11 jarige die wedstrijden wil rijden

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
djbk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djbk »

bij clubwedstrijden moet je ook nog steeds een mon trainingsbewijs hebben dus daar geldt het reglement ook voor.

waarom geen 80 cc metrakit ??, double wishbone erin bouwen en hij is helemaal af
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Maar dan heb je nog steeds geen fatsoenlijke bodem vrijheid en veerweg. En ook geen sterk frame en ook niet voldoende power. :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
djbk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djbk »

bodem vrijheid van die dingen is ruim voldoende in nederland
veel ervaring met vipers en dergelijke, motorblok van de metrakits zijn
standaard al heel behoorlijk snel
en frame is een kwestie van gussets in lassen
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

ik zeg je.. als slootje een qaud'je bouwt.. gaat'm harder dan jou E-ton :wink:

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
djbk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djbk »

okeey wil ik dan weleens zien
QuadGirl
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door QuadGirl »

SlOoT schreef:
No Limit YFZ schreef:reglement op www.bqr.be
Ik kan die regelementen niet zien, is gewoon een leeg word bestand bij mij. :?
vreemd... Is da nog bij iemand? Want bij mij komt het eigelijk goed door...
#32 • W-Tec Honda 450cc
Special thnx to bvba Haesendonckx & zoon www.at-tach.nl www.verkroost-scooters.nl
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Heb een mail gestuurd naar MON, met de vraag ofdat je met een eigenbouw quad met een Blaster motor mee mag doen in de Blaster klasse.

"Het mag een eigen gemaakt frame zijn mits maximaal 135 cm breed. De wielbasis mag maximaal 110 cm zijn. Een motorblok van een blaster is akkoord.

Met vriendelijke groeten,

Linda Botzen

Vereniging MON"
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

dan zou ik meteen beginne bouwen en trainen hoor :)
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik wil niet veel zeggen hoor Dutje, maar je weet niet echt tegen wie je dat zegt....
Ik denk dat Danny en ik enzo toch iets meer weten van de 80cc wedstrijden dan jou.
Mijn broertje is in 2001 Beneluxkampioen geworden, in 2002 Beneluxkampioen en Belgisch kampioen en 2e van NL, in 2003 is hij 2e in het Beneluxkampioenschap en Belgisch kampioenschap geworden en kampioen van Nederland.
In 2004 is het broertje van djbk Nederlands Kampioen geworden.
Dus ervaringen zat.

Ik denk toch dat je beter een E-ton pakt. Met de suzi`s zit je met de veerweg enzo en met de E-ton veel minder en kan je langer gaan.

De wedstrijden bij de MON (blasters dan) zijn nogal zwaar en ik denk niet dat een klein jochie dat echt gaat volhouden.
Ook ben ik van mening dat je dan toch wel met een heel goed frame en alles moet komen om beter te zijn dan een blaster.

En met clubwedstrijden word er niet zo nauw gekeken en doet meestal niet te top mee dus daar kan je zat oefenen en dergelijke.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

ik had het niet over kennis.. ik had het over dat je slootje niet mag onderschatten :wink:

grtzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

En ik over dat je ons niet mag onderschatten.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Ik zeg of een e-ton of metrakit of als je eigenbouw wil doe dan maar een yfz kader met blasterblok, of als de regelementen een 250 4 takt toelaten dat doen, mits een goede rijd(st)er kun je zeker winnen.
djbk
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djbk »

inderdaad vyrena mini quad klasse nederland belgie is wel hoog niveau he.
En als je het nog redelijk betaal wil laten zal ik echt eens gaan kijken naar toch een standaardframe en die aanpassen , met de cannodale lukte dit ook goed dus met een metrakit moet je dit ook goed lukken.

Wat betreft MON reken niet teveel op beantwoording via mails, kan daar hele verhalen over vertellen wil je het echt zeker weten ga dan naar het bondsbureau.

Frank MB inderdaard 250 viertakt blok dat gaat goed :D alleen Nederland niet toegestaan
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ja, in 2003 ofzo stond er nog in het reglement dat het mocht, en sinds 2005 of 2004 is het weer veranderd in niet van toepassing. Je moet dan wel doorpoken met die quad, het nivo is het laatste half jaar weer lekker om hoog gegaan. Gezien hoe ik eerst reed en ik vergelijk dat met nu, ben ik ook er mee in verder gegaan.
Zoals Danny al zegt moet je het betaald houden, ik weet nog goed wat wij er aan uitgegeven hebben. Daar schrik je echt van.

Ik word altijd wel snel beantwoord met mn mail, mss komt dat omdat ik er wedstrijdverslagen heen stuur. Zelfs antwoord van de directeur gekregen :wink:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

djbk schreef: Frank MB inderdaard 250 viertakt blok dat gaat goed :D alleen Nederland niet toegestaan
In buitenland wel ? In welke klasse kom je dan, leeftijd ?
Plaats reactie