Koelvloeistof

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Re: Koelvloeistof

Bericht door Sharky #3 »

No Limit YFZ schreef:
Dus :
1. Oude koelvloeistof aflaten, vergeet expansie reservoir niet, voor zekerheid best darmen die naar motor gaan demonteren.
2. Vullen met regenwater (geen leidingwater zit te veel kalk in) en terug aflaten
3. Dan pas vullen met Sub Zero !
gedestileerd water is ook goed (wordt veel gebruikt voor strijkijzers)
Vindt je zeker in een Carrefour of zo...
biestig
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door biestig »

Ben juist naar de winkel geweest voor koelvloeistof, moest wel 's morgens gaan want heb de middagpost...

Nu heb ik alleen maar die van Putoline kunnen vastkrijgen, staat in't boekske van putoline zelf in dat ie aluminium en magnesium safe zou moeten zijn.

Sub-zero van denicol heb ik nie kunne vinden, maar deze is toch gewoon zo speciaal omdat die de temperatuur van de motor extra laat afkoelen nie? toch nie omdat die magnesiumbestendig zou zijn...

Trouwens zoals ze hier al zeggen, als engine ice zegt dat het magnesiumbestendig is, maar blijkt het toch nie te zijn, dan kunt ge toch bijna nooit zeker zijn nie?

Ahjah, de kleur van koelvloeistof die erin zat was lichtgroen (kleur van subzero denk ik), maar bij jumpingjet hadden ze me gezegd dat als die een groene kleur had als ge hem kocht dat ge deze best kon vervangen. en hij heeft zijne quad ook nog ma pas zodus zal dit wel de standaart koelvloeistof zijn denk ik?
Plaats reactie