Quad om te kompetitief te crossen

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Channel Zero
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad om te kompetitief te crossen

Bericht door Channel Zero »

Ben een leek in quads en had graag uw advies willen kennen. Binnen enkele weken zou ik willen overgaan tot de koop van een quad. Deze quad moet dienen om, na vele uren van training, deel te nemen aan crossen (competitie).
Ik ga ervan uit dat een quad om te kompetitief crossen toch verschilt dan een quad om op de baan te rijden.
Welk type zouden jullie aanbevelen en waarop let ik het best?
Van harte dank!
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Re: Quad om te kompetitief te crossen

Bericht door Frank MB »

Channel Zero schreef:Ben een leek in quads en had graag uw advies willen kennen. Binnen enkele weken zou ik willen overgaan tot de koop van een quad. Deze quad moet dienen om, na vele uren van training, deel te nemen aan crossen (competitie).
Ik ga ervan uit dat een quad om te kompetitief crossen toch verschilt dan een quad om op de baan te rijden.
Welk type zouden jullie aanbevelen en waarop let ik het best?
Van harte dank!
Mits aanpassing van Vering en Verbreding kunt u kiezen uit:
Yamaha YFZ 450
Honda TRX 450
Suzuki LTR 450
Kawasaki KFX 450

En zonder aanpassing:
W-tec (kun je met verschillende soorten crossblokken krijgen, Maar ik zou een Honda 450 blok aanraden dan.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Momenteel kost een W-tec met CRFX450 motor met electrische start en Ohlins PRX vering 15.500 € en heb je competitieve quad om aan de start te komen.

Met de overige productiequads moet je algauw 8-10.000 euro gaan bijtellen als je competitief wil zijn : a-armen, remleidingen, achteras, vering voor en achter, stuur verhogen, nerfbars, stuurdemper, uitlaat, eventueel motortuning,...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

@Frank: er zijn nog andere wedstrijdklare quads te verkrijgen dan W-Tec hoor. Zoals E-ATV bijvoorbeeld, afgeveerd met WP rondom, sterke KTM motor erin, Brembo remsysteem met wave discs,...
Als ik het goed voor heb kost de E-ATV ook nog net iets minder dan de w-tec en je hebt er homologatie bij, wat altijd een pluspunt is als je terug wil verkopen. Er zijn ook nog EMP, VLS, EML, ...

@Channel Zero: als beginnend competitierijder denk ik dat je bij aanschaf van een Suzuki LT-R 450 momenteel het beste compromis hebt wat betreft prijs/prestaties. De Suzuki is uiteraard ook nog voor verbetering vatbaar, maar het kostenplaatje voor de aanpassingen zal bij Yamaha, Honda, ... toch een stuk hoger liggen.

Deze reactie is een uiting van mijn persoonlijke mening, mijn mening hoeft niet perse de enige waarheid te zijn.

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bij Te koop staat LTR waar al redelijk al wat veranderd is voor heel mooie prijs, neem eens contact op met Olivier anders.

EML is voor zover ik weet niet meer nieuw te krijgen. EMP is overgenomen door Ligier en Ligier zou quad aan het bouwen zijn met zelfde principe voorarmen als W-tec.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Welke klasse en bond wil je gaan rijden?
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ja, sorry, kleine correctie, EMP is inderdaad overgenomen door Ligier, de EML is waarschijnlijk wél nog nieuw te verkrijgen aangezien er sinds kort een rondrijdt op MCLB en last but not least; de E-ATV is niet zomaar wat goedkoper dan de w-tec, maar blijkbaar méér als 20% goedkoper...én gehomologeerd...mijn ecxuses voor de verkeerde informatie dewelke ik hier eerder heb gepost.

@Cannel Zero: de Suzuki die te koop staat van Olivier lijkt mij inderdaad ook een goede beginnersquad

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

CRF450X met Ohlins PRX vering en e-start voor 15.500 € btw incl, dat is toch +/- hetzelfde als de goedkoopste E-atv of klopt deze site niet http://www.eatv.de/engl/modelle.html ?

Wat betreft het competitie gehalte van de e-atv zou ik graag Dutje die door jou gesponsord is eens een MCLB zien willen zien rijden op de E-atv. Power genoeg dus mag dat geen probleem zijn.

Ik merk dat er bij competitie rijders (dit topic gaat over quad om competitief te crossen) de vraag nooit gesteld wordt om homologatie te hebben. Er kruipt zoveel tijd in training, fysieke training, onderhoud, verplaatsing,... dat er weinig of geen tijd rest om op de baan te rijden. Ik heb zelf destijds de nummerplaten van mijn yfz ingediend omdat er amper nog twee keer per jaar mee op de baan gekomen werd.

Ik geef wel toe dat de vraag af en toe komt van recreanten omdat ze de w-tec mooi vinden, maar W-tec trekt bewust de kaart van de competitie, terwijl E-atv zich voor zover ik weet meer richt op de uitgebreide on-road markt in Duitsland.
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Die homologatie is intressant WAAROM zal je vragen om nadien terug te verkopen aan iemand die er dan wel met op straat wil komen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Momenteel is er meer vraag dan aanbod van tweedehands W-tec, dus zou ik niet mee in zitten.
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

@ bertmat, ik weet dat er nog meer zijn, e-atv zie je niet vaak op wedstrijden en ik heb er zelf al helemaal geen ervaring mee, ook hoor ik er weinig over, behalve dat er toch veel verkocht worden. Wat betreft EMP, die machine is schreeuwend duur, meer dan 20.000 euro hetzelfde betaal je voor een VLS met Husaberg of Yamaha, wat dus meer is als w-tec en E-atv. En husaberg is naar mijn mening niet heel betrouwbaar bus zou ik het niet aanraden.
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

@Nikolas: Ja, de site van E-ATV klopt. Maar ik vrees dat ik de prijzenpolitiek onder de w-tec dealers niet begrijp, want op internet staat ook klaar en duidelijk vermeld dat de W-tec CRFX en Öhlins 15500€ EXCL btw moet kosten...verkoop jij dan zonder btw of uw collega met superwinst? Sorry hoor, maar een beetje rechtlijnigheid zou volgens mij niet misstaan.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

@ bertmat, is idd internetfoutje, 15500 € ex btw.
Prodigy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Prodigy »

Mocht je alleen puur competie willen rijden zou ik als eerste W-tec aanraden gewoon het feit dat je
de beste kwaliteit voor je geld krijgt en misschien wel het meeste, anders de Honda TRX of YFZ maar dan zoals hierboven gezegd met de nodige aanpassingen.
LTR zou ik persoonlijk afraden, kader is zeer gevoelig voor barsten en scheuren vooral bevestiging link achteraan het kader,

greetz Prodigy
Sponsored by: Passion and Profession

quads
W-tec
MX en QX toebehoren
Scherpenheuvel
info@passionandprofession.be
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

dat scheuren van die link is al lang voorbij dit was enkel bij de eerste reeks
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Plaats reactie