Batterij bijvullen? --> UPD8

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Bon, batterij is dus bijgevuld en volledig opgeladen. Mn lichten werken normaal MAAAARRR hij start gewoon NIET! :evil: Als ik da wil doen, dan geeft hij een klik aan de relais en de batterij geeft een vonk. Daarna niets meer (geen licht) zonder eerst de batterij af te koppelen en dan weer terug aan. Als ik hem in neutraal zet, dan brandt evengoed mn rood lampje dat ie 'zogezegd' in achteruit staat :? Anybody?
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Batterij kapot of volledig leeg. Je lichten slorpen de laatste energie op, maar er is helemaal niet genoeg meer om te starten, alleen om de relais te laten gaan (maar weinig energie voor nodig, zoas voor de lampen).

nieuwe steken raad ik aan!
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

en wat verklaring heb je voor het branden van het achteruitrijlampje? Het enige wat ik hiervoor nog gedaan heb, zijn de kabels van mijn voorste lichten verlengd. Die werken normaal nu, maar zou er mss erges kortsluiting kunnen zitten? Is normaal toch geen speciale kabel voor nodig meen ik? Of kan het aan de zekeringen liggen,als die er al zijn? :)
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Probeer je quad eens te starten met startkabels, dan weet je meteen of het je batterij is of je relais. Ik heb ooit eens hetzelfde gehad en dat kwam gewoon door een slecht contact (de kabel aan het stuur zat niet goed vast).
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Alles werkt terug normaal. Batterij is niet kapot.
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ergens slechte massa gehad??
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Geen idee. Heb de batterij bijgevuld en volledig opgeladen. Toen aangesloten met als resultaat...-> zie bovenstaande. Gisteren nog eens opnieuw aangekoppeld en nu werkt het terug. Raar maar waar.
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Sorry alsk dit onderwerp nog eens naar boven haal, maar vandaag had ik net hetzelfde aan de hand. Blok is juist terug van revisie en heb hem geïnstalleerd. Alle kabeltjes aangesloten, NIEUWE batterij gehaald. Ik draai sleutel om, en weeral brandt het Reverse lampje terwijl ie in neutraal staat. Zet ik de hendel in achteruit, dan gaat het Neutral lampje branden. Ik probeerde hem te starten ( bougie zat er niet in om hem wat sneller te laten starten), hij wou wel starten, maar lukte niet. Na een tijdje geprobeerd te hebben hoor ik alleen nog maar het tikken in de startrelais als ik hem wil starten. Zou hij, ondanks dat ik een volledig nieuwe batterij heb gestoken, toch niet genoeg kracht van de batterij krijgen? Ik vind het zo raar...Moet een nieuwe batterij ook eerst opgeladen worden?
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ik moest de mijne zelfs opvullen met accu zuur, en nadien aan de druppelaar hangen (was er een van varta).
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Ja, ik heb er ook zelf zuur in moeten doen? Maar verkoper heeft niks gezegd van eerst opladen... :?
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

zuur indoen, en dan opladen :) je gaat zien, het gaat beginnen borrelen, en het zuur zal nog wat zakken, moet je er nog wat bij doen.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ik heb ook juist een nieuwe batterij gestokken juist het zuur moeten in doen starten en ik was weg heb hem nu al een goeie maand en nog niet moeten opladen
raptor 660 power
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

de jouwe sloeg wrs, direkt aan. waardoer hij begint op te laden.

bij Domi, hij heeft eerst geprobeerd zonder bougie, en daar zal ie al wat kracht verloren hebben.
soms gaat je motor, goed rond, maar net niet genoeg om aan te slaan.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ik heb hem juist even gestart om te zien wat het verschil was maar hij heeft daarna toch een aantal dagen stil gestaan en dan ging die nog zonder slag of stoot in gang.
raptor 660 power
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

jah, maar 1ste maal dat je starte, sloeg i tog direkt aan? bij domi niet, wan zen bougie was eruit.

laad ze is op, en je weet het direkt
tikken komt dat er niet geonoeg kracht meer zit op de batterei.
Plaats reactie