Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 07:57
door Charger69
Koop gewoon een quad naar uw eigen financiële middelen, en naar uw eigen hart en gevoel.

Wat zijt ge met een hoop power als ge er nog niet mee kunt omgaan of bang bent hem te gebruiken ? Doe eerst rijervaring op, en naderhand kunt ge nog altijd naar een andere quad overstappen.

De raad die men hier meestal geeft komt van rijders die al enige ervaring hebben of zelfs zeer bedreven zijn in het quadrijden. Door te vallen en opstaan leer je lopen en daarna pas rennen.

Dat is wat ik u al goede raad kan geven. Met een motor is het net hetzelfde, eerst met een lager aantal cc en daarna meer cc. Ik ken er genoeg die dachten dat ze konden rijden en dadelijk een zware machine kochten. Enkel kunnen die hun fout niet meer navertellen doordat ze op een kerkhof liggen.

En met een motor rijden of met een quad rijden is dag en nacht verschil.

Dus laat u niet ophitsen en doe gewoon datgene wat u het beste lijkt, en op termijn zult ge zelf inzien dat ge de juiste keuze gemaakt hebt.

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 08:39
door cobby
Ik persoonlijk denk dat een raptor 350 een mooie opstapquad is.
Niet te veel power en zeker ook niet te weinig.
Is een vlot ding dat zijn degenlijkheid zeker bewezen heeft en op baan en in veld best ze'n mannetje kan staan .

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 13:49
door rappy 700 rijder
gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden :p

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 16:48
door Mika
Ik heb ook een Warrior (350) én een 400EX gehad en ik moet toch zeggen dat dat dag en nacht verschil is hoor! Een 400 maakt veel makkelijker snelheid en heeft bovendien een veel beter kader dan de Yamaha.

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 22:08
door fastrogeke
rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden :p
hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.over de veren ben ik het wel eens.ook is de 400 sneller op snelheid en draait bij hogere snelheden minder toeren.
ik zeg gewoon ga eens naar een quad handelaar en rij eens op beide.dan kun je zelf ervaren wat voor jou gevoel het beste is.heb zelf ook op een 400 gereden en vond het een fijne quad om op te rijden.en dat terwijl ik 2 yamaha's heb.
hoop dat je hier wat aan hebt
mvg fastrogeke

Geplaatst: wo 16 mei, 2007 23:01
door Teunie
Geen discussie hoor, gewoon de voor en nadelen toelichten.

Beide quads zijn zeer degelijk, vandaar dat ze veel verkocht worden en al jaren (nagenoeg) ongewijzigd te koop zijn.

Geplaatst: do 17 mei, 2007 09:27
door rappy 700 rijder
fastrogeke schreef:
rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden :p
hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.
ik heb hier een luchtgekoelde crosser staan uit de prehistorie en als ik die over een kledder nat akkerland gooi dan is die aan het einde van het akkerland oververhit, waarom omdat de koelribben niet meer koelen als ze helemaal vol met bagger zitten.
daarom heb je ook bij tegenwoordige crossmotoren vloeistofkoeling en bij de meeste quads ook
gr
friso

Geplaatst: do 17 mei, 2007 11:10
door FLIPmode
rappy 700 rijder schreef:
fastrogeke schreef:
rappy 700 rijder schreef:gewoon de suzuki nemen want die heeft betere veren en is vloeistof gekoeld dus dat is veeeeel beter (je hoort het van een yamaha rijder)
en met niet met de power om kunnen gaan je hebt een duim gekregen en die hoeft niet in het begin helemaal naar voren geduwd te worden :p
hoi.ik heb geen zin om hier een discusie te starten maar vloeistof koeling is samen gesteld uit electrische en mechanische componenten, wat ook wel eens stuk kan gaan.en luchtkoeling werkt altijd.
ik heb hier een luchtgekoelde crosser staan uit de prehistorie en als ik die over een kledder nat akkerland gooi dan is die aan het einde van het akkerland oververhit, waarom omdat de koelribben niet meer koelen als ze helemaal vol met bagger zitten.
daarom heb je ook bij tegenwoordige crossmotoren vloeistofkoeling en bij de meeste quads ook
gr
friso
als radiator vol zit is het daar ook mee gedaan. :wink:

Geplaatst: do 17 mei, 2007 11:48
door fastrogeke
het nadeel van luchtkoeling is inderdaad dat je de de koel ribben schoon moet houden.ook als het buiten warm is (warme lucht) zal de koeling minder zijn.dus zal de motor iets warmer worden als in bijv. de winter(koude lucht).het voordeel van vloeistof koeling is dat zelfs bij stilstaande quad de ventilator aanslaat bij hogere temperaturen van de motor.alhoewel je wel de radiateur moet schoon houden alsmede de electrische contacten van de ventilator en de temperatuur sensor.dus hoe je het ook bekijkt.goed onderhoud is nodig.en dit is niet moeilijk en kun je zelf uitvoeren.
mvg fastrogeke

Geplaatst: do 17 mei, 2007 18:41
door FUBAR
En veeke, ken je het antwoord al... :lol:

quad

Geplaatst: vr 18 mei, 2007 19:06
door veeke
Ik had nog ni gezien dak al zoveel reactie had. Ik blijf met 2 keuzes zitten ma kga nog wachten tot volgende maand na mijne trouw en na onze reis. Dan is ook al da werk voorbij want met zo ne trouw heb ik toch veel om handen en erna kan ik er volledig van genieten. :crossercool:

Geplaatst: za 19 mei, 2007 09:33
door BULLET-PROOF
alvast proficiat met je trouw :duimhoog: :bier:

Geplaatst: za 19 mei, 2007 10:25
door Robby
als je de 350 een quad vind,die aan jouw eisen voldoet,moet je die gewoon kopen... ik hoor het allemaal graag zeggen de Z400 beter en rapper... tis degene die erop zit die ten 1ste heel veel doet, en de Z400 heeft zen kinderziektes... daarintegen zit de warrior350=>alias raptor350 al makkelijk 20jaar op de baan en valt best heel goed te tunen. weinig of geen problemen met het blok :buig: zeer sterke bouw algemeen :buig:
maar van de Z400 weet ik dit niet.
De Z400 mekaniek is moderner... maar de raptor350 hoeft zeker niet onder te doen.
greetz

door de bomen het bos niet meer ?

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 10:49
door MarioBros
Hoi ik ben volledig nieuw hier.

Al een tijdje volg en lees ik hier heel wat op het forum over allerhande types enz.

Ikzelf denk er sterk aan om eindelijk een quad aan te schaffen , mijn oog was kwa prijs en mogelijkheden toch ook op een 350 gevallen.

Ben een jonge dertige die de quad hoofdzakelijk als vrije tijd zou gebruiken , hoofdzakelijk op de baan.
(later misschien voor de fun , offroad)


Je vind allerhande info en heb al heel wat zoekwerk gedaan , maar wat rijd zo een quad nu maximum , is het dus de beste keuze om de vertanding aan te passen , dit met oog op de baanritten , wat mag je rekenen voor een gemiddelde kostprijs verzekering , en zal ik hier niet te snel op uitgekeken zijn.

Ik heb helemaal geen ervaring met quadrijden , hou wel van snelheid en fun enz.

Wil dus ook geen brol kopen , maar moet niet gelijk de cream van de cream zijn ook.

Een beetje fun gehalte en toervermogen moet natuurlijk.

Iemand die hier een leuke en verstandig antwoord op kan geven ? :ster:


Thnnxxx alvastt en hoi aan alle leden hier :)

Geplaatst: ma 28 mei, 2007 12:29
door Teunie
Robby schreef:als je de 350 een quad vind,die aan jouw eisen voldoet,moet je die gewoon kopen... ik hoor het allemaal graag zeggen de Z400 beter en rapper... tis degene die erop zit die ten 1ste heel veel doet, en de Z400 heeft zen kinderziektes... daarintegen zit de warrior350=>alias raptor350 al makkelijk 20jaar op de baan en valt best heel goed te tunen. weinig of geen problemen met het blok :buig: zeer sterke bouw algemeen :buig:
maar van de Z400 weet ik dit niet.
De Z400 mekaniek is moderner... maar de raptor350 hoeft zeker niet onder te doen.
greetz
Z400 kinderziektes?
:?