Pagina 2 van 10
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 18:44
				door JohnBeton
				Hopla, vandaag eindelijk tijd kunnen maken om verder te werken aan de quadzilla.
Alles staat nu klaar voor te poederlakken (wheelhubs en zo staan wel niet op de foto):
 
Vandaag ook begonnen met het blok uiteen te halen.
Het was me vooral te doen om de top-end, zodat de cilinder weg kan om te honen.
Blokje nog intact:
 
 
Hier is z'n kop er af:
 
 
 
 
De Powervalve eruit:
 
 
En uit nieuwsgierigheid ook even het koppelingdeksel en ontstekingsdeksel eraf:
 
 
Voor zover het blok nu uiteenligt is het eigenlijk nog een heel degelijk staat om 20 jaar oud te zijn.
Koppelingshuis ziet er nieuw uit, niks van inslagen, cilinder is nog heel goed, pistonnetje wat minder, ...
Volgende keer gaat het blok verder uiteen, de carters zullen gesplitst worden en dan kan ik het blok opnieuw lakken.  Daarna nieuwe lagers, dichtingen, pakkingen, piston, drijfstang, ...
Nu hopen om volgende week een gaatje te vinden om naar de poederlakker te gaan.
 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 18:50
				door airwolf
				ja het ziet er nog heel goed uit voor die ouderdom!
voila tekst is aangepast! 

 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 19:13
				door gareth
				Dat polieren zou ik niet zomaar gaan doen. Sommige tuners maken het juist ruwer.
Als je iets glad maakt wil dat niet zegger dat het beter er doorheen stroomt.
Dit werkt misschien juist negatief.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 19:17
				door airwolf
				ik zit al een tijdje in het scootertuning milieu en daar hebben ze me alijd gezegd hoe gladder hoe beter 
 
 
maar dat zal misschien varieren van motor tot motor 

 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:01
				door Alfredo
				Hoe gladder je inlaat, hoe meer je benzine-lucht mengsel aan de wand blijft plakken. Meer flow betekent niet altijd meer power.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:04
				door vjete
				is mss zoals bij vliegtuigen, als het vleugeloppervlak ruw is blijft er een luchtlaagje op hangen en stroomd de lucht beter over dat laagje dan over een effen oppervlak. kan mss ook zo zijn bij de inlaat.
ziet er een zeer mooi projectje uit en die motor ziet er prachtig uit voor zn 20 jaar
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:38
				door airwolf
				dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
 
 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:44
				door vjete
				maar aan de andere kant, in de racerij chromeren ze dan de binnenkant van de uitlaat om beter te presteren, dus ik weet het ook niet meer
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:45
				door KrisZ400
				airwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
 

 
Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik niet
 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:56
				door airwolf
				KrisZ400 schreef:airwolf schreef:dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd!
 

 
Bij sprintscooters maken ze de inlaat zo glad mogelijk, maar waarom weet ik niet
 
bedankt kris!
ik wist wel dat ze het me goed uitgelegd hadden!
mij hebben ze gezegd dat dat diende om de flow te verbeteren en zo beter prestaties te kunnen neerleggen
 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 20:57
				door vjete
				ik zou toch ook gaan voor zo glad mogelijk, dat lijkt mij nog altijd het meest logische
			 
			
					
				
				Geplaatst: do 17 mei, 2007 21:05
				door Alfredo
				http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=15265
Meer flow != meer power. Fré kan het 100x beter uitleggen, dus lees bovenstaande topic eens.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr 18 mei, 2007 08:24
				door Charger69
				Dat project wordt hier dadelijk goed aangepakt, goed bezig  

 
			
					
				
				Geplaatst: vr 18 mei, 2007 09:34
				door JohnBeton
				beter alles in een keer te goei dan half werk leveren en achteraf herbeginnen  

 
			
					
				
				Geplaatst: vr 18 mei, 2007 12:17
				door home_tuning
				meer flow meer prestaties ok,
dit geld voor de uitlaat dat die glad moets staan, anders komen er carbon deeltjes zich op vastzzetten en vernauwd de diameter vd uitlaat, dus minder prestaties.
nu voor de inlaat is het anders, daar gaat men er van uit dat een ruwere wand, het mengsel beter zal op blijven hechten, en in de inlaat is het mengsel naft en olie, de olie die dus op de inlaatwanden blijft plakken door een ruwer opp. is dus gladder dan een gepolierd opp. en dus beter flow..
dus inlaat eerder ruwer laten
uitlaat zo glad mogelijk zetten.