Pagina 2 van 20
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 14:53
door epix no-fear
Fré schreef:Frank MB schreef:Ik zou laker plastic nemen veel mooier.
En zijn de balljoints niet met een vaste passing erin gezet, dus dat je ze eruit moet kunnen persen. Want ik heb ook wel eens balljoints gezien die erin geperst worden.
idd zo worden ze geassembleerd, maar het is niet de bedoeling van die terug uit elkaar te nemen. Waar men balljoints maakt zou men er volgens mij wel weg mee kunnen.
Mss ook nog even wachten op iemand van het forum die hiermee meer ervaring heeft.
inderdaad ik wacht rustig af.
ik ben nu ongeer halver wegen met het afbreken van de quad.
dus voorlopig ben ik nog nie klaar.
ik zal straks nog wel wat fotos maken van hoe die er nu bij staat.
de hele voorkant ligt er al af dus ik ben nu begonnen aan de achterbrug en dergelijke
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 15:15
door Drive a Z
Ziet er allemaal heel mooi uit
Als die af is,ga je hem toch houden hé
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 15:58
door spoor!
dat je nog kunt sleutele in die garage
maar erg vet succes ermee
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 17:00
door SlOoT
Als ik zo naar die a-arm kijk, lijkt het erop dat ze een stuurkogel hebben genomen en die aan de a-arm hebben gelast
Want die "ball-joint" lijkt echt precies op de stuurkogels op onze quads. Ik durf te wedden dat als je em eraf slijpt dat je dan schroefdraad tegen zult komen aan de binnenkant.
Kijk maar eens heel goed naar de stuurkogel op de foto en naar de "ball-joint" van jou a-arm.
Het beste kun je em er gewoon afslijpen. dan een soort van iets erop maken zodat je er een ball-joint op kan schroeven. Net als op de foto.
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 21:20
door epix no-fear
k ben net weer een paar uur bezig geweest en k ben nog 2 probleempjes tegen gekomen.
punt 1. de moer op de bout die door de achterbrug gaat zit zo vast dat ik hem er met een luchtsleutel niet af krijg.
punt 2. ik zou bij god nie weten hoe ik die dura blue as er uit moet krijgen met al die moeren en borg ringen :S
HELP
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 21:58
door Bartje 400
punt 1 , welkom bij de club
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 22:30
door SlOoT
Kom anders ff langs met de quad. We hebben hier nog een luchtsleutel liggen die je met 2 man op moet beuren.
dan gaat of de moer los, of de quad maakt een backflip
Geplaatst: zo 19 nov, 2006 23:14
door WJB#222
dan moet er wel een filmpje van gemaakt worden
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 12:55
door doubletracing
dat balljoint systeen onderaan heeft veel weg van de houser armen,die zitten ook er vast in geperst.kweet niet of iemand al bij een houser arm die onderste ball joint heeft vervangen en of dit gemakkelijk te doen is?
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 13:42
door Fré
doubletracing schreef:dat balljoint systeen onderaan heeft veel weg van de houser armen,die zitten ook er vast in geperst.kweet niet of iemand al bij een houser arm die onderste ball joint heeft vervangen en of dit gemakkelijk te doen is?
Dat systeem zoals dat van ons en van Houser is helemaal iets anders, daar zitten de balljointhouders vastgeperst (niet al te hard) en geborgd met een circlips, dus voor demontage vatbaar. Hier zitten we met het probleem dat je de balljoint
zelf wil demonteren, cupje er terug uitpersen en de kogel met tige eruit halen, maar dat is niet de bedoeling.
Tenzij je het over die foto van sloot hebt, dat lijkt er idd op en ziet er uit zoals je die door die dunne moer los te draaien de balljoint eruit kan vissen.
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 16:33
door SlOoT
Fré schreef:doubletracing schreef:dat balljoint systeen onderaan heeft veel weg van de houser armen,die zitten ook er vast in geperst.kweet niet of iemand al bij een houser arm die onderste ball joint heeft vervangen en of dit gemakkelijk te doen is?
Dat systeem zoals dat van ons en van Houser is helemaal iets anders, daar zitten de balljointhouders vastgeperst (niet al te hard) en geborgd met een circlips, dus voor demontage vatbaar. Hier zitten we met het probleem dat je de balljoint
zelf wil demonteren, cupje er terug uitpersen en de kogel met tige eruit halen, maar dat is niet de bedoeling.
Tenzij je het over die foto van sloot hebt, dat lijkt er idd op en ziet er uit zoals je die door die dunne moer los te draaien de balljoint eruit kan vissen.
Bij de a-armen van Bart zijn de kogels er niet in geperst maar zitten er gewoon aan gelast.
Bij die van ons zit de ball-joint gewoon in de a-arm geschroefd. Is M33. Is nu al bijna 3 jaar oud en nog geen speling.
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 18:50
door epix no-fear
oke op naar het nieuwe probleem
de bout heb ik ondertussen uit de achterbrug maar nu zit ik met het volgende.
omdat ik nog nooit een verbrede as heb gehad ben ik dus ook nog niet bekend met het fenomeen ANTI FADE LOCK NUT
heb ik weet dat ik nie net tegen kom en niet weet hoe dat werkt.
is hier toevallig iemand die me daar mee kan helpen?
hier de fotos.
even ter verduidelijking in de buitenste ring zit een borg ring maar ik zou nie weten hoe ik die eruit moet krijgen
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 20:58
door mx jake
die borgmoer los draaien ( let op dit is linkse draad )
dan die groote moer naar de remschijf draaien
en dan kan je die borg ring er af halen
als het goed is kan je dan je as er al uit halen
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 21:58
door epix no-fear
k heb het de hele avond staan te proberen en mij lukt het echt niet
klote want ik wil komend weekend m'n gusset kit in m'n frame laten lassen
Geplaatst: ma 20 nov, 2006 22:21
door blaster200
yamaha tri-z schreef:k ben net weer een paar uur bezig geweest en k ben nog 2 probleempjes tegen gekomen.
punt 1. de moer op de bout die door de achterbrug gaat zit zo vast dat ik hem er met een luchtsleutel niet af krijg.
punt 2. ik zou bij god nie weten hoe ik die dura blue as er uit moet krijgen met al die moeren en borg ringen :S
HELP
punt 1: Pak een sleutel die erop past met de O kant zegmaar en zet een andere sleutel met de O kan tegen de U kant aan, datn zet je een veel grotere kracht dan met een luchtsleutel, of desnoods een buis erop
punt 2: weet ik nie