yamaha raptor 350cc
Koop gewoon een quad naar uw eigen financiële middelen, en naar uw eigen hart en gevoel.
Wat zijt ge met een hoop power als ge er nog niet mee kunt omgaan of bang bent hem te gebruiken ? Doe eerst rijervaring op, en naderhand kunt ge nog altijd naar een andere quad overstappen.
De raad die men hier meestal geeft komt van rijders die al enige ervaring hebben of zelfs zeer bedreven zijn in het quadrijden. Door te vallen en opstaan leer je lopen en daarna pas rennen.
Dat is wat ik u al goede raad kan geven. Met een motor is het net hetzelfde, eerst met een lager aantal cc en daarna meer cc. Ik ken er genoeg die dachten dat ze konden rijden en dadelijk een zware machine kochten. Enkel kunnen die hun fout niet meer navertellen doordat ze op een kerkhof liggen.
En met een motor rijden of met een quad rijden is dag en nacht verschil.
Dus laat u niet ophitsen en doe gewoon datgene wat u het beste lijkt, en op termijn zult ge zelf inzien dat ge de juiste keuze gemaakt hebt.
Wat zijt ge met een hoop power als ge er nog niet mee kunt omgaan of bang bent hem te gebruiken ? Doe eerst rijervaring op, en naderhand kunt ge nog altijd naar een andere quad overstappen.
De raad die men hier meestal geeft komt van rijders die al enige ervaring hebben of zelfs zeer bedreven zijn in het quadrijden. Door te vallen en opstaan leer je lopen en daarna pas rennen.
Dat is wat ik u al goede raad kan geven. Met een motor is het net hetzelfde, eerst met een lager aantal cc en daarna meer cc. Ik ken er genoeg die dachten dat ze konden rijden en dadelijk een zware machine kochten. Enkel kunnen die hun fout niet meer navertellen doordat ze op een kerkhof liggen.
En met een motor rijden of met een quad rijden is dag en nacht verschil.
Dus laat u niet ophitsen en doe gewoon datgene wat u het beste lijkt, en op termijn zult ge zelf inzien dat ge de juiste keuze gemaakt hebt.
Ik persoonlijk denk dat een raptor 350 een mooie opstapquad is.
Niet te veel power en zeker ook niet te weinig.
Is een vlot ding dat zijn degenlijkheid zeker bewezen heeft en op baan en in veld best ze'n mannetje kan staan .
Niet te veel power en zeker ook niet te weinig.
Is een vlot ding dat zijn degenlijkheid zeker bewezen heeft en op baan en in veld best ze'n mannetje kan staan .
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.over de veren ben ik het wel eens.ook is de 400 sneller op snelheid en draait bij hogere snelheden minder toeren.rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden
ik zeg gewoon ga eens naar een quad handelaar en rij eens op beide.dan kun je zelf ervaren wat voor jou gevoel het beste is.heb zelf ook op een 400 gereden en vond het een fijne quad om op te rijden.en dat terwijl ik 2 yamaha's heb.
hoop dat je hier wat aan hebt
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
ik heb hier een luchtgekoelde crosser staan uit de prehistorie en als ik die over een kledder nat akkerland gooi dan is die aan het einde van het akkerland oververhit, waarom omdat de koelribben niet meer koelen als ze helemaal vol met bagger zitten.fastrogeke schreef:hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden
daarom heb je ook bij tegenwoordige crossmotoren vloeistofkoeling en bij de meeste quads ook
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
als radiator vol zit is het daar ook mee gedaan.rappy 700 rijder schreef:ik heb hier een luchtgekoelde crosser staan uit de prehistorie en als ik die over een kledder nat akkerland gooi dan is die aan het einde van het akkerland oververhit, waarom omdat de koelribben niet meer koelen als ze helemaal vol met bagger zitten.fastrogeke schreef:hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden
daarom heb je ook bij tegenwoordige crossmotoren vloeistofkoeling en bij de meeste quads ook
gr
friso
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
het nadeel van luchtkoeling is inderdaad dat je de de koel ribben schoon moet houden.ook als het buiten warm is (warme lucht) zal de koeling minder zijn.dus zal de motor iets warmer worden als in bijv. de winter(koude lucht).het voordeel van vloeistof koeling is dat zelfs bij stilstaande quad de ventilator aanslaat bij hogere temperaturen van de motor.alhoewel je wel de radiateur moet schoon houden alsmede de electrische contacten van de ventilator en de temperatuur sensor.dus hoe je het ook bekijkt.goed onderhoud is nodig.en dit is niet moeilijk en kun je zelf uitvoeren.
mvg fastrogeke
mvg fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
als je de 350 een quad vind,die aan jouw eisen voldoet,moet je die gewoon kopen... ik hoor het allemaal graag zeggen de Z400 beter en rapper... tis degene die erop zit die ten 1ste heel veel doet, en de Z400 heeft zen kinderziektes... daarintegen zit de warrior350=>alias raptor350 al makkelijk 20jaar op de baan en valt best heel goed te tunen. weinig of geen problemen met het blok zeer sterke bouw algemeen
maar van de Z400 weet ik dit niet.
De Z400 mekaniek is moderner... maar de raptor350 hoeft zeker niet onder te doen.
greetz
maar van de Z400 weet ik dit niet.
De Z400 mekaniek is moderner... maar de raptor350 hoeft zeker niet onder te doen.
greetz
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 10:36
- Locatie: West Vlaanderen
- Contacteer:
door de bomen het bos niet meer ?
Hoi ik ben volledig nieuw hier.
Al een tijdje volg en lees ik hier heel wat op het forum over allerhande types enz.
Ikzelf denk er sterk aan om eindelijk een quad aan te schaffen , mijn oog was kwa prijs en mogelijkheden toch ook op een 350 gevallen.
Ben een jonge dertige die de quad hoofdzakelijk als vrije tijd zou gebruiken , hoofdzakelijk op de baan.
(later misschien voor de fun , offroad)
Je vind allerhande info en heb al heel wat zoekwerk gedaan , maar wat rijd zo een quad nu maximum , is het dus de beste keuze om de vertanding aan te passen , dit met oog op de baanritten , wat mag je rekenen voor een gemiddelde kostprijs verzekering , en zal ik hier niet te snel op uitgekeken zijn.
Ik heb helemaal geen ervaring met quadrijden , hou wel van snelheid en fun enz.
Wil dus ook geen brol kopen , maar moet niet gelijk de cream van de cream zijn ook.
Een beetje fun gehalte en toervermogen moet natuurlijk.
Iemand die hier een leuke en verstandig antwoord op kan geven ?
Thnnxxx alvastt en hoi aan alle leden hier
Al een tijdje volg en lees ik hier heel wat op het forum over allerhande types enz.
Ikzelf denk er sterk aan om eindelijk een quad aan te schaffen , mijn oog was kwa prijs en mogelijkheden toch ook op een 350 gevallen.
Ben een jonge dertige die de quad hoofdzakelijk als vrije tijd zou gebruiken , hoofdzakelijk op de baan.
(later misschien voor de fun , offroad)
Je vind allerhande info en heb al heel wat zoekwerk gedaan , maar wat rijd zo een quad nu maximum , is het dus de beste keuze om de vertanding aan te passen , dit met oog op de baanritten , wat mag je rekenen voor een gemiddelde kostprijs verzekering , en zal ik hier niet te snel op uitgekeken zijn.
Ik heb helemaal geen ervaring met quadrijden , hou wel van snelheid en fun enz.
Wil dus ook geen brol kopen , maar moet niet gelijk de cream van de cream zijn ook.
Een beetje fun gehalte en toervermogen moet natuurlijk.
Iemand die hier een leuke en verstandig antwoord op kan geven ?
Thnnxxx alvastt en hoi aan alle leden hier
Z400 kinderziektes?Robby schreef:als je de 350 een quad vind,die aan jouw eisen voldoet,moet je die gewoon kopen... ik hoor het allemaal graag zeggen de Z400 beter en rapper... tis degene die erop zit die ten 1ste heel veel doet, en de Z400 heeft zen kinderziektes... daarintegen zit de warrior350=>alias raptor350 al makkelijk 20jaar op de baan en valt best heel goed te tunen. weinig of geen problemen met het blok zeer sterke bouw algemeen
maar van de Z400 weet ik dit niet.
De Z400 mekaniek is moderner... maar de raptor350 hoeft zeker niet onder te doen.
greetz
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"