Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 19:00
door Dozo
kan niets vinden hoor Ralph,
wel yamaha en dan allerlei motor types...
heb je een link voor me ?
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 19:13
door shy fx
ja die maps enzo heb ik allemaal al gevonden.
Heey er zitten dus ook een paar van die lampjes op voor Fuel- en Fuel+ en daar
int midden zit zoon markering is dat de optimale afstelling ? bij dat streepje
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 19:21
door Ralph
Nee je kan + of - doen in 0 tot 33% van het toerenbereik, 33 tot 66 en 66 tot 100%. Daarmee kun je per 1/3 gaan instellen. Maar met dat computer programma kun je heel veel dingen instellen.
Die hele site is veranderd zie ik net. Maar hier staan ze:
http://www.powercommander.com/powercomm ... 20&yr=2007
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 20:47
door Dozo
Geplaatst: ma 16 apr, 2007 21:35
door HansH
shy fx schreef:
Ik d8 dat het gewoon een stekkertje in elkaar drukken was maar het is dus allemaal snoeren los halen enzo?
Wat moet er allemaal af dan qua kappen enzo? Ik hoop wel dat er een duidelijke beschrijving bij zit.
Helaas, de connector van de injectie en van de trottle position sensor moeten beide los.
Deze bevinden zich onder de benzinetank, je moet de benzinetank een beetje optillen om de twee connectoren een beetje handig te kunnen bereiken. En dus moet de complete voorkap los, ook de radiator beschermkap en alle stekkers van de verlichting. Ook die knop van de alarmlichten die dwars door de voorkap zit en meestel lekker zit ingetapet.
Op de website van Dynojet kun je trouwens een installatiehandleiding vinden.
http://www.powercommander.com/downloads ... 16-411.pdf
Ik heb er een zaterdagje voor uitgetrokken, da's voldoende om het netjes en op je gemak te doen.
Het installeren is een ding, het afstellen is een tweede. Mocht je overwegen om te gaan modden dan is het wellicht handig om van tevoren de maps alvast eens te bekijken en daar je keuze van bijvoorbeeld luchtfilter of uitlaat op te baseren. Dan weet je op voorhand altijd zeker dat voor jouw setup een precieze PowerCommander map valt te downloaden.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:46
door Turboy6
En als er geen map bestaat voor een uitlaat wat moet er dan gedaan worden?
Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:51
door Ralph
Iets zoeken wat in de buurt komt van jouw setting en vandaaruit gaan bijstellen. Let wel op, die maps zijn waarschijnlijk niet gemaakt voor zee-niveau.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:57
door OpticalNicolas
kan je em dan gewoon niet handmatig afstellen?
bv. op een testbank dan.?
Geplaatst: di 17 apr, 2007 16:58
door Dozo
Turboy6 schreef:En als er geen map bestaat voor een uitlaat wat moet er dan gedaan worden?
het ligt aan je uitlaat denk ik , is het een nieuw product dan is het een kwestie van wachten tot een tuner de map heeft gemaakt,getest en op de site zet.
heb je een merk dat zo exlusief is dat alleen jij hem hebt dan wordt het tijd voor een bezoekje aan een dynojetbank. waar ze door het testen van je machine , hem helemaal 100% kunnen instellen.
Dit is niet afhankelijk van je set-up... elke machine kan op een dynobank netter worden afgesteld.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 17:31
door shy fx
is toch makelijk of niet je pakt gewoon een map die jij denkt dat het best bij jou installatie in de buurt komt en dan
ge ja een stukje rijden en kijken wat de kleur van de bougie is.
http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html
Geplaatst: di 17 apr, 2007 18:11
door Ralph
Dat werkt aardig. Maar zoals Dozo zegt, de testbank is nog altijd het beste.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 18:26
door shy fx
ik doe het altijd op the old fashion way naar de bougies kijken net als vroeger met
de brommers enzo. En natuurlijk om dat ik ik zoon testbank in de buurt heb zitten (denk ik)
en dat kost veel geld zoon testbank ritje of niet?
Geplaatst: di 17 apr, 2007 18:29
door Ralph
Dat ligt er aan waar je het doet, maar niet geheel goedkoop Bij Tovami ben je zo'n 150 euro kwijt denk ik, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Het geeft je wel het beste resultaat.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 20:06
door Teunie
Bij een 4takt zegt de bougie ook niet alles, het is niet hetzelfde als bij een 2takt brommertje.
Testbank blijft inderdaad de beste manier.
Geplaatst: do 19 apr, 2007 17:49
door shy fx
Jongens is heb vandaag mijn powercommander binnen gekregen en hem er gelijk op gezet
klein uurtje werk. Toen ik hem aangesloten had starte hij ook gelijk zonder problemen.
Nu is mijn vraag moet ik er nu nog een map in zetten of staat die er al op.
Straks ff de laptop er op aan sluiten want als ik vol gas geef gaan niet alle
lampjes branden op de Power-Commander. het bovenste lampje wil niet branden
heeft dit een reden?
Heeft iemand misschien nog leuke tips wat ik moet instellen of waar ik op moet
letten of zo. Ik wil we graag iest harder optrekken als dat mogelijk is.