Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 10 jul, 2007 07:59
door No Limit W-tec
bertmat schreef:Ik kan het verkeerd voor hebben hoor, maar ben je vanaf dit jaar niet verplicht om "slechts" met een 450cc te rijden? (afgelopen met big bore toestanden dus)
Of geldt dat alleen maar voor diegenen die het volledige kampioenschap rijden?
Ik heb toch niet gezegd dat Jan 450 rijdt ?! Heb enkel gezegd "600 € kosten aan gedaan om hem wat meer pit te geven", verder wil ik hier niet in detail gaan, we moeten de concurrentie niet inlepelen hé.
Is idd zo en wordt effectief gecontroleerd als er klacht is. Eerste wedstrijd is motor van couprie en warnia opengelegd, je krijgt er 200 € voor om hem zelf terug in elkaar te steken en nieuwe dichtingen te kopen...
Enkel de quad waarmee Bastogne wordt gereden is een 490X die gaat als een sneltrein.
Geplaatst: di 10 jul, 2007 10:32
door Shaggy
bertmat schreef:Ja, maar de vraag is of de Belg met een 490 mag rijden wanneer de Fransen met een 450 moeten rijden...
Anyway, 490 of niet Jan en Davy rijden uiteraard sterk, proficiat met jullie resultaat!
IEDEREEN die in Frankrijk meedoet aan het elite kampioenschap, het hele seizoen of sporadisch, moet met max 450 cc rijden. Dus ook de Belgen.
Het "geprepareerde" blok van Jan moet je je niet teveel bij voorstellen hoor. Max vermogen is identiek aan het standaard blok. Alle onderdelen zijn standaard honda. Dus; originele zuiger, nokkenas, carb,...
Het is echt wel het manneke dat er op zit die het verschil maakt!
Geplaatst: di 10 jul, 2007 10:36
door QuadGirl
Dikke proficiat voor beiden!
Hopelijk ondervind Davy niet teveel last van zn knie in de komende grote wedstrijden.
Geplaatst: di 10 jul, 2007 10:54
door doubletracing
oede miere schreef:bertmat schreef:Ja, maar de vraag is of de Belg met een 490 mag rijden wanneer de Fransen met een 450 moeten rijden...
Anyway, 490 of niet Jan en Davy rijden uiteraard sterk, proficiat met jullie resultaat!
IEDEREEN die in Frankrijk meedoet aan het elite kampioenschap, het hele seizoen of sporadisch, moet met max 450 cc rijden. Dus ook de Belgen.
Het "geprepareerde" blok van Jan moet je je niet teveel bij voorstellen hoor. Max vermogen is identiek aan het standaard blok. Alle onderdelen zijn standaard honda. Dus; originele zuiger, nokkenas, carb,...
Het is echt wel het manneke dat er op zit die het verschil maakt!
Voor die holeshot is er inderdaad een sterke motor nodig maar als je ziet hoeveel later Jan het gas toezet dan de anderen weet je wel waar je het verschil moet gaan zoeken hoor!echt respect voor degene die daar mee kunnen draaien
Geplaatst: di 10 jul, 2007 10:57
door QuadGirl
Ja, das waar, Jan zet gas echt laat toe. In Warsage vertrok die op laatste rij en wie vloog er in de eerst bocht nog voorbij? Jep Jan. Ik had toen geen slechte start maar iemand dreef me naar rechts en dar kwam Jan dus net aan en we haakten effe in mekaar. Maar hij bleef volle gas doorgaan en springen op zn quad dat we zo uit mekaar zijn geraakt. Hij heeft me paar meter meegesleurd. Was grappig (allee nu
) want ik deed niks en toch ging ik vooruit
Kzen echt curieus voor vant weekend! Hopelijk valt het weer wat mee!
Geplaatst: di 10 jul, 2007 15:19
door No Limit W-tec
Onderstaand een foto van de start van de derde reeks, om maar een idee te geven van de moederpoel waarin werd gereden. Trouwens niemand die ook maar geprobeerd heeft om te annuleren !
Geplaatst: di 10 jul, 2007 19:28
door Dutje#82
chapeau om te starten in zo'n modderpoel.. het zijn dan natuurlijk ook bijna allemaal gesponserde piloten !
ik zou toch 2x denken !
Geplaatst: di 10 jul, 2007 22:38
door No Limit W-tec
Dutje#82 schreef:chapeau om te starten in zo'n modderpoel.. het zijn dan natuurlijk ook bijna allemaal gesponserde piloten !
ik zou toch 2x denken !
Vergeet dat maar hoor, denk als er 10 van de 30 volledig gesponsord worden dat het veel zal zijn, denk zelfs dat je daar niet aan komt.
Geplaatst: wo 11 jul, 2007 18:43
door Dutje#82
bedoel ook niet volledig.. al je al een halve quad krijgt
Geplaatst: wo 11 jul, 2007 18:55
door No Limit W-tec
Jij bent toch ook gesponsord door Bertmat, Quadtuning, Akrapovic en Dutry & co
Ik denk dat Davy en Jan zowel qua rijden als qua sponsoring momenteel zowat op hoogste niveau van België zitten. Mochten ze Fransen geweest zijn dan stonden ze op gebied van sponsoring misschien al veel verder maar België heeft al bij al een kleine quadmarkt en dat heeft zo zijn nadelen.
Het blijft in Frankrijk wel vechten om aanvaard en gerespecteerd te worden. Ze doen er toch alles aan om hun eigen rijders voor te trekken : vaak laatste op de baan in chrono's, 3 jaar niet opgenomen in klassement, dit weekend 'toevallig' beiden na de wedstrijd aan de kant gezet voor bijkomende controle,...
Vandaag belde de journalist van Quad Passion : 'Zeg, die Jan Vlaeymans, wie is dat eigenlijk ?'
Van Brems hadden ze al gehoord maar van Jan nog niet. Ik heb hem verzekerd dat ze van beiden wel nog een en ander zullen horen, hopelijk al op Bastogne en PDV.
Geplaatst: wo 11 jul, 2007 18:57
door JR
jan en davy, respect ! en nen dikke proficiat!
De 5de tussen allemaal die namen... man man man niet te doen