Teunie schreef:Kan ook een achterband zijn, dan trekt hij ook naar 1 kant
Idd Teunie, het is mijn achterband die plat staat. Dat ik daar nooit opgelet heb zeg! Weer een les bij hé .
Bon, ik heb mijn eergisteren een compressor aangeschaft. Hoe moet ik mijn banden exact oppompen? Ik heb zo een drukmetertje of hoe noem je dat. Moet ik daar op letten of gewoon lucht in blazen tot hij hard aanvoelt?
hihi
Blij dat het niks ergs is!
steek dat tussenstuk met die drukmeter op je compressor, sla je service manual open en kijk wat voor bandendruk ze aanraden, en pomp dan je band op, en dan rijden maar
Ik heb zopas mijn band terug opgepomt tot ongeveer 0.8 bar en als ik vergelijk door te duwen op de andere band, stond de andere band nog harder. Ik heb nu lucht bijgedaan tot ongeveer 1 bar en nu staan ze beide gelijk ongeveer. Is dit OK?
TIP: Als je de bandendruk te hoog maakt, dan slijt je band enkel op de middenstrook, en niet aan de zijkant. Hij zal wel lichter sturen, maar je banden zijn vlugger (veel vlugger) versleten.....
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe
De max. werkdruk van de band, staat meestal ook vermeld op de band zelf. (misschien wel uitgedrukt in PSI)
Het is normaal dat je de banden kan indrukken, maar je moet op je quad gaan zitten en dan kijken hoeveel ze inzakken.
Bij 0.5kg gaan ze niet meer van je velg af. Bij mij staan ze op 0.2kg, en ik scheur ook door de bochten.... en ben nog nooit een band verloren
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe