Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 12:36
door SlOoT
::::JoReN:::: schreef:als je veel wheelies doet dan ziet je bougie daar een beetje van af, want telkens als je neerkomt gaat er benzine tegen je bougie,
Ja, en als je op de zijwielen gaat rijden moet je ook oppassen dat je zuiger niet omvalt in het blok...

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 13:05
door Vincenzo
:? :? :? :crossercool: :lol: :lol: :lol:

ge moogt uwe motor zelfs op zijne kop hangen da doet er niets aan of toch niet op ontstekingsvlak

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 13:29
door Vyrena
Hoevaak ik niet een bougie moest vervangen, en dan wheelie ik nooit...

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 14:05
door Vincenzo
ff een voorbeeld een stermotor van een vliegtuig da zijn 9 cilinters de onderste hangen op hun kop en die slijten het minst ;)

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 18:47
door mx jake
SlOoT schreef:
::::JoReN:::: schreef:als je veel wheelies doet dan ziet je bougie daar een beetje van af, want telkens als je neerkomt gaat er benzine tegen je bougie,
Ja, en als je op de zijwielen gaat rijden moet je ook oppassen dat je zuiger niet omvalt in het blok...
heb ik ook altijd last van
maar ik heb nu de oplossing
er zitten kussentjes rond me zuiger zodat hij niet beschadigt :shock:
dan kan je hem zo weer terug zetten, als hij is afgekoeld

hier heb ik wel een wissel bokaal mee verdient denk
het stekst verhaal ooit :knikduim:

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:51
door peet #77
Vincenzo schreef:wat is de kleur van je boegie? ziet ze niet pik zwart?
Hoe controleer je de bougie dan ?

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:51
door Vincenzo
hoe bedoel je peet?

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:53
door peet #77
Ja jij draait er gewoon de bougie uit en kijkt welk kleur hij is

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:56
door Vincenzo
ja ik weet da da de verkeerde techniek is omdat je opdamping krijgt enzo. ge zoud voor het goed tedoen ff moeten pin gas open rijden, stilleggen en dan kijken. ma om te weten of hij terijk staat kan je da met een koude boegie ook al vlug zien.

beantwoord dat een beetje de vraag of sla ik er weer eens volledig langs ;)

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 20:57
door peet #77
Zie hier bij volgende link hoe het moet gedaan worden en niet zoals jullie dit hier neer posten

http://www.quadclub.be/quadonderhoud/sparkplug.html

als je dit doet dan zal je een correcte aflezing hebben :mrgreen:

@Vincenzo is juist wat je zegt zo moet het gebeuren maar staat er nooit bij he begrijp je me :mrgreen:

Geplaatst: vr 29 dec, 2006 21:00
door Vincenzo
- rij tot in de allerlaatste versnelling
- hou de koppeling in en geef geen gas meer
- leg de motor stil
- haal de bougi eruit en lees de kleur af

awel dat is toch vol open , stilleggen en dan aflezen. zo bedoel ik het. ma met een koude motor als de boegie pik zwart staat kan je ook al concluderen dat hij veel te rijk staat. de juiste afstelling kan je inderdaa zo niet controleren maar dat was maar als diagnose waarom dat zijn quad zo sputterde...


a ok nu lees ik pas wat je ech tgetypt hebt :mrgreen:

Geplaatst: za 30 dec, 2006 10:19
door Vyrena
Zo als Vincenzo zegt moet het ook, anders heb je nooit precieze aflezing en kan je nooit goed inschatten welke sproeiers enzo je moet nemen om hem wel goed te laten lopen.

Geplaatst: za 30 dec, 2006 14:00
door peet #77
Is dat wat ik bedoel post dit maar erbij altijd want de meeste mensen weten dat niet begrijp je mij een beetje :mrgreen:

Geplaatst: za 30 dec, 2006 14:06
door Vincenzo
ja sorry wij vinden het inderdaad vanzelfsprekend mijn verontschuldigingen de bedoeling was goed

Geplaatst: za 30 dec, 2006 19:37
door peet #77
geen verontschuldiging man je had het ook aan het rechte eind man