Finale MCLB Quadcross Pamel
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Finale MCLB Quadcross Pamel
De finale van het kampioenschap quads in de MCLB motorcrossfederatie kondigde zich veelbelovend aan : het mooiste circuit van het jaar, perfecte weeromstandigheden en een sterk deelnemersveld.
Reeds op de vorige kampioenschapsproef waren Sunny Desintebin en Kevin Aertgeerts kampioen bij respectievelijk Beloften en Juniors. Doordat Jan Vlaeymans de 12u van Pont-de-Vaux had gereden en dus een proef had gemist moest die nog 4 punten halen om kampioen te worden. Voor de overige podiumplaatsen lag alles redelijk vast, op uitzondering van de spannende strijd tussen Roderick Dutry en Nico Van Moer die slechts één punt verschil hebben.
Tot grote verbazing van iedereen kwam Davy Brems, kampioen 2005 nog eens aan de start bij de Willemsvrienden waar hij deel van uitmaakt. Op zaterdag was hij vertrokken naar Frankrijk om de laatste proef van het Frans Kampioenschap te rijden maar het had daar zoveel geregend dat er op zaterdag nog geen meter was gereden en het voor zondag er ook niet al te best uitzag. Terug huiswaarts dus en op naar de Heideberg. Meer dan 2000 km op de teller terwijl Davy slechts 5 minuten van het parcours woont… Je moet wat over hebben voor het crossen de dag van vandaag !
In de eerste manche had John Swaenepoel met zijn mooie geel-blauwe TRX450 kopstart, voor Jan Vlaeymans. Reeds in het begin van de wedstrijd had Jan de koppositie over genomen en reed zonder tegenstand naar de finish. Davy Brems die vanaf de tweede rij moest starten had op de smalle omloop te veel tijd verloren met het inhalen om Jan nog te bedreigen. John werd uiteindelijk nog ingehaald door de kampioen bij de Beloften Sunny Desintebin en werd dus derde. Het gevecht voor de tweede plaats bij de beloften is in mineur uitgedraaid voor Roderick Dutry. Ketting afgelopen en carter beschadigd reeds in de eerste ronde waardoor Nico Van Moer met zijn W-tec onbedreigd naar de 2de plaats in het kampioenschap kan rijden.
Voor de tweede reeks mochten de piloten plaats nemen volgens resultaat van de eerste reeks waardoor Jan en Davy nu samen op de eerste rij kwamen te staan voor het gevecht waar iedereen al heel het jaar naar uitkijkt. Met gelijke wapens kunnen de nieuwe en oude kampioen strijden voor de eer. Jan Vlaeymans neemt kopstart, Davy Brems 2de en John Swaenepoel 3de. Jan en Davy wijken met hun W-tec geen 50 meter van elkaar en duiken soms zij aan zij de afsprong in. Dit moet zowat de spannendste wedstrijd van het seizoen zijn ! In de laatste ronde komen ze beiden tussen de dubbelaars terecht en hiervan profiteert Davy om de kop over te nemen. Slechts met enkele meters verschil rijden ze over finish en rijden zij en zij onder de vlag van Planet Quad door.
Het feestgedruis kan beginnen voor de diverse kampioenen ! Confetti, slingers, champagne,… niets ontbreekt van attributen vooraleer ze beginnen aan hun ereronde. Een bloedstollende finale van een mooi kampioenschap. Tijd om plannen te maken voor volgend jaar ! Proficiat aan alle finalisten !
Reeds op de vorige kampioenschapsproef waren Sunny Desintebin en Kevin Aertgeerts kampioen bij respectievelijk Beloften en Juniors. Doordat Jan Vlaeymans de 12u van Pont-de-Vaux had gereden en dus een proef had gemist moest die nog 4 punten halen om kampioen te worden. Voor de overige podiumplaatsen lag alles redelijk vast, op uitzondering van de spannende strijd tussen Roderick Dutry en Nico Van Moer die slechts één punt verschil hebben.
Tot grote verbazing van iedereen kwam Davy Brems, kampioen 2005 nog eens aan de start bij de Willemsvrienden waar hij deel van uitmaakt. Op zaterdag was hij vertrokken naar Frankrijk om de laatste proef van het Frans Kampioenschap te rijden maar het had daar zoveel geregend dat er op zaterdag nog geen meter was gereden en het voor zondag er ook niet al te best uitzag. Terug huiswaarts dus en op naar de Heideberg. Meer dan 2000 km op de teller terwijl Davy slechts 5 minuten van het parcours woont… Je moet wat over hebben voor het crossen de dag van vandaag !
In de eerste manche had John Swaenepoel met zijn mooie geel-blauwe TRX450 kopstart, voor Jan Vlaeymans. Reeds in het begin van de wedstrijd had Jan de koppositie over genomen en reed zonder tegenstand naar de finish. Davy Brems die vanaf de tweede rij moest starten had op de smalle omloop te veel tijd verloren met het inhalen om Jan nog te bedreigen. John werd uiteindelijk nog ingehaald door de kampioen bij de Beloften Sunny Desintebin en werd dus derde. Het gevecht voor de tweede plaats bij de beloften is in mineur uitgedraaid voor Roderick Dutry. Ketting afgelopen en carter beschadigd reeds in de eerste ronde waardoor Nico Van Moer met zijn W-tec onbedreigd naar de 2de plaats in het kampioenschap kan rijden.
Voor de tweede reeks mochten de piloten plaats nemen volgens resultaat van de eerste reeks waardoor Jan en Davy nu samen op de eerste rij kwamen te staan voor het gevecht waar iedereen al heel het jaar naar uitkijkt. Met gelijke wapens kunnen de nieuwe en oude kampioen strijden voor de eer. Jan Vlaeymans neemt kopstart, Davy Brems 2de en John Swaenepoel 3de. Jan en Davy wijken met hun W-tec geen 50 meter van elkaar en duiken soms zij aan zij de afsprong in. Dit moet zowat de spannendste wedstrijd van het seizoen zijn ! In de laatste ronde komen ze beiden tussen de dubbelaars terecht en hiervan profiteert Davy om de kop over te nemen. Slechts met enkele meters verschil rijden ze over finish en rijden zij en zij onder de vlag van Planet Quad door.
Het feestgedruis kan beginnen voor de diverse kampioenen ! Confetti, slingers, champagne,… niets ontbreekt van attributen vooraleer ze beginnen aan hun ereronde. Een bloedstollende finale van een mooi kampioenschap. Tijd om plannen te maken voor volgend jaar ! Proficiat aan alle finalisten !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
- Locatie: Meulebeke
- Contacteer:
Inderdaad wel spijtig voor Roderick die na een heel slechte start enkele bochten later toch reeds derde lag..., op dat moment was Nico enkele plaatsen achter, dus de tweede plaats lag voor Dutje binnen handbereik tot mechanische pech roet in het eten gooide.
De mechanische pech was gewoon te wijten aan het feit dat wat kunst - en vliegwerk is nodig geweest om tout court de machine zondag aan de start te hebben...(woensdag nogal hard getraind in Hélécine)
Op die manier kreeg Van Moer als het ware de tweede plaats kado..., niettemin voor beiden een mooi seizoensresultaat!
Op naar volgend seizoen!
De mechanische pech was gewoon te wijten aan het feit dat wat kunst - en vliegwerk is nodig geweest om tout court de machine zondag aan de start te hebben...(woensdag nogal hard getraind in Hélécine)
Op die manier kreeg Van Moer als het ware de tweede plaats kado..., niettemin voor beiden een mooi seizoensresultaat!
Op naar volgend seizoen!
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Yamaha moet toch dringend eens treffelijke achterbruggen beginnen bouwen... Iedereen (ook ik) dacht dat ze met 2006 model probleem opgelost zouden hebben, niet dus...
Wel wil ik opmerken dat breuk in achterbrug nogal vaak het gevolg is van vering die doorslaat. Op dat moment krijgt achterbrug het zo hard te verduren dat volgens mij geen enkele achterbrug bestand is.
Over positie van Nico tov Dutje kan weinig gezegd worden denk ik, wedstrijd was amper begonnen. Is net als zeggen dat John zou winnen omdat hij eerste twee ronden eerste reed. Is gewoon jammer dat het gebeurd is en we mooi strijd hebben moeten missen.
Wel wil ik opmerken dat breuk in achterbrug nogal vaak het gevolg is van vering die doorslaat. Op dat moment krijgt achterbrug het zo hard te verduren dat volgens mij geen enkele achterbrug bestand is.
Over positie van Nico tov Dutje kan weinig gezegd worden denk ik, wedstrijd was amper begonnen. Is net als zeggen dat John zou winnen omdat hij eerste twee ronden eerste reed. Is gewoon jammer dat het gebeurd is en we mooi strijd hebben moeten missen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Misschien het moment om eens indeling in MCLB in vraag te stellen. Ik denk dat het overduidelijk is dat indeling dit jaar behoorlijk ernaast zat : beloften waar je met quad van minder dan 15.000 € blijkbaar niet aan de bak komt, juniors die ingehaald worden door beloften en open reeks waar bijna geen piloten meer in rijden.
Mijn voorstel is :
- standaard klasse tot 450 waarin quads rijden die qua chassis en vering 100 % standaard zijn, met uitzondering van achteras zodat terug mensen met beperkt budget kunnen meestrijden, hierdoor kunnen de echte amateurs terug deelnemen en kunnen nieuwe rijders aangetrokken worden (ik zie W-tec niet onder deze klasse)
- open klasse waar alles toegelaten is
- opnieuw invoering van open 250 cc klasse, naar analogie van de populaire reeks nationalen bij BQR, is geen goedkope klasse maar denk dat er zeker interesse voor is bij fysiek minder sterke piloten en vrouwen
Mijn voorstel is :
- standaard klasse tot 450 waarin quads rijden die qua chassis en vering 100 % standaard zijn, met uitzondering van achteras zodat terug mensen met beperkt budget kunnen meestrijden, hierdoor kunnen de echte amateurs terug deelnemen en kunnen nieuwe rijders aangetrokken worden (ik zie W-tec niet onder deze klasse)
- open klasse waar alles toegelaten is
- opnieuw invoering van open 250 cc klasse, naar analogie van de populaire reeks nationalen bij BQR, is geen goedkope klasse maar denk dat er zeker interesse voor is bij fysiek minder sterke piloten en vrouwen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Jammer van Dutje inderdaad, maar zal vast nog volgend jaar wel weer goed hoog eindigen.
Moeten er persee 2 klasses rijden?
Bij ons is het zo:
Blasterklasse: tot 210 cc luchtgekoeld
Quadklasse: Vanaf 200cc watergekoeld tot (nu nog 1000cc 2 cilinder) Volgend jaar gaan waarschijnlijk de 1000cc`s eruit, en dan tot 800cc ofzo.
Ik vind die indeling bij jullie ook verwarrend. Bij ons was voorstel een keer om de groteren in te delen in 2 groepen, tot 350cc ofzo, of met leeftijd te werken.
Of op niveau selecteren, zoals bij de solo`s.
Moeten er persee 2 klasses rijden?
Bij ons is het zo:
Blasterklasse: tot 210 cc luchtgekoeld
Quadklasse: Vanaf 200cc watergekoeld tot (nu nog 1000cc 2 cilinder) Volgend jaar gaan waarschijnlijk de 1000cc`s eruit, en dan tot 800cc ofzo.
Ik vind die indeling bij jullie ook verwarrend. Bij ons was voorstel een keer om de groteren in te delen in 2 groepen, tot 350cc ofzo, of met leeftijd te werken.
Of op niveau selecteren, zoals bij de solo`s.
idd je zit vlak op de oorzaak... ik noem geen namen ! zit eindelijk bij een goed merkNo Limit YFZ schreef: Wel wil ik opmerken dat breuk in achterbrug nogal vaak het gevolg is van vering die doorslaat. Op dat moment krijgt achterbrug het zo hard te verduren dat volgens mij geen enkele achterbrug bestand is.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
De Blasterklasse is in MCLB nooit echt populair geweest en is trouwens zo goed als verleden tijd die blasters. Vind gewoon dat er voor jeugd iets moet zijn wat betaalbaar is, zoals het nu is trek je geen piloten aan, je schrikt ze alleen af, tenzij je zwaar sponsorende ouders hebt... En als je geen jeugd hebt dan heb je ook geen toekomst is mijn mening.Vyrena schreef:Jammer van Dutje inderdaad, maar zal vast nog volgend jaar wel weer goed hoog eindigen.
Moeten er persee 2 klasses rijden?
Bij ons is het zo:
Blasterklasse: tot 210 cc luchtgekoeld
Quadklasse: Vanaf 200cc watergekoeld tot (nu nog 1000cc 2 cilinder) Volgend jaar gaan waarschijnlijk de 1000cc`s eruit, en dan tot 800cc ofzo.
Ik vind die indeling bij jullie ook verwarrend. Bij ons was voorstel een keer om de groteren in te delen in 2 groepen, tot 350cc ofzo, of met leeftijd te werken.
Of op niveau selecteren, zoals bij de solo`s.
Op leeftijd vind ik ok, als er ook beperkingen qua budget (lees quad) worden opgelegd, niet zoals nu, dit heeft geen zin om beloften klasse te maken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dutje, heb jij geen mening over de klassen, je bent toch betrokken partij ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Bij ons hier in NL bij de Blasters, maar in Belgie heb je op zaterdag ook nog grotere quadklasses. Zoals Junioren en Beloften op de zaterdag. Hoe dat zit weet ik niet precies.
Maar die blasters liggen stil daar, weet ik, maar het was als voorbeeldje
Ik denk toch niet dat je alles alleen kan betalen wanneer je wedstrijden rijd, als je jongere bent. Iedereen op de cross bij de blasters worden alleen gefinancieerd door de ouders, en een klein beetje sponsoring.
Het idee van de standaardklasse blasters bij de bqr is wel goed geweest, maar daar was het doel de overstap van de 80cc af kleiner te maken naar een blaster toe.
Het word dan ook controleren geblazen wanneer je een standaard quad klasse neemt, er zijn er dan zo wie zo (wed ik) die zich niet aan het reglement houden.
Hier in Nederland hebben we er ook wel over lopen dubben om mss een andere klasse bij te starten, allemaal zelfde reeks maar apart geklasseerd. Want iemand zoals ik kan echt niet tegen die 1000cc`s of tegen andere bonken van een kerels op.
Maar die blasters liggen stil daar, weet ik, maar het was als voorbeeldje
Ik denk toch niet dat je alles alleen kan betalen wanneer je wedstrijden rijd, als je jongere bent. Iedereen op de cross bij de blasters worden alleen gefinancieerd door de ouders, en een klein beetje sponsoring.
Het idee van de standaardklasse blasters bij de bqr is wel goed geweest, maar daar was het doel de overstap van de 80cc af kleiner te maken naar een blaster toe.
Het word dan ook controleren geblazen wanneer je een standaard quad klasse neemt, er zijn er dan zo wie zo (wed ik) die zich niet aan het reglement houden.
Hier in Nederland hebben we er ook wel over lopen dubben om mss een andere klasse bij te starten, allemaal zelfde reeks maar apart geklasseerd. Want iemand zoals ik kan echt niet tegen die 1000cc`s of tegen andere bonken van een kerels op.
ja tuurlijk, daarom vindt ik het krankzinnig... sunny rijdt kampioen beloften maar de 1ste junior komt op 7-8ste stek binnenNo Limit YFZ schreef:Dutje, heb jij geen mening over de klassen, je bent toch betrokken partij ?
dus gaat ie daar volgend jaar op z'n eentje gaan winnen...
er moet jeugt 450 klassen zijn senior 450 klasse en 250 klasse en een open klassen en eventueel een amateur reeks
voorbeeld, nieuwe mclb rijders fatima vandewiele,kelly verbraeken, nick verbiest.. die moeten met hun 250 tss de 450 komen rijden, is er ook geen fun aan voor die mensen, net zoals voor joyce en jacintha!
dus :
open klasse(+450cc)
senior 450 (450cc +(25of30j))
junior 450 (450 17-25j)
beloften (250 15-...)
experten reeks ( gelijk welke cc's gelijk welke ouderdom , maar mogen niet getuned zijn )
junior's gaan over naar open klasse niet naar senior klasse.
die beloften klasse is voor de mensen die overgaan van vjmo naar mclb dat ze eerst met hun 250 cc kunnen gewoon worden aan het tempo van de mclb, en ook voor de mensen zoals joyce die gewoon met 250 willen blijven rijden! want een 450 sleurt al jou energie uit je armen je moet al niet denken bij de vrouwen onder ons !
groeten
dit is mijn mening
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
O, dat laatste valt wel mee hoor Dutje...
Ik zou de open houden, de overgangsklasse ook (beloften) en dan nog de juniors.
Ik weet niet hoe het gesteld is met de aanwezigheid van quads daar, en wat de bond allemaal voor jullie doet.
Maar bij ons zijn de quads jarenlang in een probleemsituatie geweest, te weinig man, teveel geruzie. De laatste tijd is het echt beter, ook omdat er een NQR is en er een EK gereden is. Want anders krijg je teveel klasses.
Ik zou de open houden, de overgangsklasse ook (beloften) en dan nog de juniors.
Ik weet niet hoe het gesteld is met de aanwezigheid van quads daar, en wat de bond allemaal voor jullie doet.
Maar bij ons zijn de quads jarenlang in een probleemsituatie geweest, te weinig man, teveel geruzie. De laatste tijd is het echt beter, ook omdat er een NQR is en er een EK gereden is. Want anders krijg je teveel klasses.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
@ Dutje, denk eerlijk gezegd niet dat mclb zoveel klassen in één reeks gaat steken, vind het ook wat zinloos, zijn niet genoeg rijders voor, momenteel komen ze nog met moeite nog aan twintig, dan kan zowat iedereen iedere week op het podium met zoveel reeksen, is ook niet echt de bedoeling.
zie niet echt nut van leeftijdgrens of jeugdreeks, waarom zou een 25 jarige niet mogen deelnemen aan standaard klasse ? Trouwens, 25 jaar als limiet vind ik oud hoor, vond 21 jaar al veel.
Ik zou gewoon de keuze laten : of je rijdt standaard of je rijdt verbreed
Wat betreft tuning : zou enkel beperkingen op chassis en vering zetten, dat is enige wat makkelijk te controleren valt, wie gaat controleren of er andere piston in zit of andere nokkenas ? Dat gaat alleen voor discussie zorgen als je dat in reglement zet.
Dus standaard klasse :
- standaard chassis
- standaard voorarmen
- standaard vering (aanpassing vering intern wel mogelijk, is toch niet te controleren)
- standaard linkage (eventueel nog te bespreken)
- enkel bredere achteras toegelaten
- motor vrij aan te passen, valt toch niet te controleren
Open klasse :
- alles toegelaten
Beloften :
- tot 250cc, alles toegelaten
zie niet echt nut van leeftijdgrens of jeugdreeks, waarom zou een 25 jarige niet mogen deelnemen aan standaard klasse ? Trouwens, 25 jaar als limiet vind ik oud hoor, vond 21 jaar al veel.
Ik zou gewoon de keuze laten : of je rijdt standaard of je rijdt verbreed
Wat betreft tuning : zou enkel beperkingen op chassis en vering zetten, dat is enige wat makkelijk te controleren valt, wie gaat controleren of er andere piston in zit of andere nokkenas ? Dat gaat alleen voor discussie zorgen als je dat in reglement zet.
Dus standaard klasse :
- standaard chassis
- standaard voorarmen
- standaard vering (aanpassing vering intern wel mogelijk, is toch niet te controleren)
- standaard linkage (eventueel nog te bespreken)
- enkel bredere achteras toegelaten
- motor vrij aan te passen, valt toch niet te controleren
Open klasse :
- alles toegelaten
Beloften :
- tot 250cc, alles toegelaten
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team