zo vertellen of de Landfighter ook stuurbekrachting heeft.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Partagas
Hij vraagt enkel of je iemand mee kan nemen en hoe dat dan zit. Er staat niet dat dat perse een must is. Tevens kijkt TS zelf ook naar de normale versies. Daaruit maak ik op dat de meeste quads on de aanmerking komen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Partagas
Mensen met 1 arm zijn door de jaren ook zo gewoon om alles met 1 hand te doen. Zodat alles zo getraint is door de jaren, ze hebben soms meer kracht in die 1 arm dan iemand anders met 2 armen. Mijn broer heeft maar 1 hand en als ik zie wat die allemaal nog doet, zelfs zonder prothese aan. Ik heb al mensen met 1 verlamde arm op een moto gezien die meer km maken dan een normale mens
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Partagas
Wat fijn dat jullie zo meedenken, toppie! Ik zie dat er best wel wat quads in aanmerking komen...
Ja, ik ben gewend om alles met één arm te moeten doen en er zit naar mijn mening genoeg kracht in. Ik ga ervan uit dat er qua aanpassing alleen een links gashandel op hoeft maar misschien is dat iets te simpel gedacht.
Arctic Cat, TGB, Landfighter, Can Am, Polaris, CF Moto,
Er zijn inmiddels een paar merken de revue gepasseerd dus nu ga ik wat afzonderlijke details vergelijken.
Powersteering, automaat, 4x4 (of 2x4), PK's, starre as of onafhankelijk, cardan of ketting, schijfremmen rondom, uitbreidingsmogelijkheden, et cetera.
Hoe zit het eigenlijk met de remmen? Is de voetrem normaal te gebruiken of is deze alleen voor een noodstop bedoeld?
Ja, ik ben gewend om alles met één arm te moeten doen en er zit naar mijn mening genoeg kracht in. Ik ga ervan uit dat er qua aanpassing alleen een links gashandel op hoeft maar misschien is dat iets te simpel gedacht.
Arctic Cat, TGB, Landfighter, Can Am, Polaris, CF Moto,
Er zijn inmiddels een paar merken de revue gepasseerd dus nu ga ik wat afzonderlijke details vergelijken.
Powersteering, automaat, 4x4 (of 2x4), PK's, starre as of onafhankelijk, cardan of ketting, schijfremmen rondom, uitbreidingsmogelijkheden, et cetera.
Hoe zit het eigenlijk met de remmen? Is de voetrem normaal te gebruiken of is deze alleen voor een noodstop bedoeld?
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...