problemen met achterbrug raptor 700 proper te houden...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

jp schreef:ik kuis mijn achterbrug met een tandenborstel en DIESEL en daarna met een droge vod afkuisen en hij is zuiver.
Zo doe ik het ook, want er hangt bij mij regelmatig kettingsmeer op mijn achterbrug.
Tom61
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tom61 »

dan zijn jullie daar toch heel lang mee bezig :wink:
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door yahmmy the one »

ik gebruik "witte benzine" van op mijn werk.
is een mega- ontvetter, en ik kuis er ook mijn ketting mee.
al het vet van de ketting dat wordt weggeslingerd komt ook op de achterbrug terecht, maar met ontvetter ziet deze eruit als nieuw.

anders ook eens die onderste platen afnemen speedfreak, er komt nogal wa vuil vanonder zulle :D

veel kuisplezier
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

yahmmy the one schreef:ik gebruik "witte benzine" van op mijn werk.
al het vet van de ketting dat wordt weggeslingerd komt ook op de achterbrug terecht, maar met ontvetter ziet deze eruit als nieuw.

anders ook eens die onderste platen afnemen speedfreak, er komt nogal wa vuil vanonder zulle :D

veel kuisplezier

hahaha gij geeft en goeie moed. morge staat zijn quad tekoop omdat hij het kuisen nietmeer ziet zitten :d
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

als het te vuil is, gebruik ik het vuil produkt waar ik mijn luchtfilter mee gekuist heb en een verfborstel, dat lost het vet ook op :wink:
witte yfz 450 06
het zijn de WHEELY'S van vroeger niet meer
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door yahmmy the one »

Vincenzo schreef:
yahmmy the one schreef:ik gebruik "witte benzine" van op mijn werk.

veel kuisplezier

hahaha gij geeft en goeie moed. morge staat zijn quad tekoop omdat hij het kuisen nietmeer ziet zitten :d
:lol: ja ge hebt eigelijk wel gelijk, tis niet echt bemoedigend :lol:
de mijne zag ook pottezwart, maar heb er mij eens volledig in gesmeten en staat nu te blinken :applaus:
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

ik gebruik een product van castrol zo groen spul,laten weken,dan met een sponsje uit de keuken met groene grove kant goed kuisen en afspuiten met hogedruk,nog altijd gelijk nieuw :duimhoog:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

S.W.A.T. schreef:als het te vuil is, gebruik ik het vuil produkt waar ik mijn luchtfilter mee gekuist heb en een verfborstel, dat lost het vet ook op :wink:
Dat werkt idd erg goed ja, Putoline Action Fluid. :knikduim:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

Klopt dat die achterbrug moeilijk proper te houden is, maar zoals ik al gelezen heb wordt er degelijk gekuist. Die met de tandenborstel vond ik de beste :applaus: Ik dacht dat ik een kuisfreak was...

Ik spuit de achterbrug in met een ontvetter die ik ook gebruik om alu-velgen te kuisen en dan met de hogedrukreiniger of met de hand poetsen met een grof sponske. Als er nog vuil (vet) aanhangt, dan nog eens met remreiniger plaatselijk met een vod wrijven.
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
jenzie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door jenzie »

ik gebruik petrolium bij mijne quad,neemt alle vettigheden weg!
Voor gladde aluminium zoals mijn nerfbars en bumper gebruik ik "belgom alu".
Werkt zeer goed!

Greetz
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
DJR
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door DJR »

Ik denk niet dat petroleum de vettigheden weg neemt daar het zelf redelijk vettig is. Wat wel waar is is dat je er achteraf een blinkend effect van krijgt. Ik gebruik bvb. een sterk verdunde petroleum-water mix om mijn auto mee af te spoelen: eerst kuisen, met water spoelen, met petroleummix spoelen en dan nog es met water spoelen. De petroluem blijft sowieso wat hangen en zorgt ervoor dat je hetzelfde effect krijgt als na het simoniseren: de regen parelt mooi weg en alles blinkt doordat petroleum iets vettig is.

Nu je het echter zegt, ik heb deze procedure nog niet bij mijn quad toegepast...maar is spuit hem sowieso na het kuisen met cockpit spray voor het opblinken en dat is gelijkaardig: een vettig laagje leggen voor het blinken en water afstoten.
-----------------
RAPTOR RULES
-----------------
Plaats reactie