Geplaatst: wo 31 jan, 2007 19:40
oke we zien wel als het zo ver is 
Hét quadforum van de Benelux
http://quadforumbenelux.com/
dan ben je hier al gelepeldLTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.No Limit YFZ schreef:Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?Sg6 schreef:150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte.
Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!Sg6 schreef:dan ben je hier al gelepeldLTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in![]()
Toegevoegd na 1 minuten:
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.No Limit YFZ schreef:Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?Sg6 schreef:150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte.
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
in je eerste bericht staat waar!LTim-R schreef:Ik hou de naam van de zaak liever voor mezelf,maar als je nadenkt weet je wel waarHanzie schreef:800euro enkel voor piston en een nazicht?piston van goud ofzo?
![]()
die mannen hebben er idd fors op verdient. Waar ben je geweest? quadshop zeker?
maar hij loopt weer, wat nu toch wel het belangrijkst isvolgende keer misschien eens overwegen ergens anders te gaan... of zelf doen natuurlijk.
![]()
en de volgende keer doe ik het uiteraard eens zelf.
als je de cases gaat splitten zoals sg6 doet moet je hem zeker eruit halen.Skicks schreef:Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!Sg6 schreef:dan ben je hier al gelepeldLTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in![]()
Toegevoegd na 1 minuten:
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.No Limit YFZ schreef: Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
Nou heb ik 2 vraagjes:
Wat wordt er allemaal gedaan met een versnellingsbak revisie?
Hoeveel uren zou je in theorie mogen tellen voor een Z400 vooraleer die grote revisie?
Skicks schreef:Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!Sg6 schreef:dan ben je hier al gelepeldLTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in![]()
Toegevoegd na 1 minuten:
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.No Limit YFZ schreef: Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
Nou heb ik 2 vraagjes:
Wat wordt er allemaal gedaan met een versnellingsbak revisie?
Hoeveel uren zou je in theorie mogen tellen voor een Z400 vooraleer die grote revisie?