11 jarige die wedstrijden wil rijden
11 jarige die wedstrijden wil rijden
In welke klasse komt een 11 jarige als hij met een quad wedstrijden wil gaan rijden ? En welke regels gelden er dan ? cilinder inhoud, 2/4 takt, lucht/watergekoeld, vario/schakelbak, breedte, en dat soort dingen.
Verschilt dit ook nog per vereniging, MON, MCLB, VBM, etc ?
Verschilt dit ook nog per vereniging, MON, MCLB, VBM, etc ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
-
- Quadrider
Ik moet dus eigenlijk ff wat feiten hebben. Op die website van MON enzo wordt ik niet veel wijzer.
We willen namelijk een quad maken voor me broertje, want wat er momenteel te koop is is allemaal rotzooi. Maar hij wil ook wedstrijden rijden dus moet de quad wel aan de eisen voldoen.
We willen namelijk een quad maken voor me broertje, want wat er momenteel te koop is is allemaal rotzooi. Maar hij wil ook wedstrijden rijden dus moet de quad wel aan de eisen voldoen.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
reglement op www.bqr.be
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Het regelement bij de MON nu is maximaal 88cc 2 takt, uitsluitend luchtgekoeld (hebben ze een paar jaar geleden afgeschaft omdat wij dr mee kwamen ) en een variobak.
Vanaf 8 tm 12 jaar. En je komt op je 11e uit op een 80cc want bij de blasters mag je pas vanaf je 12e beginnen. Eigenlijk kan je dus alleen met suzuki, e-ton of quick side rijden.
Vanaf 8 tm 12 jaar. En je komt op je 11e uit op een 80cc want bij de blasters mag je pas vanaf je 12e beginnen. Eigenlijk kan je dus alleen met suzuki, e-ton of quick side rijden.
-
- Quadracer
Ik kan die regelementen niet zien, is gewoon een leeg word bestand bij mij.No Limit YFZ schreef:reglement op www.bqr.be
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Ik zat het even te chekken en je mag dus tm 13 jaar op een 80cc. Het is vrij onlogisch om een of ander zelfbouw ding in elkaar te frutselen. Of het moet wel zo goed zijn dat het beter is dan de standaard blaster zelf. Op zich moet je alleen het blok overnemen lijkt mij nav het reglement. En wel max. 1.30 breed.
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
Dan zou ik nog gewoon wachten of een e-ton viper of zoiets dergelijks aanschaffen. Want bij de blasters kan je echt niet lager met de veerweg en het frame enzo. Er komen echt veel gaten, knippen en putten in de baan dat een blaster al helemaal van hot naar her gaat.
Ga anders in Heerde of Neerijnen wat clubwedstrijden meepakken. De banen zijn echt vlak vergeleken bij de MON, en krijg je een klein beetje wedstrijdervaring.
Ga anders in Heerde of Neerijnen wat clubwedstrijden meepakken. De banen zijn echt vlak vergeleken bij de MON, en krijg je een klein beetje wedstrijdervaring.
Maak je je over de veerweg en bodemafstand maar geen zorgen, deze zal zelfde zijn als bijvoorbeeld een YFZ. Dat is ook de reden waarom wij dus geen E-ton ofzo willen, te kleine veerweg en te lage bodem afstand.
Hoe zit het dan precies bij clubwedstrijden ? Met leeftijd en cc's enzo ?
Hoe zit het dan precies bij clubwedstrijden ? Met leeftijd en cc's enzo ?