nokkenassen Z400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Hanzie schreef:die spullen zou ik dus normaal gewoon bij een suzuki dealer kunnen bestellen?
kdenk dat er hier misschien mensen zijn die voor betere deals kunnen zorgen ($$$)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

goede site Fré waar heb je die gevonden :D

Toch spijtig dat ze Z-400 niet standaard zoals de drz-400E hebben gezet. Dan had je standaard een moordmachine :evil:

Naar ik gelezen heb heeft de drz-400E in de 40pk. Wel na aanpassen van de airbox.

Dus Hans met met deze mods ga je Teunie waarschijnlijk een stuk achter laten :twisted: en het zal een heel betrouwbaar motorblok blijven. :D

Maar Teunie gaat daar verandering inbrengen met zijn 440 kit, als ik wat info vind voor jouw Teunie laat ik het hier weten.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

hier had ik het gelezen. De DRZ-400E zou 48PK hebben :shock: .

Ik weet natuurlijk niet of deze gegevens kloppen.

http://user.online.be/~oll09067/archives/a_end2.html
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

OMG :shock:

als ik weer wat poen heb ga ik daar idd werk van maken! dat vindt je niet snel, meer pk EN nog altijd betrouwbaar!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ik zou het houden bij die 40pk, 48 lijkt me een beetje BS, zonder big bore en andere minder gezonde mods.
Maar euh, 40 of 48, genoeg om lol te beleven.
Hoewel ik dat nu ook al vind :)

maja, toch leuke vooruitzichten natuurlijk!
White LTZ-450 - powered by MSD -
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 17 nov, 2003 22:34
Locatie: Tielt-Winge

Bericht door FOR FUN »

dus gewoon een andere zwain du culasse (koppakking) monteren van ne Suzuki crosmoto op mijn Z 400 en ik win een pak PK's ??? Mijne maat (Suzuki verdeler cross) gaat weeral iets bijleren !!!!!!!!!!!
Enjoy your ride...
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ttz, tis niet de koppakking, maar de base gasket (vanonder).

Bij de z400/drz-s is die dikker, bijgevolg, de cilinder staat hoger zodat de zuiger minder hoog (diep) in de cilinder schuift.
Als je die nu vervangt door een dunnere base gasket (zoals die van de drz-e), dan komt de cilinder verder (dieper) over de zuiger, zodat de "schadelijke cilinderruimte" kleiner wordt. En zo krijg je dus een hogere compressie. Van 11.2 naar 12.1
En dat betekent iets meer vermogen. Hoeveel weet ik niet, men zegt iets van een 1 à 2 pk.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Kenny heeft een curve van GYTR waar het verschil ts hogedrukpiston en gewone opstaat en het is echt minimaal, dus voor het risico zou ik dus niet kiezen voor hogedruk. Met hogedrukpiston heb je veel meer kans op olieverbruik.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

dat zou idd kunnen, jammer genoeg, want tis zo'n goedkope mod he.

kbegrijp wel dat er een verhoogd risico is, maar objectief gezien is het risico blijkbaar aan de kleine kant, aangezien bartie zegt dat de drz-e motor zo betrouwbaar is.
Kheb overtijd met enkele mensen gepm'd ivm die gasket en andere drz-e mods, en geen enkele heeft de verhoogde compressie gedyno'ed (niet verwonderlijk), maar ze zeggen dat het toch een kletsje koppel bijgeeft, vooral in de lage toeren.

Stuur me anders es die GYTR curve door moest je es tijd hebben, altijd interessant.
Hoewel ik geen flauw id heb van wat GYTR is :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Die curve mag helaas niet verspreid worden , fré ....

maar het hangt van motor tot motor af die hogedruk piston ...

Bij de Z zal het je idd meer koppel geven , maar het meeste haal je uit een andere nokkenas..
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

is dat echt lol? :lol:

zeg dan misschien als troostprijs wat GYTR eigenlijk is :) ;)
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Genuine Yamaha Technology Racing, de racing onderdelen lijn van Yamaha, beetje zoals HRC bij Honda.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

als ik het zo goed begrijp, heb je een hoop pk's meer voor ongeveer 400euro...

cams kosten 350 totaal, nog altijd even betrouwbaar, en die gasket set kost 40euro, ook nog altijd even betrouwbaar... kan het nog beter :shock:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Dat klopt, maar kben ook nog aant denken over wat Nikolas zei over die verhoging van compressie.
Bartie, wat denk jij? Zou het de moeite zijn?

Ik denk dat de beste oplossing is (maar ook diegene met het meeste werk):
Rij met je quad, goed voelen hoe hij rijdt en onthouden.
Koop die gasket, monteer ze (-> redelijk wat werk).
Rij weer met je quad, weer goed voelen en vergelijken met daarnet.
En dan beslis je. Is die gasket het waard?

Hoogstwaarschijnlijk wel, er rijden er veel rond met een 12.1:1 compressie zonder probs, in de z400 motor.
Denk er wel aan: koop je een drz-e moto, dan zit je met een heel betrouwbare motor.
En een DRZ/LTZ met dunnere gasket en andere carb en cams en cdi is diezelfde betrouwbare motor.
Blijkbaar is alles op een dergelijk hoge compressie berekend.
En het is een enorm goedkope mod.

It's up to you Hans, ik doe het zeker als ik de tijd en de centjes ervoor heb.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie