Pagina 2 van 5

Geplaatst: do 08 mei, 2003 07:24
door Teunie
Ik heb hem gekocht bij Maison Barbaix, ergens ver weg. (200km rijden, Deux-Acren heette dat)
Is helemaal in orde en uit 2000. Ben er heel happy mee! :D

P.S. Is het normaal dat hij even snel trekt als de Raptor van buurman?
Je had zijn gezicht moeten zien! :twisted:

Geplaatst: do 08 mei, 2003 08:06
door No Limit W-tec
Nee, heb zeker geen problemen met Quadshop, ken Peter en Patrick trouwens heel goed. Wou alleen eens weten wie die 440 EX heeft gekocht. Dacht dat het Teunie was.

De Honda trekt idd heel sterk tegen de Raptor, alleen op de top blijft de Raptor nog een stuk langer gaan. Honda heeft een 6de versnelling nodig, als je veel snelle stukken doet en weinig modder kan je er van voor beter een tand groter steken, ofwel wissel je twee keer per jaar, zomer tand meer, winter standaard. Zo gaat ie lekker hard en moet ie wel 120-125 halen. Doet er standaard 110 geloof ik.

Geplaatst: do 08 mei, 2003 21:18
door Teunie
Ja maar ik ben bang dat het optrekken minder wordt met een nog groter tandwiel (er zit al 15 op!!) en als ik nu met vrij weinig toeren naar 2de ga dan vindt ie dat niet zo lekker.

Die 6de versnelling mis ik wel idd. Ik zit steeds door te schakelen. Hij gaat wel vrij ver door in de toeren, zodat je toch nog hoge top kunt halen. (115 denk ik trouwens)

Die 440 zag ik bewust niet zo zitten, dan koop je een quad waarvan je zeker weet dat er enorm veel mee geragd is, en bovendien wil ik die opvoer spullen zelf erop zetten dan weet ik tenminste wat ermee gebeurd is en hoe het in elkaar zit.

Ik heb trouwens wel nerfs, DG bumper, Shredders en Rino erop liggen dus ik mag niet klagen. :D

Geplaatst: do 08 mei, 2003 21:43
door Daan
Als je zit met de toerenbegrenzer: White Brothers en Big Gun leveren een speciale CDI die ervoor zorgt dat je 400EX 1000 toeren meer kan draaien, dat je blok een aggressievere vermogenscurve heeft en ze zorgen voor een winst van 2pk. En het hogere maximum toerental zorgt ook voor een hogere top. Met zo'n CDI is het gewoon plug and play. Het is zo gebeurd. En de prijs valt relatief gezien ook nog wel mee.

Geplaatst: do 08 mei, 2003 23:15
door Rik350
dus je hebt weer een quad !!! had dat dan eerder gezegt nu mag ik ook weer rijden ik had niet gereden uit respect voor teunie zoals hans had gevraagd.










Oh ja mijn quad was ook stuk na de pasen :wink:

Geplaatst: vr 09 mei, 2003 06:59
door No Limit W-tec
Als er van voor een 15 op zit, zit er al een tand meer op, standaard is 14 geloof ik. Voor het winter-terreinwerk steek je beter terug een 14. Anders kan je wel eens problemen hebben in de modder. Met 15 moet je idd wel 115 halen, iets meer misschien.

Geplaatst: vr 09 mei, 2003 08:46
door Teunie
Nee, 15 is standaard. 14 wordt wel door vrij veel mensen aangeraden om beter op te trekken etc.
De eerste versnelling is nu in ieder geval ongekend lang! (Zelfs langer als de eerste 2 op mn Blaster denk ik!)

Geplaatst: vr 09 mei, 2003 08:49
door Teunie
Daan schreef:Als je zit met de toerenbegrenzer: White Brothers en Big Gun leveren een speciale CDI die ervoor zorgt dat je 400EX 1000 toeren meer kan draaien, dat je blok een aggressievere vermogenscurve heeft en ze zorgen voor een winst van 2pk. En het hogere maximum toerental zorgt ook voor een hogere top. Met zo'n CDI is het gewoon plug and play. Het is zo gebeurd. En de prijs valt relatief gezien ook nog wel mee.
Een kennis van mn buurman maakt CDI's. Kan dan misschien goedkoper eentje regelen. (Buurman zelf krijgt hem voor niks voor zijn Raptor om te testen!! :D )
Maar ik vind dattie zo al vies veel toeren maakt eigenlijk. :twisted:

Geplaatst: vr 09 mei, 2003 08:51
door Teunie
Rik350 schreef: dus je hebt weer een quad !!! had dat dan eerder gezegt nu mag ik ook weer rijden ik had niet gereden uit respect voor teunie zoals hans had gevraagd.
Yep, heb er niks van gezegd. Ben eerlijk gezegd beetje bang geworden na voorgaand nachtelijk bezoekje....
Maar garage is nu bijna een fort, en ik kan niet op een quadforum rondhangen zonder over mijn quad te praten....

In ieder geval bedankt voor het respect! You can ride again! :wink:

Geplaatst: vr 09 mei, 2003 11:18
door Daan
Wel wijs dat je aan CDI's kan komen via je buurman. Een andere kan behoorlijk wat verschil maken als hij een grotere vonk kan leveren.
Ik denk dat ik ooit nog eens een Dyna FS CDI koop. Ik hoor er veel goede dingen over en je kan hem aan je computer hangen om bijv. zelf een maximumtoerental in te stellen en zelf curves te maken. Je, kan dan een schakelaartje op je stuur zetten om tijdens het rijden van curves te wisselen (voor bijvoorbeeld meer koppel onderin, meer vermogen bij de hoge toeren, standaardsetting). Ze zijn alleen best duur: iets van $330.

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 17:37
door Ralph
Heee dat klinkt heftig zo'n CDI, maar moet je dan geen rekening gaan houden met de vermogenscurve van je uitlaat enzo?

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 17:38
door Hanzie
zijn die ook te koop voor yamaha blaster? uis dat groot verschil? en de prijs?

ralph, weer een tuningsdeel bij... :twisted:

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 17:40
door Ralph
Ja inderdaad :lol: Maar ik ga eerst de aankomende onderdelen monteren, die heb ik nog niet eens binnen. Ze zijn vaak niet zo vlot in reageren bij RMATV :(

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 17:44
door Hanzie
teun en ik zijn vandaag ritje gaan maken, 85km ongeveer, en IK heb geen gerammel gehoord 8)

Geplaatst: zo 11 mei, 2003 19:52
door Teunie
Neuj ik eigenlijk ook niet.
Quad is goedgekeurd.

CDI is idd ook voor Blaster te krijgen, de buren gaan daar meer info over vragen dus als ik iets te weten kom dan horen jullie het meteen.