Pagina 2 van 10

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:22
door gutte
Skicks schreef:Het komt natuurlijk minder kostelijk uit als je het zelf doet...
Op de 350 euro dat je betaald is misschien 150 uren! Zo had ik het toch! De keer erna zelf gedaan, en toen heeft het me ong 190 euro aan stukken gekost, en de machine draait nu perfect!
Mag ik vragen wat je toen allemaal vervangen hebt en na hoeveel uren?

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:24
door Skicks
gutte schreef:
Skicks schreef:Het komt natuurlijk minder kostelijk uit als je het zelf doet...
Op de 350 euro dat je betaald is misschien 150 uren! Zo had ik het toch! De keer erna zelf gedaan, en toen heeft het me ong 190 euro aan stukken gekost, en de machine draait nu perfect!
Mag ik vragen wat je toen allemaal vervangen hebt en na hoeveel uren?
Mijn Z400 had 170 uren achter de rug (ik rij geen cross, alleen maar hobby en voor de leute een toertje :) ). toen begon ie compressie te verliezen. Heb de pakkingen vervangen, de zuiger, de zuigerveren en (dit HOEFT niet) de zuigerstandlagers. Bij mij was het ook net tijd om de distributie ketting te vervangen, dus dat heb ik dan ook gedaan. Ook nog moest het karterdeksel vervangen worden (gekend probleem) wat ik gratis had toegestuurd gekregen.

6uurtjes en Sam was klaar :)

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:27
door SlOoT
Ralph schreef:50 uur is toch wel redelijk afhankelijk van hoe je er mee rijd, netjes warmrijden, olie ververssen, etc... helpt natuurlijk ook.
Precies, als je em niet eerst goed laat warm draaien dan heb je echt geluk dat je de 50 uur haalt.

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:28
door gutte
dat was bij de z400 bij de ltr zal dit waarschijnlijk sneller moeten,bedankt voor je antwoord.
:knikduim:

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:36
door Hanzie
de 450's van yamaha suzuki en honda zijn onderhoudsgevoelig, net zoals dat is bij de mx solo's, waar het blok van afstamt.

ze zeggen allemaal "om de zoveel uren vervangen", wel IK blijf erbij dat dit vooral afhankelijk is van de manier waarop er gereden wordt. iemand die hem amper warm rijd en veel toeren draait op de baan etc die zal eerder zijn revisie van doen hebben dan het tegenovergestelde.

ik en frank rijden nu al meer dan een jaar met onze 2006 yfz's en we hebben sinds kort de zuiger laten vervangen. ik heb ook alles laten nameten en er was amper slijtage te merken op de krukas en de zuiger zag er ook nog heel goed uit etc (ik ga wel afkloppen nu...). ik vervang de olie om de 3 rijdagen samen met de oliefilter, elke rijdag een zuivere luchtfilter, rij hem voldoende warm enz...

ik blijf erbij dat wanneer je de motor voldoende verse olie geeft en hem degelijk onderhoud + warm rijdt je er lang plezier van zal hebben. ik heb al meer dan 50uren erop zitten en wij houden ons heus niet in met die gashendel.

Hoe het zit met andere suzu 450 rijders weet ik niet maar zou het jammer voor suzuki en de eigenaars ervan vinden als er wel degelijk een revisie gevraagd wordt na 50uren...

succes met het probleem, hoop dat prijskaartje niet teveel oploopt :|

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:41
door Ralph
Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie :p

Geplaatst: di 16 jan, 2007 18:46
door gutte
ik heb een hoop amerikaanse vrienden die ook met de ltr 450 rijden en die zeggen me ook allemaal dat ze rond de 100 uren en meer draaien,en veel van hen zijn duinracers dus die draaien toch altijd redelijk hoog in toeren.

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:07
door peet #77
die van mij heeft ook al veel meer uren als die van Tim alle drie ritten zoals Hans al zij ververs ik de olie is niet zo een groot werk vind ik
en traag rij ik nu ook niet met mijn quad (zullen wel veel mensen kunnen bevestigen)
maar ga die van mij ook eens laten opmeten om zeker te zijn te veel compressie verlies zal hij open gaan en vernieuwen die handel

ga nu zelfs al bellen voor een afspraak

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:11
door gutte
compressie meet je toch lekker zelf,koop zo'n meter (kost ook geen stukken van mensen) om in het gat van je bougie te draaien en voila geld uitgespaard door grrn werkuren te betalen.

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:14
door Banshee-Boy
ik rij nu al een meer dan een half jaar met de suzuki. en ik heb nog met niks problemen gehad. wel afkloppen.

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:18
door andy raptor
Hey men broer zen ltr heeft nu ook 50uren gelopen en hadden ook bij zen onderhoud de compresie laten meten,was helemaal niet verzwakt en rijd nog super,zij zijden hier tss de 90 en 130uren is trgkomen voor compresiemeting dus...Vindt ik het heel raar dat den uwe al geen comprsie genoeg meer heeft...

Langs de andere kant ge gaat wel trg een goe blokje er aan over houden,ik volg dit topic ben is benieuwd naar de kosten en wat ze allemaal gaan vervangen...


Grtzz

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:19
door Sg6
Banshee-Boy schreef:ik rij nu al een meer dan een half jaar met de suzuki. en ik heb nog met niks problemen gehad. wel afkloppen.
als ik nooit kijk naar de quad heb ik ook nooit gn pb. Bij grondig nazicht is er wel altijd iets die losstaat of aan het verslijten is.
En wa domme uitdrukking is da 'afkloppen'? Hier niet bekend bij de 'echte' vlamingen.

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:23
door Twan #33
afkloppen is dat je met de knokkels aan de onderkant (liefst hout) van een tafel of iets dergelijks klopt, om zo er voor te zorgen dat iets niet gebeurd.

:knikduim:

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:30
door keesie
Ralph schreef:Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie :p
He Ralph, ja klopt, ik (wij) heb 2 seizoenen met dezelfde zuiger gereden (tussendoor uitgehaald en weer terug gestopt), het enige wat ietsie was versleten waren de zuigerveren (eindspleet .6/.8 mm) , en de inlaatklepveren, maar dat is vrij normaal als je 2 seizoenen met een +750 toeren cdi rijdt.

Ik moet wel zeggen dat onze yfz's de zogenaamde "oliemodificatie" hebben, waardoor je small end lager/toplager extra gesmeerd wordt.
Kon de pistonpen er met 1 vinger uitduwen, ja, maar nog zo strak al wat!

Wij gebruiken Motorex half synthetische motorolie en we zijn hier zeer tevreden over.

succes en bedankt voor je service !

Geplaatst: di 16 jan, 2007 19:37
door gutte
kan ik de Motorex half synthetische motorolie ook op men standaard ltr 450 gebruiken?