wtec as

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !
ik ben nog steeds aan het sparen, ik wil er ook éé'n :p

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Maar dan praat je ook over iemand die het ding open kan houden... Ik kom op die bult soms met het frame op de grond (das toch die bult midden op een mooi recht stuk wat naar de snelweg toeloopt). Leuke foto, en mooi dat die as het gehouden heeft.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
yahmmy the one
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door yahmmy the one »

:shock:
amai zeg nog nooit gezien
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !

bandjes zouden misschien iets meer druk kunnen hebben, maar misschien was dit een 'kleine' oversprong, maar ik denk dat de rijder dat zelf het beste kan beoordelen :wink:
Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

te zien in welke richting ze harden zoals keesi zegt.. verticaal

grtz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Tony
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tony »

Neem van mij maar aan dat harden een zeer ruim begrip is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat harden betreft, en de manier waarop W-Tec de assen zou harden zal echt niet bekend worden gemaakt. Mijn mening is echter dat W-Tec de assen weinig of niet zal harden, zowieso omdat de kans op een breuk wel veel groter wordt.
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
craptor
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door craptor »

eindelijk iemand die wat weet :wink:
vind het maar veel buigen voor zoon klein sprongetje
en ik ben daar al vaker geweest :!:
groetjes
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

Frank MB schreef:
keesie schreef:ze hebben bij w-tec een hardingsoven waarbij de as verticaal wordt gehard ! zeer slimme jongens daar :duimhoog: slapen doen ze kennelijk alleen s'nachts !

Mij is altijd verteld dat je bij het harden het materiaal stugger word, maar ook brosser dus dat zou een versnelde kans op breken zijn.
Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.
Hoe harder hoe meer breekbaar het materiaal is klopt inderdaad.
Een as van 2mm die gehard is tot 40 Rockwell kun je gewoon met de hand overbreken.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

BLUE BUCK schreef:
Frank MB schreef:

Harden gebeurt meestal in een oliebad dat serieus opgewarmd wordt.
Hoe harder hoe meer breekbaar het materiaal is klopt inderdaad.
Een as van 2mm die gehard is tot 40 Rockwell kun je gewoon met de hand overbreken.

die olie is koud en de as gloeiend heet bedoel je :)
CustomCoatingsHelvoirt
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Weet in elk geval dat er speciaal een over gemaakt geweest is voor die assen, meer in detail kan ik niet treden, ben er niet slim genoeg voor maar als ik het goed voor heb worden ze wel degelijk verticaal gehard.

De as is trouwens geen vol staal maar buis met binnendiameter van +/- 10 mm.

Bij mijn weten is er nog niemand in geslaagd om een as of achterbrug van de nieuwe w-tec kapot te krijgen.

Leuke foto, maar zoals gezegd, jump ligt er niet ideaal, geef mij de jumps van Komen maar !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef:Btw, als je schokdempers kiest moet je bij het kiezen van je minimale bodemvrijheid altijd rekening houden dat je banden helemaal platgedrukt worden.
Fré, bij W-tec gebeurt dit NIET zo ! Gezien de zeer korte lengte van het lage gedeelte van het chassis (onder motorblok) werkt w-tec niet met een minimale bodemvrijheid van bvb 4 cm wat courant is. Het chassis van de W-tec vooraal ligt door het ontwerp met voorarmen een stuk hoger zodat je nooit met neus grond kan raken, enkel het gedeelte van +/- 30 cm onder blok.

Bij W-tec hebben ze ervoor gekozen om meer veerweg te gebruiken, met een klein risico dat je met chassis grond raakt. Men gaat ervan uit dat piloot genoeg ervaring heeft om quad ligt afhellend te doen landen (beetje zoals op foto maar net iets té hellend), wat trouwens heel makkelijk te controleren valt met de W-tec.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Zou idd kunnen. W-Tec is op dat gebied blijkbaar een specialleke. Zal allemaal wel bijdragen tot de blijkbaar zeer goede rij-eigenschappen van die quad.

Andries zijn oude deliege armen/veren waren hier niet op voorzien, en bij platte landingen raakte zijn chassis volop de grond. Bij onze nieuwe armen is hiermee wel rekening gehouden, en volgens mij geldt dit voor de meeste fabrieksquads gezien de vorm van het frame.
No Limit YFZ schreef: Leuke foto, maar zoals gezegd, jump ligt er niet ideaal, geef mij de jumps van Komen maar !
Ja zeg dat wel!
Tony schreef:Neem van mij maar aan dat harden een zeer ruim begrip is. Er zijn zoveel mogelijkheden wat harden betreft, en de manier waarop W-Tec de assen zou harden zal echt niet bekend worden gemaakt. Mijn mening is echter dat W-Tec de assen weinig of niet zal harden, zowieso omdat de kans op een breuk wel veel groter wordt.
Harden...

Noem het liever veredelen.

Zo een as moet helemaal niet "gehard" worden in de zin van het woord; doch wel veredeld om de treksterkte omhoog te halen. Dat de as daardoor ook harder wordt is legio, maar broos kan je het niet noemen.

Ik zou het liever "temperatuurbehandelen" noemen. Anders denkt iedereen dat die as zo broos als glas wordt, wat niet het geval is.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Tony
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tony »

Dat bedoel ik inderdaad met "een ruim begrip". :applaus:
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
Fré
Quad Expert
Quad Expert