Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 16:16
door djbk
bij clubwedstrijden moet je ook nog steeds een mon trainingsbewijs hebben dus daar geldt het reglement ook voor.

waarom geen 80 cc metrakit ??, double wishbone erin bouwen en hij is helemaal af

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 17:05
door SlOoT
Maar dan heb je nog steeds geen fatsoenlijke bodem vrijheid en veerweg. En ook geen sterk frame en ook niet voldoende power. :wink:

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 17:19
door djbk
bodem vrijheid van die dingen is ruim voldoende in nederland
veel ervaring met vipers en dergelijke, motorblok van de metrakits zijn
standaard al heel behoorlijk snel
en frame is een kwestie van gussets in lassen

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 17:22
door Dutje#82
ik zeg je.. als slootje een qaud'je bouwt.. gaat'm harder dan jou E-ton :wink:

grtzzzz

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 17:31
door djbk
okeey wil ik dan weleens zien

Geplaatst: ma 13 feb, 2006 18:43
door QuadGirl
SlOoT schreef:
No Limit YFZ schreef:reglement op www.bqr.be
Ik kan die regelementen niet zien, is gewoon een leeg word bestand bij mij. :?
vreemd... Is da nog bij iemand? Want bij mij komt het eigelijk goed door...

Geplaatst: di 14 feb, 2006 16:16
door SlOoT
Heb een mail gestuurd naar MON, met de vraag ofdat je met een eigenbouw quad met een Blaster motor mee mag doen in de Blaster klasse.

"Het mag een eigen gemaakt frame zijn mits maximaal 135 cm breed. De wielbasis mag maximaal 110 cm zijn. Een motorblok van een blaster is akkoord.



Met vriendelijke groeten,



Linda Botzen

Vereniging MON"

Geplaatst: di 14 feb, 2006 16:46
door Blaster-boy
dan zou ik meteen beginne bouwen en trainen hoor :)

Geplaatst: di 14 feb, 2006 16:52
door Vyrena
Ik wil niet veel zeggen hoor Dutje, maar je weet niet echt tegen wie je dat zegt....
Ik denk dat Danny en ik enzo toch iets meer weten van de 80cc wedstrijden dan jou.
Mijn broertje is in 2001 Beneluxkampioen geworden, in 2002 Beneluxkampioen en Belgisch kampioen en 2e van NL, in 2003 is hij 2e in het Beneluxkampioenschap en Belgisch kampioenschap geworden en kampioen van Nederland.
In 2004 is het broertje van djbk Nederlands Kampioen geworden.
Dus ervaringen zat.

Ik denk toch dat je beter een E-ton pakt. Met de suzi`s zit je met de veerweg enzo en met de E-ton veel minder en kan je langer gaan.

De wedstrijden bij de MON (blasters dan) zijn nogal zwaar en ik denk niet dat een klein jochie dat echt gaat volhouden.
Ook ben ik van mening dat je dan toch wel met een heel goed frame en alles moet komen om beter te zijn dan een blaster.

En met clubwedstrijden word er niet zo nauw gekeken en doet meestal niet te top mee dus daar kan je zat oefenen en dergelijke.

Geplaatst: di 14 feb, 2006 17:44
door Dutje#82
ik had het niet over kennis.. ik had het over dat je slootje niet mag onderschatten :wink:


grtzzz

Geplaatst: di 14 feb, 2006 18:10
door Vyrena
En ik over dat je ons niet mag onderschatten.

Geplaatst: di 14 feb, 2006 18:49
door Frank MB
Ik zeg of een e-ton of metrakit of als je eigenbouw wil doe dan maar een yfz kader met blasterblok, of als de regelementen een 250 4 takt toelaten dat doen, mits een goede rijd(st)er kun je zeker winnen.

Geplaatst: di 14 feb, 2006 18:55
door djbk
inderdaad vyrena mini quad klasse nederland belgie is wel hoog niveau he.
En als je het nog redelijk betaal wil laten zal ik echt eens gaan kijken naar toch een standaardframe en die aanpassen , met de cannodale lukte dit ook goed dus met een metrakit moet je dit ook goed lukken.

Wat betreft MON reken niet teveel op beantwoording via mails, kan daar hele verhalen over vertellen wil je het echt zeker weten ga dan naar het bondsbureau.

Frank MB inderdaard 250 viertakt blok dat gaat goed :D alleen Nederland niet toegestaan

Geplaatst: di 14 feb, 2006 19:13
door Vyrena
Ja, in 2003 ofzo stond er nog in het reglement dat het mocht, en sinds 2005 of 2004 is het weer veranderd in niet van toepassing. Je moet dan wel doorpoken met die quad, het nivo is het laatste half jaar weer lekker om hoog gegaan. Gezien hoe ik eerst reed en ik vergelijk dat met nu, ben ik ook er mee in verder gegaan.
Zoals Danny al zegt moet je het betaald houden, ik weet nog goed wat wij er aan uitgegeven hebben. Daar schrik je echt van.

Ik word altijd wel snel beantwoord met mn mail, mss komt dat omdat ik er wedstrijdverslagen heen stuur. Zelfs antwoord van de directeur gekregen :wink:

Geplaatst: di 14 feb, 2006 20:11
door SlOoT
djbk schreef: Frank MB inderdaard 250 viertakt blok dat gaat goed :D alleen Nederland niet toegestaan
In buitenland wel ? In welke klasse kom je dan, leeftijd ?