Quads helpen stuk wandelweg om zeep.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

sow hey wat een tekst :shock:

maar robby ik moet je in de meeste dingen toch gelijk geven. vooral de gewone quad rijders denken even lekker overal te kunnen crossen.
( rij dan misschien zelf quad maar ben niet een die een landweggetje onveilig maakt of over iemands erf rijd) ik zou liever zelf gewoon wat op straat of parkeerplaats wat rond rijden. zal nooit zeggen dat ik nooit eens zal gaan crossen. maar dan zal ik het iig niet op deze manier doen zoals die quadrijders.

ik kan er zelf maar een beetje over mee praten aangezien het toch een verschil is met mijn quad en de rest van de quads hier op het forum/ we hebben allebij andere regels. maar er gebeuren wel bijna de zelfde dingen.

scooters knallen meestal langs lopende mensen op het fietspad door. aangezien ik wat breder ben ram ik af. maar dan zie je de mensen ook kijken en met een nieuwschierig gezicht zien ze me weg rijden. en de bij hard langs rijdende scooters kijken ze wat kwaad.

ik hoop dat dit soort groepen wordt aangepakt. is het niet door de politie dan maar door ons zelf. want ze verzieken het voor een groot deel voor ons.
WHITE Z400
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door WHITE Z400 »

robby heeft in stukke gelijk maar vergeet niet dat er evengoed endurorijders zijn die het verknoeien voor iedereen en niet alleen bij de quadrijders
White SUZUKI Z400 2006
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik geef Robby inderdaad gelijk. Ik heb paar jaar geleden ook aantal ritten voor quads gegeven en ben er wijselijk maar mee gestopt. Er zijn er heel wat die inderdaad geen respect hebben. Heb vroeger zowat 20.000 km gereden met de Grizzly, voornamelijk offroad ritten maar ben er volledig mee gestopt, ik kon het gezaag en gezever niet meer verdragen en ben overgestapt naar het crossen.

Nu betaal ik ingang voor circuit, leef ik me dagje uit en wordt niet scheef bekeken en moet niet met de schrik zitten om weeral tegen te houden worden.

Heb mooie tijd gehad maar voor mij hoeft het niet meer die ritten, toch zeker niet in België. Al heb ik samen met mijn vrouw soms wel eens heimwee naar de tijd...

Overweeg om Rhino te kopen om terug wat samen te gaan cruisen, voornamelijk Spanje, misschien eens Marokko, maar eerst moet er 700 uit komen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

Robby heeft voor 100% gelijk! :applaus: Eindelijk nog eens ene die zijn verstand gebruikt. Hoofdzakelijk rij ik met de quad ook op crossparcours omdat ik me daar volledig kan laten gaan en daar niemand (buiten een paar solo's :mrgreen: ) kwaad doe. En dàt vind ik nu juist zo leuk se. Zo blijft alles het langste duren.

En als ik een tochtje doe met de quad en een paar mensen dan rijden we rustig, idd cruisen. baantje in baantje uit. En stoppen vor paarden, mensen groeten, en dan krijg je nog zure gezichten, maar dat komt omdat er flikkers zonder respect rond rijden die alles verkleauten! :x saloncrossers!

Jonges gebruik je verstand en als je écht wil crossen, see ya on the track :crossercool:
Flying Member of °/oo Quad Racing Team
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

Ik kan Robby ook begrijpen, er zijn er idd die overal hun botten aan vegen, maar da's ook bij enduro en dat zal hij niet ontkennen, zo zijn er overal wel tussen spijtig genoeg, ik rij nog zelden off-road ook omdat er toch altijd reacties komen, alleen met Jelle rij ik nog regelmatig mee, al moet ik zeggen dat de enkele uitstapjes die ik naar Aarschot heb gemaakt ook tof zijn, met respect voor mens en natuur, dan ga ik super graag mee, en mannen ik hoop dat dan ook nog lang te doen en ik hoop dan ook dat er mensen beginnen te beseffen dat het nu tijd is om een beter imago op te bouwen zodat we onze hobby nog lang kunnen doen,

gezondheid :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

je kan ook niet verwachten dat iedereen begint te crossen die off-road rijdt,moet eerlijk toegeven int begin met mijn raptor toen ik nog niet crosste gingen we ook altijd op zoek naar leuke plekken om te crossen,en op die momenten sta je niet stil of dat mischien een wandelroute kan zijn ofzo,als je u maar amuseerde,nu ja begrijp ook wel sommigen hun reactie van jullie helpen alles om zeep.tis ni gemakkelijk :mrgreen:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ja als wij gaan rijden word altijd gekeken of er in mogen en dat we niemand storen in de wegskes ik zeg ni dat we eens niet in een wegske gaan waar geniet moogt komen alleen als we daardoor op een plaats geraken waar gewel moogt rijden das bij ons in de buurt wel meerdere keren het geval da ge dat moet doen om ergens te komen.
raptor 660 power
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Het grootte verschil tss quads en enduro's is al aangegeven ==> Koop jezelf een quad en cross ermee... en dat is het.
Met de moto is het niet zo gemakkelijk, je moet 21 zijn en een motorijbewijs hebben
Dus ga je sowieso minder enduro rijders hebben die er vlug éne kopen om wat zot te doen op één of ander veld.
En de leeftijd ligt hoger van de enduro rijder, hier in de streek zijn er vele quad rijders bij gekomen het laatste jaar, vooral gastjes van zo'n 14-16 jaar die echt al met zware machines rijden (kfx400, raptor350,...) en denken dat ze de wereld aankunnen... en dus overal stoer gaan doen en wa schow gaan geven, heb er reeds veel comentaar van gekregen van buren over hun gedrag.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Uw redenering over het rijbewijs klopt niet helemaal hé. :)
Vanaf 18jaar kan je al met een moto rijden, en dus ook enduro, zolang je de maximum KW's van 25 niet overschrijdt. Dus kan je vanaf je 18de zowel met een enduro als met een quad rijden, maar aangezien de quad momenteel een rage is, gaat men sneller geneigd zijn van een quad aan te schaffen dan een enduro. En ook het feit dat een autorijbewijs al voldoende is voor een quad, maakt dit de grens nog kleiner om voor een quad te gaan. Misschien hier eens een verandering in brengen beste politici...

En die jongelui waar je het over hebt, mogen zelfs niet op een 350 of 400 rijden, aangezien ze geen rijbewijs hebben. De kans dat ze ook op een enduro rijden is 50% behalve dat de "coolheidsfactor" hun overhaald van even de zot uit te gaan hangen met een quad ipv een enduro. Misschien ook omdat ze nog niet met hun voeten aan de grond kunnen met een enduro! :mrgreen:
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Dubois schreef:
En die jongelui waar je het over hebt, mogen zelfs niet op een 350 of 400 rijden, aangezien ze geen rijbewijs hebben.
Ja dat is waar, ze mogen niet op de weg.
Maar op het land mogen ze wel, en hier in the middle of nowhere rijden ze op de weg en zo van die onverharde wegen waar ze willen en ze trekken zich er geen zak van aan.

En van die 25kw wet is nog maar sinds 1jan 07 terug veranderd, ervoor moest je al je theorie van je moto gedaan hebben om zo één te mogen rijden, en dan is het toch meestal maar een 125cc.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Plaats reactie