Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 11:57
door Wå®®iør
Bakker schreef:ongeveer 0.5 bar als je op terrein rijdt en maximaal 0.8 bar voor als je op de weg rijd, dat is algemeen een beetje.. dus
Bedankt! Ik zal vanvond de band oppompen. Hopelijk zit er geen gat in :(.

Kan dat gewoon lossen een band? Of moet ik dan met een gaatje zitten?

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 12:13
door Fré
Wå®®iør schreef:
Teunie schreef:Kan ook een achterband zijn, dan trekt hij ook naar 1 kant
Idd Teunie, het is mijn achterband die plat staat. :oops: Dat ik daar nooit opgelet heb zeg! Weer een les bij hé :wink:.

Bon, ik heb mijn eergisteren een compressor aangeschaft. Hoe moet ik mijn banden exact oppompen? Ik heb zo een drukmetertje of hoe noem je dat. Moet ik daar op letten of gewoon lucht in blazen tot hij hard aanvoelt?
hihi :)
Blij dat het niks ergs is!

steek dat tussenstuk met die drukmeter op je compressor, sla je service manual open en kijk wat voor bandendruk ze aanraden, en pomp dan je band op, en dan rijden maar 8)

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 12:55
door Mika
Ik zou zeggen, zo'n 350 a 400 gram voor de standaard warrior banden, vooraan mss ietsje meer

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 18:36
door Wå®®iør
Ik heb zopas mijn band terug opgepomt tot ongeveer 0.8 bar en als ik vergelijk door te duwen op de andere band, stond de andere band nog harder. Ik heb nu lucht bijgedaan tot ongeveer 1 bar en nu staan ze beide gelijk ongeveer. Is dit OK?

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 19:23
door Rocky
Bakker schreef:ongeveer 0.5 bar als je op terrein rijdt en maximaal 0.8 bar voor als je op de weg rijd, dat is algemeen een beetje.. dus
Ik denk dat dit een beetje veel is.

Zoals Mika al zei: 250-350gr voor terrein en max 500 gr voor op de baan.

Bij laag profiel banden mag dit wel iets meer, maar de originele worden normaal op 300 gr gezet.

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 19:24
door Rocky
TIP: Als je de bandendruk te hoog maakt, dan slijt je band enkel op de middenstrook, en niet aan de zijkant. Hij zal wel lichter sturen, maar je banden zijn vlugger (veel vlugger) versleten..... :shock:

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 20:27
door Mika
En je zal offroad wel merken dat je veel minder grip hebt. Enige voordeel (bij hoge druk) is dat je niet bang moet zijn dat je band van de velg gaat :wink:

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 20:44
door Wå®®iør
Mijn beide achterbanden staan nu op ongeveer 1 bar, ik kan ze nog heel lichtjes induwen. Dus, dit is teveel ofwat?

Maar als ik hem op maximum 0.5 bar zou zetten is dat dan niet gevaarlijk op de baan? Dan zullen mijn banden toch meer slippen achteraan???

Geplaatst: zo 28 mar, 2004 21:25
door Fré
dat zou normaal in het service manual moeten staan, daar kan je niet mee missen ;)

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 06:53
door Rocky
De max. werkdruk van de band, staat meestal ook vermeld op de band zelf. (misschien wel uitgedrukt in PSI)

Het is normaal dat je de banden kan indrukken, maar je moet op je quad gaan zitten en dan kijken hoeveel ze inzakken.
Bij 0.5kg gaan ze niet meer van je velg af. Bij mij staan ze op 0.2kg, en ik scheur ook door de bochten.... en ben nog nooit een band verloren :) :D :)

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 11:50
door Mika
Toch niet te veel in het losse zand dan gaan rijden hoor Rocky, je hebt rapper een velg naar de kloten dan je denkt :)

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:20
door Wå®®iør
Maar nu weet ik nog altijd niet of 1 bar veel te veel is?

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:21
door Mika
1 bar = kg ???

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:26
door Wå®®iør
Fré schreef:dat zou normaal in het service manual moeten staan, daar kan je niet mee missen ;)
Kvind niets erover :cry:

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:27
door Wå®®iør
Mika schreef:1 bar = kg ???
Hmz, goeie vraag :? Dat staat niet op m'n metertje