Pagina 2 van 3
Geplaatst: do 31 mei, 2007 15:09
door mx jake
bij de club wedstrijden in vlissingen rijdt een duitser mee, ralf hoorman
die rijdt met een E-atv , hij rijd ook mee in het duits kampioenschap, en diverse woestijn wedstrijden in spanje en marokko
maar dan nemen ze meestal de extreem 950
zaterdag hebben we weer een wedstrijd en zou hij ook weer komen
dit keer met de 950, dat is voor hem gewoon een training
Geplaatst: do 31 mei, 2007 18:38
door miq
ik zou gewoon gaan voor ltr450 8000euro en je moet daar niets aan veranderen staat breed en gewoon cherry bomb en die gaat super...
Geplaatst: vr 01 jun, 2007 11:05
door spoor!
misschien is een budget ook wel handig ?
Geplaatst: vr 01 jun, 2007 11:18
door Vyrena
En de klasse, stel dat je in de blasterklasse wilt rijden heb je niets meer aan je 450.
Geplaatst: do 14 jun, 2007 08:12
door No Limit W-tec
No Limit YFZ schreef:Wat betreft het competitie gehalte van de e-atv zou ik graag Dutje die door jou gesponsord is eens een MCLB zien willen zien rijden op de E-atv. Power genoeg dus mag dat geen probleem zijn.
Blijbaar 6/17 en 11/15 gereden in Zwevezele. Hoe was het in de start ?
Geplaatst: do 14 jun, 2007 09:07
door bertmat
Heeft twee keer compleet de start gemist.
Eerste reeks als laatste naar het starthek moeten rijden met als gevolg dan ook praktisch als laatste in de eerste bocht.
Het parcours lag er na de zware regenval van zaterdag op zondag zwaar bij wat het inhalen er niet makkelijker op maakte.
Na een moeilijke inhaalrace is Dutje toch nog naar de 6e plaats gereden.
Tweede reeks ongeveer zelfde verhaal.
Start gemist dus op ongeveer driekwart van het deelnemersveld in de eerste bocht.
In de eerste ronden meteen al wat plaatsen goedgemaakt.
Halfweg koers is een inhaalpoging verkeerd afgelopen met als gevolg een onzachte koprol voor zowel Dutje als de E-ATV.
Terug als laatste vertrokken, en zonder verdere risicos te nemen toch op plaats 11 over de finish.
Ik denk dat dit helemaal geen slecht resultaat is, wetende dat Dutje de machine helemaal niet gewoon is (en de E-ATV is toch wel helemaal iets anders dan de Yamaha) en dat de quad afgesteld staat op endurances en niet op MCLB.
Mits een beetje gewenning van de piloot en enkele kleine aanpassingen op gebied van motor en veren denk ik dat ik gerust mag zeggen dat de E-ATV méér als z'n mannetje kan staan tegenover de concurrentie!
Groeten, Bert.
Geplaatst: do 14 jun, 2007 10:02
door No Limit W-tec
Hoe komt het dat start telkens mis gaat ? Normaal heeft de 525 toch ruimschoots power genoeg ?
Verkeerde banden ?
Verkeerde gearing ?
Geplaatst: do 14 jun, 2007 10:40
door bertmat
Waar wil je eigenlijk naartoe?
Ik had toch reeds gezegd dat Dutje de machine niet gewoon is en dat die ook niet klaar stond om MCLB te rijden, dit zijn volgens mij al redenen genoeg om de zwakkere start te verklaren.
Dat Roderick zondag met de E-ATV gereden heeft was trouwens gewoon om hém uit de nood te helpen, in principe niet om de E-ATV te promoten.
Maar als je ziet dat hij met de E-ATV zonder noemenswaardige voorbereiding van de praktisch laatste plaats naar de zesde rijdt, dan mogen we volgens mij gerust zeggen dat de E-ATV een pak potentiëel in zich heeft!
Wees gerust, als er een échte promorit komt zal ik er wel voor zorgen dat de juiste banden en gearing gemonteerd zijn..., ik heb in elk geval 100% vertrouwen in de E-ATV!
Groeten, Bert.
Geplaatst: do 14 jun, 2007 11:46
door Dutje#82
jah kzal mij maar eens moeien zeker !
dus ten eerste heb ik de E-atv getest in zwevezele om te zien wat er compititief nog moet veranderen,
omdat het toch wel (uit de mond van eickner : een enduro quad is ).
ik heb er de woensdag mee in komen gaan trainen en echt dat ding gaat als een speer, maar er is nog wat werk aan tanwielen, om na 2 reeksen de tandwielen goed te hebben dat is beetje veel gevraagt!
kwa power kan je zeker niet klagen! is echt monstreus ! super veel koppel, en gaaaan ! maar voor mclb mag er wat pit bij en dat heb je met andere uitlaat (wat je automatisch hebt met w-tec en consoorten) op de e-atv staatr nog een originele ktm enduro uitlaat die super stil is ! Voor de rest echt super, springt zalig beter of mijn yamaha door de putten vliegt die gewoon( enkel nog wat veer verfijning voor stopkipjes )
dusja nicolas laat vanmoer of sunny of decuyper eens met compleet onbekende quad rijden zullen dan eens zien hoe goed ze rijden !
nog klein detail ( 2de reeks was ik na 2-3 ronden 4de, maar aertgeerts vondt het nodig om me eruit te rijden, is wel achteraf zich komen excuseren)
alst nog keer geen proef is doen we 2de test !
groetjes eh
Geplaatst: do 14 jun, 2007 12:08
door ~JoAcHiM~
Dutje#82 schreef:gaat als een speer,
kwa power kan je zeker niet klagen! is echt monstreus ! super veel koppel, en gaaaan !
en toch nog wat pit tekort
Denk je dat met die 5pk van een andere uitlaat je veel verschil gaat voelen...
Misschien het gedacht die een beetje veranderd omdat ie meer lawaai zal maken?
Geplaatst: do 14 jun, 2007 12:12
door No Limit W-tec
De EXC is volgens mij niet het geschiktste blok voor MCLB, wel voor endurance. Of je moet de versnellingsbak veranderen naar de SX verhouding zoals Pyra rijdt.
Wat betreft tandwielen : dacht dat de meesten met KTM blok met 14-42 rijden in quad, weet niet of je er iets aan hebt.
@Dutje, toch geen problemen met je nieuw blok ?
Geplaatst: do 14 jun, 2007 14:04
door Dutje#82
No Limit YFZ schreef:De EXC is volgens mij niet het geschiktste blok voor MCLB, wel voor endurance. Of je moet de versnellingsbak veranderen naar de SX verhouding zoals Pyra rijdt.
Wat betreft tandwielen : dacht dat de meesten met KTM blok met 14-42 rijden in quad, weet niet of je er iets aan hebt.
@Dutje, toch geen problemen met je nieuw blok ?
nenee, enkel service voor veertjes
wij reden 14-37 veel te zwaar dus
@ joachim, op straat voel je 5 pk mss niet maar op parcours voel je iedere pk ! geloof het of niet
Geplaatst: do 14 jun, 2007 15:39
door bennyn
foto's?
Geplaatst: do 14 jun, 2007 17:07
door peet #77
http://s182.photobucket.com/albums/x230 ... Zwevezele/
hier staan er tussen is wel met een gewone lens getrokken 200mm is in de maak
Geplaatst: do 14 jun, 2007 17:13
door Quadracer 74
http://www.nifin.be
Daar staan een paar hele mooie foto's tussen!