project: X ofjaa eigelijk R foto's van de nieuwe kappen op pagina 15
-
epix no-fear
- Quad Expert

project: X ofjaa eigelijk R foto's van de nieuwe kappen op pagina 15
Het was eigelijk niet de bedoeling maar gezien de meeste mensen hier een beetje hadden verwacht dat het weer een projectje werd zal ik dat er maar van maken.
gistere heb ik dan de quad gehaald, afgeladen en maar meteen gaan kijken wat ik er allemaal bij had.
die stapel banden heeft iedereen kunnen zien en in het tekoop gedeelte staan nog een paar onderdelen die ik zelf niet kan gebruiken.
toen ik hem mee nam stond er van achter nog een supermotard veer onder maar die heb ik onder tusse verwisseld voor de extra reiger MX veer die ik ook bij de quad kreeg.
van voor zitten er overigens WP veren onder.
de rest van de avond heb ik me voornamelijk bezig gehouden met alles te controleren en het blok uit elkaar te halen waar nieuwe krukas lagers in moeten.
toen mijn schrik kwam ik in het frame 2 hele kleine haar scheurtjes tegen maar deze zaten wel op de plekken waar de meeste 250r frames schijnen te scheuren.
met deze gedachte ben ik dan maar wat rond gaan zoeken naar een gusset kit.
deze was jammer genoeg nergens te vinden dus werd zelf maken een mooie oplossing.
daarna ben ik nog wat bezig geweest met het monteren van de WP stuurdemper die er ook bij zat.
deze paste goed waarna ik dan besloot om de reiger demper maar te verkopen.
vandaag heb ik de nodige bouten en moeren vast gedraait want die van de voor veren had ik gistere los moeten halen omdat hij anders bij de verkoper niet door de deur kon.
daarna heb ik wat afbeeldingen afgedrukt van mensen die hun 250 frame ook zelf gegusset hadden.
maar toen ik naar het frame keek zag ik dat er op 2 plekken al gussets zaten wat me dus een hoop werk bespaard.
nu hoef ik enkel het subframe te gussetten even als de voorkant van de quad en er moeten 2 platen komen aan de onderkant van de quad.
voor de mensen die willen weten wat er allemaal op zit aan mods, bij deze een lijstje:
+2+1 armen
stalen achterbrug
reiger MX veer achter
WP veren voor
WP SM veer achter
8 Uni luchtfilters
grotere carburateur
paul turner fatboy uitlaat met spark arrested demper
2x dura blue +2 as
orginele as
WP stuurdemper
gedeeltelijke gusset kit
renthal stuur
draaigas (wil ik nog vervangen dus als iemand nog een duimgas heeft liggen roep maar)
easy pull koppelings hendel
SM achter rem kit
wat ik met de quad nog van plan ben is het volgende.
gussets in het frame laten lassen door profesionele lasser.
dan tijdelijk die plekken spuiten met primer zodat ik de quad kan proberen.
natuurlijk het blok weer in orde maken met de nodige lagers en keringen.
in het voorjaar het frame coaten in rood.
zilver of blauwe laker custom kappen.
achter 8inch beadlock met turftammers
voor 10inch douglass redlabel met radials
en mischien een andere uitlaat demper want deze ziet er niet uit
dus al met al niet echt veel dat er aan verandert gaat worden.
gistere heb ik dan de quad gehaald, afgeladen en maar meteen gaan kijken wat ik er allemaal bij had.
die stapel banden heeft iedereen kunnen zien en in het tekoop gedeelte staan nog een paar onderdelen die ik zelf niet kan gebruiken.
toen ik hem mee nam stond er van achter nog een supermotard veer onder maar die heb ik onder tusse verwisseld voor de extra reiger MX veer die ik ook bij de quad kreeg.
van voor zitten er overigens WP veren onder.
de rest van de avond heb ik me voornamelijk bezig gehouden met alles te controleren en het blok uit elkaar te halen waar nieuwe krukas lagers in moeten.
toen mijn schrik kwam ik in het frame 2 hele kleine haar scheurtjes tegen maar deze zaten wel op de plekken waar de meeste 250r frames schijnen te scheuren.
met deze gedachte ben ik dan maar wat rond gaan zoeken naar een gusset kit.
deze was jammer genoeg nergens te vinden dus werd zelf maken een mooie oplossing.
daarna ben ik nog wat bezig geweest met het monteren van de WP stuurdemper die er ook bij zat.
deze paste goed waarna ik dan besloot om de reiger demper maar te verkopen.
vandaag heb ik de nodige bouten en moeren vast gedraait want die van de voor veren had ik gistere los moeten halen omdat hij anders bij de verkoper niet door de deur kon.
daarna heb ik wat afbeeldingen afgedrukt van mensen die hun 250 frame ook zelf gegusset hadden.
maar toen ik naar het frame keek zag ik dat er op 2 plekken al gussets zaten wat me dus een hoop werk bespaard.
nu hoef ik enkel het subframe te gussetten even als de voorkant van de quad en er moeten 2 platen komen aan de onderkant van de quad.
voor de mensen die willen weten wat er allemaal op zit aan mods, bij deze een lijstje:
+2+1 armen
stalen achterbrug
reiger MX veer achter
WP veren voor
WP SM veer achter
8 Uni luchtfilters
grotere carburateur
paul turner fatboy uitlaat met spark arrested demper
2x dura blue +2 as
orginele as
WP stuurdemper
gedeeltelijke gusset kit
renthal stuur
draaigas (wil ik nog vervangen dus als iemand nog een duimgas heeft liggen roep maar)
easy pull koppelings hendel
SM achter rem kit
wat ik met de quad nog van plan ben is het volgende.
gussets in het frame laten lassen door profesionele lasser.
dan tijdelijk die plekken spuiten met primer zodat ik de quad kan proberen.
natuurlijk het blok weer in orde maken met de nodige lagers en keringen.
in het voorjaar het frame coaten in rood.
zilver of blauwe laker custom kappen.
achter 8inch beadlock met turftammers
voor 10inch douglass redlabel met radials
en mischien een andere uitlaat demper want deze ziet er niet uit
dus al met al niet echt veel dat er aan verandert gaat worden.
Laatst gewijzigd door epix no-fear op za 10 mar, 2007 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
CustomCoatingsHelvoirt
-
Yamaha Grizzly 700
- Quad Master

-
epix no-fear
- Quad Expert

gusset kit is nu voor 70% klaar.
ik moet morgen nog 2 platen zagen en dan kan ik ze er komende week in laten lassen.
als het goed is komen dan ook mijn lagers en pakkingen zodat ik ook mijn blok af kan werken.
ik zit echter met een dilema wat betreft dat plastic dat er volgend jaar aan zit te komen.
ik twijfel tussen laker of gewoon maier.
ze zijn allebij even duur maar ik weet niet welke ik nou het mooist vind.
19-11-2006
update:
ik heb vandaag mijn frame verder onderzocht en het is er erger aan toe dan ik dacht.
niet kwa scheuren oid maar omdat het frame verchromed is zijn veel delen gaan roesten en dat baart me zorgen.
mischien dat ik toch maar beter mijn frame meteen zand straal een poedercoat om de levensduur te verlengen.
dus ik denk dat ik alles maar uit elkaar haal, frame komende week laat lassen en dan meteen weg breng naar de coater
ik moet morgen nog 2 platen zagen en dan kan ik ze er komende week in laten lassen.
als het goed is komen dan ook mijn lagers en pakkingen zodat ik ook mijn blok af kan werken.
ik zit echter met een dilema wat betreft dat plastic dat er volgend jaar aan zit te komen.
19-11-2006
update:
ik heb vandaag mijn frame verder onderzocht en het is er erger aan toe dan ik dacht.
niet kwa scheuren oid maar omdat het frame verchromed is zijn veel delen gaan roesten en dat baart me zorgen.
mischien dat ik toch maar beter mijn frame meteen zand straal een poedercoat om de levensduur te verlengen.
dus ik denk dat ik alles maar uit elkaar haal, frame komende week laat lassen en dan meteen weg breng naar de coater
CustomCoatingsHelvoirt
heb je foto's van allebij het plastic ?yamaha tri-z schreef:
yfz 450 2007 se : blingstar bumper, verbreeders, GYT-R uilaat, carbon hood, leagers stuurstang, vls stuur, pro designe killswitch, yamaha one indus. rol powermadd hk, one nummerbord, quadracing nerfs, quadracing tankdop.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=208
-
epix no-fear
- Quad Expert

-
Yamaha Grizzly 700
- Quad Master

-
epix no-fear
- Quad Expert

nu zit ik met nog een probleem.
ik ben toestraks begonnen met het strippen van mijn quad en ik heb nu aan 1 kant de a-armen er af.
nu moeten echter de balljoints uit de a-armen en bij de bovenste ging dat makkelijk omdat die geschroeft was maar ik zou bij god nie weten hoe ik die onderste er uit moet krijgen.
hier wat fotos ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.

en nog wat fotos van mijn over volle garage op het moment

ik ben toestraks begonnen met het strippen van mijn quad en ik heb nu aan 1 kant de a-armen er af.
nu moeten echter de balljoints uit de a-armen en bij de bovenste ging dat makkelijk omdat die geschroeft was maar ik zou bij god nie weten hoe ik die onderste er uit moet krijgen.
hier wat fotos ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.

en nog wat fotos van mijn over volle garage op het moment

CustomCoatingsHelvoirt
-
epix no-fear
- Quad Expert

Fré schreef:knap!![]()
m.b.t. die balljoints: die zien er niet verwijderbaar uit :S kan je ze niet "opfrissen" en wat smeren, of zit er echt speling op? Anders kan je altijd nieuwe balljoints kopen en ertegen lassen.
nou de armen moet gecoat worden dus die balljoints moeten er eigelijk uit of af
CustomCoatingsHelvoirt
-
Bartje 400
- Quadracer

ha bart ziet er super uit he 
ik zou laker pakken
maar da wist je al hé:)
ivm die balljoints? zou je ze er ni kunnen uitpersen?
zoals frank mb zei?
ik zou laker pakken
ivm die balljoints? zou je ze er ni kunnen uitpersen?
zoals frank mb zei?
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

-
Fré
- Quad Expert

idd zo worden ze geassembleerd, maar het is niet de bedoeling van die terug uit elkaar te nemen. Waar men balljoints maakt zou men er volgens mij wel weg mee kunnen.Frank MB schreef:Ik zou laker plastic nemen veel mooier.
En zijn de balljoints niet met een vaste passing erin gezet, dus dat je ze eruit moet kunnen persen. Want ik heb ook wel eens balljoints gezien die erin geperst worden.
Mss ook nog even wachten op iemand van het forum die hiermee meer ervaring heeft.
White LTZ-450 - powered by MSD -