Finale MCLB Quadcross Pamel
Moet je denk ik wel opletten met de LTR450 en heel misschien ook Cannondale.
Beide standaard al heel breedt en Cannondale Moto Long Travel Ohlins.
Maar wat is er momenteel daar allemaal nog meer voor de 12 jarigen ? Hier in Nederland is het gewoon waardeloos, behalve bij de clubwedstrijden hier in de omgeving, daar heb je wat meer mogelijkheden.
Beide standaard al heel breedt en Cannondale Moto Long Travel Ohlins.
Maar wat is er momenteel daar allemaal nog meer voor de 12 jarigen ? Hier in Nederland is het gewoon waardeloos, behalve bij de clubwedstrijden hier in de omgeving, daar heb je wat meer mogelijkheden.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
als je met een blaster rijd kan je toch gewoon bij de mon daar staan er geloof ik elke keer een stuk of 20 aan de start
http://www.rockstarenergy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Alle info jeugd vind je hier : http://www.vjmo.net
Van 6 tot 15 jaar, rijden zelfde parcours als mclb, maar op zaterdag ipv zondag.
Van 6 tot 15 jaar, rijden zelfde parcours als mclb, maar op zaterdag ipv zondag.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
@no limit: als je met een w-tec aan de start komt kom je dan direct in de open klasse aangezien een w-tec met reigers of wilbers geleverd worden,de voorarmen zijn al heel ander systeem als een ander merk quad enzo...
en ik ben niet voor standaard klasse,er word altijd in gefoefeld en dat ga je nooit wegkrijgen volgens mij...tis al boel de zaterdag bij de 80cc's dus wa gaat dat de zondag niet zijn,volgens mij 1 grote miserie.ik vind het huidig systeem niet slecht ,dat de beloften sneller zijn dan ons ,dan spreek ik over sunny,van moer,dutry en pareyn die echt goed meedraaien in de top 5 tja ze zijn ook veel jonger dan de junior klasse dus zouden de juniors eigenlijk al meer ervaring moeten hebben dan die jonge gasten...
wat ik zou veranderen in de mclb is het volgende: de klasse indelingen blijven hetzelfde en de kampioen gaat over naar hogere klasse.wat mij stoorde is de nummertrekking aan het begin van de wedstrijd,ben meer voor het transponder systeem.wat ik ook zou doen is piloten met dagvergunning niet toelaten op een proefwedstrijd.als je ziet dat bij een finale als gisteren met brems en jan die vlogen over het circuit plots een blasterke opduikt achteraan het peleton...
en ik ben niet voor standaard klasse,er word altijd in gefoefeld en dat ga je nooit wegkrijgen volgens mij...tis al boel de zaterdag bij de 80cc's dus wa gaat dat de zondag niet zijn,volgens mij 1 grote miserie.ik vind het huidig systeem niet slecht ,dat de beloften sneller zijn dan ons ,dan spreek ik over sunny,van moer,dutry en pareyn die echt goed meedraaien in de top 5 tja ze zijn ook veel jonger dan de junior klasse dus zouden de juniors eigenlijk al meer ervaring moeten hebben dan die jonge gasten...
wat ik zou veranderen in de mclb is het volgende: de klasse indelingen blijven hetzelfde en de kampioen gaat over naar hogere klasse.wat mij stoorde is de nummertrekking aan het begin van de wedstrijd,ben meer voor het transponder systeem.wat ik ook zou doen is piloten met dagvergunning niet toelaten op een proefwedstrijd.als je ziet dat bij een finale als gisteren met brems en jan die vlogen over het circuit plots een blasterke opduikt achteraan het peleton...
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
1 ding weet ik, dat er volgens mij niet veel quads meer aan de start zullen staan bij mclb als ik iedereen mag geloven. Wat ik aan de ene kant ook begrijp, want het bestuur luistert niet of bijna niet naar de quadpiloten. Begin dit jaar was er een groot succes met soms 30piloten aan de start, maar dit is al serieus vermindert.
Als ik even mag terugkomen op die indeling. Volgens mij is dat systeem van nikolas toch redelijk goed.
Een reeks onder de 250cc.
Een reeks standaard 450cc.
En de open klasse.
Dat is bijna dezelfde indeling zoals vorig jaar.
Als ik even mag terugkomen op die indeling. Volgens mij is dat systeem van nikolas toch redelijk goed.
Een reeks onder de 250cc.
Een reeks standaard 450cc.
En de open klasse.
Dat is bijna dezelfde indeling zoals vorig jaar.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
@ Doublet
Motormodificaties zijn idd niet te controleren, daarom laat je ze beter vrij. In de BMB staat trouwens in reglement dat motor door organisatie kan geopend worden ter controle, terug samen steken is ten laste van eigenaar
De zaken die volgens mij standaard zouden moeten zijn vrij simpel te controleren : armen, achterbrug, vering, linkage Moet je geen kenner voor zijn om te zien of ze aftermarket zijn of niet.
Dat W-tec enkel maar in open klasse en 250 reeks kan rijden vind ik beetje vanzelfsprekend, anders ga je voorbij aan het nut van standaardklasse : betaalbaar houden voor mensen met laag budget.
250 kun je geen standaard reeks van maken want die bestaan standaard haast niet op de markt.
Volgens mij is de kern van het probleem en de reden van de leegloop heel simpel : met minder dan 10.000 € kom je niet meer aan de bak en krijg je geen instroom van jongeren mee. Ofwel vertrekken ze richting BQR of kappen ermee. Het kan toch niet dat je meer budget nodig hebt bij de quads dan bij de INTERS of zelfs BMB solo rijders ? Ze zouden beter prijzengeld eens aanpassen aan budgetten bij MCLB of toch minstens gelijkschakelen met de sidecars.
Motormodificaties zijn idd niet te controleren, daarom laat je ze beter vrij. In de BMB staat trouwens in reglement dat motor door organisatie kan geopend worden ter controle, terug samen steken is ten laste van eigenaar
De zaken die volgens mij standaard zouden moeten zijn vrij simpel te controleren : armen, achterbrug, vering, linkage Moet je geen kenner voor zijn om te zien of ze aftermarket zijn of niet.
Dat W-tec enkel maar in open klasse en 250 reeks kan rijden vind ik beetje vanzelfsprekend, anders ga je voorbij aan het nut van standaardklasse : betaalbaar houden voor mensen met laag budget.
250 kun je geen standaard reeks van maken want die bestaan standaard haast niet op de markt.
Volgens mij is de kern van het probleem en de reden van de leegloop heel simpel : met minder dan 10.000 € kom je niet meer aan de bak en krijg je geen instroom van jongeren mee. Ofwel vertrekken ze richting BQR of kappen ermee. Het kan toch niet dat je meer budget nodig hebt bij de quads dan bij de INTERS of zelfs BMB solo rijders ? Ze zouden beter prijzengeld eens aanpassen aan budgetten bij MCLB of toch minstens gelijkschakelen met de sidecars.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
nix is verplicht maar als je wedstrijden wilt rijden zul je inderdaad een blaster moetten kopen maar wat is er mis met een blaster dan ik rijd nu 3 jaar en bijna nooit problemen mee gehad dus jah dat snap ik niet iedereen heeft tog un blaster dus da is tog voor iedereen gelijkSlOoT schreef:Jah, als je tussen de 12 en 16 jaar bent, ben je gewoon verplicht om zo'n Blaster te kopen als je wedstrijden wilt rijden. Yamaha zal der wel blij mee wezen.Tom61 schreef:is de blaster klasse waardeloos dan
-
- Quadrunner
- Berichten: 722
- Lid geworden op: di 20 jan, 2004 22:24
- Locatie: ede
- Contacteer:
een standaard klasse kan best wel
als de mensen maar is niet zo onsportief zijn om aan dat motorblok tekloote
wat hier in nl werd voor gesteld was iedere piloot betaalt wat meer inschrijving
krijgt op het blok een sticker of een stipje verf als zegel
en na de wedstrijd word door een erkend iemand met ervaring het blok open gemaakt
om tekijken of die soms met een 480 of 500 of een 1000 cc rijdt terwel het 450 moet zijn
dan zet die kerel hem ook weer in elkaar en de pakking set word dan van het inschrijf geld tereug betaalt
en de piloot zecht van mijn blok mag niet worden open gemaakt kan het terein verlaten want dan heb je iets teverbergen en dan had je je niet in die klasse moeten inschrijven
zoon voorstel werd hier in nl gedaan kweet niet of het wat is?
lijkt mij best goed alleen hoe hoog gaat de inschrijving dan zijn verwegen de pakkingen die je kwijt bent
en een nokkenas erzetten okey dat vind ik nog kunnen dat kost 50 euro ofzo
maar dan ben nog nog wel steets 450 cc
no limit wat vin je er van?
als de mensen maar is niet zo onsportief zijn om aan dat motorblok tekloote
wat hier in nl werd voor gesteld was iedere piloot betaalt wat meer inschrijving
krijgt op het blok een sticker of een stipje verf als zegel
en na de wedstrijd word door een erkend iemand met ervaring het blok open gemaakt
om tekijken of die soms met een 480 of 500 of een 1000 cc rijdt terwel het 450 moet zijn
dan zet die kerel hem ook weer in elkaar en de pakking set word dan van het inschrijf geld tereug betaalt
en de piloot zecht van mijn blok mag niet worden open gemaakt kan het terein verlaten want dan heb je iets teverbergen en dan had je je niet in die klasse moeten inschrijven
zoon voorstel werd hier in nl gedaan kweet niet of het wat is?
lijkt mij best goed alleen hoe hoog gaat de inschrijving dan zijn verwegen de pakkingen die je kwijt bent
en een nokkenas erzetten okey dat vind ik nog kunnen dat kost 50 euro ofzo
maar dan ben nog nog wel steets 450 cc
no limit wat vin je er van?
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
toch vindt ik dat er 4 reeksen moeten zijn, en geen podium voor de standaard klasse (de vtr rijders krijgen ook geen podium)
want piloten zoals demel,galle,bruneel,desender.. die kunnen in jou systeem nikolas nooit meer podium halen
zal altijd jan,john,(sunny,nico,ik,...) zijn die top 3 haalt...
nuja eeuwige discussie
want piloten zoals demel,galle,bruneel,desender.. die kunnen in jou systeem nikolas nooit meer podium halen
zal altijd jan,john,(sunny,nico,ik,...) zijn die top 3 haalt...
nuja eeuwige discussie
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
als de ketting erop blijft hé dutje
nee je hebt wel gelijk maar een podium moet er voor alle klassen zijn,motiveert de piloten vind ik om te rijden.en ja tis normaal dat de goeie piloten altijd podium hebben,je kan moelijk 10 aparte klassen maken zodat iedereen een beker heeft
ach ja blijven trainen hé en we zien wel waar we uitkomen
nee je hebt wel gelijk maar een podium moet er voor alle klassen zijn,motiveert de piloten vind ik om te rijden.en ja tis normaal dat de goeie piloten altijd podium hebben,je kan moelijk 10 aparte klassen maken zodat iedereen een beker heeft
ach ja blijven trainen hé en we zien wel waar we uitkomen
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Je moet geen klassen beginnen maken om toch maar iemand op het podium te krijgen, MCLB gaat dat trouwens nooit toelaten want komt voor organisator veel te duur uit aan prijzengeld en bekers tov het aantal inschrijvingen.
In endurance haal ik ook zelden of nooit podium, daar zijn soms 120 piloten en maar 2 klassen. Dat moet je gewoon kunnen aanvaarden dat je niet goed genoeg bent voor het podium. Als je perse op podium wil, ga dan VMCF rijden, daar is tegenstand veel kleiner.
@ Yamaha King, mclb zal nooit dergelijk systeem toepassen. Ben wel akkoord dat er max cc grens moet zijn in de standaard klasse. Andere mogelijkheid is : wie cc's in twijfel trekt dient bedrag van 500 € te betalen voor behandeling van klacht. Hiermee wordt kosten betaald opendoen motor en indien terecht dan betaalt piloot in kwestie dubbele bedrag terug. Ze zullen wel twee keer nadenken : zowel piloot om big bore te steken als de concurrent die eerlijkheid betwijfelt.
@ Doublet, dat was een vuiltje
In endurance haal ik ook zelden of nooit podium, daar zijn soms 120 piloten en maar 2 klassen. Dat moet je gewoon kunnen aanvaarden dat je niet goed genoeg bent voor het podium. Als je perse op podium wil, ga dan VMCF rijden, daar is tegenstand veel kleiner.
@ Yamaha King, mclb zal nooit dergelijk systeem toepassen. Ben wel akkoord dat er max cc grens moet zijn in de standaard klasse. Andere mogelijkheid is : wie cc's in twijfel trekt dient bedrag van 500 € te betalen voor behandeling van klacht. Hiermee wordt kosten betaald opendoen motor en indien terecht dan betaalt piloot in kwestie dubbele bedrag terug. Ze zullen wel twee keer nadenken : zowel piloot om big bore te steken als de concurrent die eerlijkheid betwijfelt.
@ Doublet, dat was een vuiltje
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Wie zegt dat Jan blijft ?Dutje#82 schreef: zal altijd jan,john,(sunny,nico,ik,...) zijn die top 3 haalt...
Vergeet Goethals niet !
Als iemand er niet tegen kan dat John of Jan telkens winnen, dan kan hij overwegen om naar standaard klasse over te gaan en daar wel te winnen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team