Powercommander Tips en Trick
Powercommander Tips en Trick
Heey jongens ik was gister ff bezig met wat dingen en ff gereden enzo en toen
dacht ik laat ik eens ff de bougie bekijken, na mijn weten moeten die bij een
goede verbranding een koffie met melk achtige kleur hebben toch?
Nu is het zo dat hij bij mij gewoon grijs is en mijn raptor is helemaal standard
wat kan ik daar aan doen en is het erg schadelijk voor de motor? kep er
nu 2500 km mee gereden.
Ik zat misschien te denken aan een powercommander alleen die vind ik vrij prijzig
als hij nou €190 was had ik het gedaan. Maar even over zoon powercommander
ik heb horen zeggen dat je een stock raptor een stuk sneller kan laten optrekken
en de gas-reactie van verbeteren en wat doen met de acceleratie-pomp wat kan daar
dan. En is het makelijk werken met zoon commander? er komt in de toekomst
wel een andere filter op en uitlaat.
Help vooral met het te arm staan.
dacht ik laat ik eens ff de bougie bekijken, na mijn weten moeten die bij een
goede verbranding een koffie met melk achtige kleur hebben toch?
Nu is het zo dat hij bij mij gewoon grijs is en mijn raptor is helemaal standard
wat kan ik daar aan doen en is het erg schadelijk voor de motor? kep er
nu 2500 km mee gereden.
Ik zat misschien te denken aan een powercommander alleen die vind ik vrij prijzig
als hij nou €190 was had ik het gedaan. Maar even over zoon powercommander
ik heb horen zeggen dat je een stock raptor een stuk sneller kan laten optrekken
en de gas-reactie van verbeteren en wat doen met de acceleratie-pomp wat kan daar
dan. En is het makelijk werken met zoon commander? er komt in de toekomst
wel een andere filter op en uitlaat.
Help vooral met het te arm staan.
Laatst gewijzigd door shy fx op vr 20 apr, 2007 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit tegen hetzelfde aan te hikken.
heb nu rond de 3200 km op de klok staan.
Nieuwe baanbanden erop.
Achter een ander tandwiel 36T, voor ga ik morgen waarschijnlijk 15T plaatsen.(op advies van Wally)
Diverse mods maar louter veiligheid-visueel.
nu alleen nog
powercommander (300 nog wat)
Yoshimura (1000+)
Ik krijg overal idd hetzelfde antwoord, het magische woord voor een 700R als je er iets mee wilt doen is : powercommander...
ik kan er ook niet omheen... vind het eigenlijk ook teveel geld , maar ik begrijp wel dat onze machine's eigenlijk een beejuh "suf" zijn , met een commander erop worden ze pas echt "wakker"
Mijn volgende aanschaf zal idd de powercommander zijn alleen ben ik er nog niet uit waar ... ...
heb nu rond de 3200 km op de klok staan.
Nieuwe baanbanden erop.
Achter een ander tandwiel 36T, voor ga ik morgen waarschijnlijk 15T plaatsen.(op advies van Wally)
Diverse mods maar louter veiligheid-visueel.
nu alleen nog
powercommander (300 nog wat)
Yoshimura (1000+)
Ik krijg overal idd hetzelfde antwoord, het magische woord voor een 700R als je er iets mee wilt doen is : powercommander...
ik kan er ook niet omheen... vind het eigenlijk ook teveel geld , maar ik begrijp wel dat onze machine's eigenlijk een beejuh "suf" zijn , met een commander erop worden ze pas echt "wakker"
Mijn volgende aanschaf zal idd de powercommander zijn alleen ben ik er nog niet uit waar ... ...
Als hij te arm staat, ploft hij dan ook soms in de uitlaat?
Want de mijne doet dit
Want de mijne doet dit
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het "ploffen" betekent of te rijk of te arm.
In het geval van een Raptor 700 duidelijk te arm.
Mijn Raptor plofte ook. Na de installatie van een PowerCommander was dit meteen, maar dan ook echt meteen, over.
Heb hem gehaald voor een goede prijs, zal het bonnetje nog eens erbij zoeken wat de prijs nou precies was, en hem er zelf opgezet. Uurtje of 2 / 3 werk, afhankelijk van hoe netjes je de draadjes precies weggewerkt wilt hebben.
Als je echt helemaal standaard blijft overleeft je Raptor het zonder PowerCommander ook wel, maar als je gaat modificeren wordt een efi controller onmisbaar.
In het geval van een Raptor 700 duidelijk te arm.
Mijn Raptor plofte ook. Na de installatie van een PowerCommander was dit meteen, maar dan ook echt meteen, over.
Heb hem gehaald voor een goede prijs, zal het bonnetje nog eens erbij zoeken wat de prijs nou precies was, en hem er zelf opgezet. Uurtje of 2 / 3 werk, afhankelijk van hoe netjes je de draadjes precies weggewerkt wilt hebben.
Als je echt helemaal standaard blijft overleeft je Raptor het zonder PowerCommander ook wel, maar als je gaat modificeren wordt een efi controller onmisbaar.
Ja inderdaad ik begrijp dat ook niet.Ralph schreef:Als je een quad koopt van zoveel duizenden euro's dan ga je toch niet wakker liggen van 350 euro
Bovendien als je niet gaat tunen dan heb je hem ook niet nodig.
Ik vind hem prima lopen zonder.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik d8 dat het gewoon een stekkertje in elkaar drukken was maar het is dus allemaal snoeren los halen enzo?HansH schreef:Het "ploffen" betekent of te rijk of te arm.
In het geval van een Raptor 700 duidelijk te arm.
Mijn Raptor plofte ook. Na de installatie van een PowerCommander was dit meteen, maar dan ook echt meteen, over.
Heb hem gehaald voor een goede prijs, zal het bonnetje nog eens erbij zoeken wat de prijs nou precies was, en hem er zelf opgezet. Uurtje of 2 / 3 werk, afhankelijk van hoe netjes je de draadjes precies weggewerkt wilt hebben.
Als je echt helemaal standaard blijft overleeft je Raptor het zonder PowerCommander ook wel, maar als je gaat modificeren wordt een efi controller onmisbaar.
Wat moet er allemaal af dan qua kappen enzo? Ik hoop wel dat er een duidelijke beschrijving bij zit.
ik ben al aan het zoeken naar maps maar kan ze nog niet echt vinden voor een 700...
mischien iemand een tip?
denk aan maps voor :
standaard uitlaat gesloten luchtfilter open einddemper
standaard uitlaat open luchtfilter open einddemper
sportuitlaat gesloten luchtfilter
sportuilaat open luchtfilter
het merk sportpijp ben ik nog niet 100% van maar een Yoshi heeft nu nog steeds op vooroordeel mijn voorkeur.
mischien iemand een tip?
denk aan maps voor :
standaard uitlaat gesloten luchtfilter open einddemper
standaard uitlaat open luchtfilter open einddemper
sportuitlaat gesloten luchtfilter
sportuilaat open luchtfilter
het merk sportpijp ben ik nog niet 100% van maar een Yoshi heeft nu nog steeds op vooroordeel mijn voorkeur.
Maps staan op www.powercommander.com