Serieus (denk ik) probleem Raptor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

als je hem start loopt ie dan wel ff? anders moet je hem eens een paar X starten en flink gas geven of even goed door laten lopen. en wat dat met die olie betreft... dat zou ik ook niet weten. als ik jou was zou ik eens goed alle kabels enzo doorlopen.

suc6 :!:
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

keesie schreef: je zoekt er kennelijk iets achter, wat er niet is en dat hoeft ook niet, want er is niets om achter te zoeken :dag:
Keesie, de reden waarom ik er iets achter zoek is omdat het niet normaal is dat er 'plots' meer vloeistof in het oliereservoir zit dan voorheen. Ik begrijp ook dat je niet kan zeggen van 'dat is het' en opgelost, maar dat vraag ik ook niet. :bier:

En ik vraag het hier op het forum omdat ik ook weet dat een overvol reservoir met verdunde olie niet echt goed voor de motor is, en op een anomalie wijst.

Conclusie: Waarschijnlijk benzine in de olie gekomen en verzopen tijdens het rijden.
Dus in het week-end, carburators kuisen, nieuwe olie erin, nieuw koelwater erin en nieuwe bougie.

En dan hopelijk :crossercool:
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

JohnBeton schreef:
keesie schreef: je zoekt er kennelijk iets achter, wat er niet is en dat hoeft ook niet, want er is niets om achter te zoeken :dag:
Keesie, de reden waarom ik er iets achter zoek is omdat het niet normaal is dat er 'plots' meer vloeistof in het oliereservoir zit dan voorheen. Ik begrijp ook dat je niet kan zeggen van 'dat is het' en opgelost, maar dat vraag ik ook niet. :bier:

En ik vraag het hier op het forum omdat ik ook weet dat een overvol reservoir met verdunde olie niet echt goed voor de motor is, en op een anomalie wijst.

Conclusie: Waarschijnlijk benzine in de olie gekomen en verzopen tijdens het rijden.
Dus in het week-end, carburators kuisen, nieuwe olie erin, nieuw koelwater erin en nieuwe bougie.

En dan hopelijk :crossercool:

dat bedoel ik allemaal niet, ik bedoel : jij zoekt kennelijk iets achter mijn OPMERKING "dan zoek je het zelf maar verder uit " :x
want daarna schrijf je "wat is dat nu weer voor opmerking"
daarna legde ik uit dat er niets achter te zoeken valt (de opmerking dus) :roll:

dat er degelijk mis is in je motor dat is wel duidelijk dat komt vanzelf weer. :shock:

veel succes ermee

de groeten
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ok, zal het verkeerd verstaan hebben, excuses dan. :tongduim:
blaster200
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster200 »

ik denk dat het de koppaking is, bij vrachtwagen thuis ook gehad. (wel ander voorbeeld maar is denk ik hetzelfde) alle kvs was gewoon bij de olie gelopen. Oftewel ff cilinderkop enzo erafpakken en koppaking nakijken en nieuwe olie en kvs erop en wss rije maar
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik denk niet dat het koelvloeistof is die bij de olie gekomen is. Anders zie je echt vlekken er in liggen.
En olie ruikt naar naft. Zaterdag ga ik de carburators kuisen en nieuwe olie + kvs ingieten.

mvg,
Jan
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Voila, gisterenavond begonnen aan de quad, voorkant eraf gehaald en carburators eens uitgekuist.
Nieuwe olie, koelvloeistof, bougie en oliefilter gestoken, en quad bolt terug als een klok.

Waarschijnlijk is een van de vlottertjes blijven hangen. Aan de carburators was voorheen blijkbaar al wat geklooid, eentje was gewoon niet open te krijgen, en in de andere ontbrak een schroef van de vlotterkamer...
Plaats reactie