Quadcross Elite St. Die

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Quadcross Elite St. Die

Bericht door Frank MB »

Ik zat zojuist op quadlib te kijken en ik zag Jan vlaeymans als 3de staan bij de uitslagen van de eerste manche. Bij het dagresultaat zag ik hem niet staan.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Heb weinig tijd maar kort relaas :

Vlaeymans geeft in eerste reeks direct vistekaartje af : kopstart en derde finaal ! Heeft ronden na elkaar Bertrand kunnen afhouden op een faire manier. Davy wordt 8ste nadat hij hele tijd in tang zat van paar rijders en niet voorbij raakte, is smal parcours.

Tweede reeks gaan al de toppers de plaats van Jan en errond innemen. Jan mag pas als 10de naar de baar waardoor hij naar buiten geduwd wordt en tweede start neemt na Couprie die binnenbocht kon nemen door beter startplaats. Finaal 6de. Davy is in banden geduwd geweest en moet van 19de plaats terug komen, finaal weet ik niet juist meer.

Onweer breekt los en baan is modderbad zoals PDV 2006. Jan terug 2de weg na Couprie maar zakt op de glijbaan terug en Brems gaat hem voorbij. Jan even in de fout, glijdt weg in de modder en verliest ronde. Davy rijdt schitterende 5de plaats.

Onherkenbaar rijden ze terug naar de caravan 8) Er lag een tafel in van kop naar kop van 18 m en zowat iedereen sprong hem, Jan vond zelfs dat hij nog meter of twee langer mocht :shock: Mocht Jan telkens op zelfde plaats aan baar gestaan hebben dan had hij zeker drie keer kopstart.

Schitterend parcours met mooie springers. Mooi weekendje geweest ! Op naar Bastogne !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

Terug van een super weekendje met jan "flymans" :knikduim:

Na een rit van 500km en 5 uur in de camionet waren we vrijdagnacht toegekomen in Bruyeres (St-Dié) waar de franse kampioenschapswedstrijd plaats vond.Na een korte nacht in de caravan ging jan hem inschrijven en met de quad naar de technische controle.Ondertussen ging ik het plein eens verkennen en moet zeggen zoiets had ik nog nooit gezien...Tafel van 18 meter bovenaan,trappen,steile hellingen van 10 meter hoogteverschil ,17 tafels in totaal,technische bochten waar je onder een hoek moest springen,vanalles wel wat te vinden.

De zaterdag bestond uit 2 trainingen en 1 cronomanche van 25min.
Tijdens de eerste training stond ik al aan de grond genageld toen ik al die piloten met gemak alle tafels zag springen,de helling waar ik dacht dat de quad met moeite ging boven geraken sprongen ze nog 3 meter bovenuit :shock:
Door het grote aantal piloten waren er 2 groepen gemaakt voor de trainingen en crono's waarvan de eerste 15 van elke groep de zondag mochten starten.
Eerste groep zat Davy samen met couprie enzo en wist een mooie 3de tijd te versieren in zijn groep wat resulteerde in een 5de plaats om naar het starthekken te gaan.Jan zat samen met lassaigne en warnia en had een 5de tijd in zijn groep ,en mocht tegen de 10de plaats naar de start.

Crono's : Couprie 1min55 , Warnia 1min56 , Brems 1min58 ,Jan 2min00.

Zondag na nog een training van 25 min was het tijd voor de eerste reeks over 20min.en 2 ronden.
Mijn hart klopte in mijn keel toen al de quads het gat indoken en jawel nr.121 JAN VLAEYMANS de holeshot nam voor couprie en warnia.Dit heeft hij een volle ronde volgehouden waarna Couprie en Warnia hem voorbijgegaan zijn.Het was nog een hete strijd met David Bertrand(suzuki) voor de derde plaats maar Jan wist hem goed af te houden en nam de 3de plaats voor Bertrand die de strijd had opgegeven :draailach:

Een super 3de plaats dus in de 1ste manche waarmee Jan toch wel een prachtprestatie neergezet heeft :tongduim:

2de reeks,terug een raketstart van Jan die maar nipt de holeshot miste na Couprie.Het ging terug superhard en toppers als Lassaigne en Warnia begonnen al direct langs alle kanten aan te vallen.Jan hield de 2de plaats een paar ronden vast maar heeft dan toch geen risico's meer genomen en tempo gereden om toch een mooie 6de plaats in de 2de reeks vast te houden.Couprie,Warnia,Lassaigne,Jay clement,Bertrand,Vlaeymans.

Davy had al heel de dag last van zijn knie waar hij een paar keer pijnlijk is doorgeschoten en naar het rode kruis gegaan is voor in te tapen.Eerste reeks zat Davy rond een 9de plaats,2de reeks door een inhaalmaneuvre met een tragere rijder op de banden gegaan en terug moeten vechten naar een 16de plaats.

Voor de derde reeks had onze Heer zijn sluizen opengezet en kreeg het plein en rennerspark een serieuze vlaag over zich heen.Het plein werd direct omgevormd naar een modderpiste dat zorgde voor het nodige glij en precisiewerk om toch snel te gaan.
Jan terug als 2de weg na Couprie en een paar ronden als 4de rondgereden maar in een remzone op de neus gesloren doordat hij geen voorrem meer had en nog een beetje achterrem en zat vast in het slijk wat hem een volle ronde koste om terug op de baan te geraken.hij pikte terug in juist voor Davy als 24ste met nog 10minuten te gaan.Uiteindelijk nog geeindigd als 18de in zware omstandigheden.Davy had wel een super 3de reeks met een mooie top 5 plaats :knikduim:

Couprie zit duidelijk niet meer op zijn plaats in Frankrijk als je ziet met welk gemak hij die reeksen daar wint,hopelijk vind hij het nodige budget om in Amerika zichzelf te gaan bewijzen.
Jan en Davy hebben bewezen dat ze dit niveau aankunnen en hopelijk kunnen ze later het volledige kampioenschap daar rijden.

Om af te sluiten wil ik het planet quad team en de familie Brems nog eens bedanken voor het toffe weekend en vooral Jan omdat ik eens mee mocht genieten van al dat spektakel :rock: :rock:

Afbeelding
Shot at 2007-07-09

Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Afbeelding
Shot at 2007-07-09
Laatst gewijzigd door doubletracing op ma 09 jul, 2007 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
bennyn
Quadrider
Quadrider
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 18:04
Contacteer:

Bericht door bennyn »

foto's volgen zeer binnenkort.
Shaggy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 11 apr, 2005 11:49

Bericht door Shaggy »

Ik heb een leerrijk weekendje achter de rug.
Wat die gasten daar allemaal doen mag je gerust vergelijken met GP motorcross niveau.
Dit zijn echt wel geen "vrijetijds"piloten meer hoor.
Als je je hier tussen kunt kwalificeren ben je iemand in de quadwereld vind ik.
Eens te meer zijn wij Belgen verwend met een paar héél goeie talenten.
Ook deze keer waren ze er allemaal aanwezig. Jan, Davy, Meertens, Mickels, Piron, Bolland,...
Nog eens moeten vaststellen dat het niveau en de professionaliteit van de Franse organisatoren HOOG is!
Om nog maar te zwijgen van de kwaliteit van het circuit! Zoals doubletracing al zei... :p
Heb een "flymans" gezien die heel constant was en zich niet liet intimideren.
Heb, denk ik, ook gezien waar hij nog kan groeien om dat laatste stapje te zetten naar de absolute top. :idea:
Maar dat is gemakkellijk gezegd hoor, ik moet het niet doen... :evil:
Heb ook een "Bremske" gezien die veel indruk maakte tijdens de trainingen. Foutloos en érg hard rondgaan, tot hij door zijn knie ging...
Respect en bewondering voor wat hij toen heeft laten zien aan doorzettingsvermogen en hardheid! :buig:
Houden zo mannen! :rock:
Nog eens merci aan het hele team en iedereen die een handje heeft geholpen!
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

mooi mooi als ik dit allemaal hoor ! had niet verwacht dat dat jan zo'n prestatie kon neerzetten in frankrijk, jan zijn speelpleintjes zijn toch de parcours met superveel putten... echt chapeau van alletwee ! parcours ziet er heerlijk uit, maar
wel even wennen voor mclb maniak's... en kopstart nemen VOOR couprie chapeau!
die rijdt wel met een quad die 2x zoveel kost als de w-tec van jan (voorzover ik weet standaard)


groetjes,

ik kom ook nog eens kijken met mijn foto toestel :wink: wss eind dit jaar, omdat ik dan zelf mag rijden.

Toegevoegd na 6 seconden:

mooi mooi als ik dit allemaal hoor ! had niet verwacht dat dat jan zo'n prestatie kon neerzetten in frankrijk, jan zijn speelpleintjes zijn toch de parcours met superveel putten... echt chapeau van alletwee ! parcours ziet er heerlijk uit, maar
wel even wennen voor mclb maniak's... en kopstart nemen VOOR couprie chapeau!
die rijdt wel met een quad die 2x zoveel kost als de w-tec van jan (voorzover ik weet standaard)


groetjes,

ik kom ook nog eens kijken met mijn foto toestel :wink: wss eind dit jaar, omdat ik dan zelf mag rijden.
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

Couprie zijn quad is blijkbaar ook een 450 omdat hij aan het trainen is voor amerika waar je niet meer dan 450 mag rijden,zelf een leager frame is verboden,enkel een origneel versterkt yamaha frame is toegelaten :knikblij:

Heb verschillende fragmenten aan elkaar geplakt en upgeload met youtube,beeld is niet echt schitterend maar ben ook maar een amateurke met een amateurcameraake :punk:

Ik post straks de link van de video :wink:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Quadracer 74 »

Toch weer mooie prestatie van de belgen! Proficiat éé mannen!
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
racekieke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 13 nov, 2005 13:25
Locatie: koningshooikt

Bericht door racekieke »

jha manne een supper weekendje :punk: :punk:

zondag kopstart en zat al te juichen op men quad
en had ze veel eerder verwacht wand heb ze meer dan 1 toer kunnen achter houden gewoon bangelijk :tongduim: :tongduim:

2de reeks pakte ze allemaal men plaats in aan de starthekken
doeme he :x :x
dus ik maar wa verder naar buiten gaan staan dat me het nog wel aardig lukte
maar dan begonne ze al van eerste toer overal aan te vallen en wist ik niet waar ik het had maja toch nog mooi 6de

dan laatste reeks kut regen er op
en ben daar veelte agresief voor voor op zoon baan dan te rijden
dus de ene fout na de andere en elke keer in het diepe slijk beland
zo het was niet moeilijk om mij te kunne passeren toen
dan nog vast gezeten en wast helemaal omzeep

maar het kon me ni veel schelen die laatste reeks na de eerste reeks was men weekend zo al supper geslaagd :rock: :rock: :rock:


en dit heb ik allemaal te danken aan heel het team !
manne bedankt voor alles wat je weeral voor me gedaan hebt dit weekend
en zeker OUDE MIERE hij doet gewoon alles voor mij :knikduim: :buig:

MMMMMEEEEERRRCCCCCIIIIIIII
eliteploeg
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 27 nov, 2005 22:54

quadcross st.die

Bericht door eliteploeg »

dikke proficiat aan jean banan en bremske :applaus:
de fransen zullen :mrgreen: beginnen lachen.
dat was nog maar een voorgerechtje
nu bastogne op palmares zetten :duivel3: :crosser:
en dan tijd om te :bier2: :duivel2: :applaus:
:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Dutje#82 schreef:wel even wennen voor mclb maniak's... en kopstart nemen VOOR couprie chapeau!
die rijdt wel met een quad die 2x zoveel kost als de w-tec van jan (voorzover ik weet standaard)
Eerlijk is eerlijk : Jan rijdt momenteel niet meer standaard, paar weken geleden is zijn 2006 blok (reeds PDV en zandseizoen mee gereden) gereviseerd en tegelijk zijn er 600 € kosten aan gedaan om hem wat meer pit te geven. Zijn 2006 heeft nu iets meer pk's dan zijn standaard 2007. Momenteel rijdt hij met 2006 blok en 2007 ligt aan de kant als reserve.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ik kan het verkeerd voor hebben hoor, maar ben je vanaf dit jaar niet verplicht om "slechts" met een 450cc te rijden? (afgelopen met big bore toestanden dus)
Of geldt dat alleen maar voor diegenen die het volledige kampioenschap rijden?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Officiële resultaten finaal, per reeks en chrono's : http://www.ffmoto.org/_RESULTATS/result ... =quadcross (klikken op champ le duc)
Jan 5de, Davy 8ste, als je ziet tussen welke namen ze staan dan mag je echt wel zeggen : RESPECT ! Mocht Davy zijn knie geen parten gespeeld hebben en de weergoden een normale laatste reeks gegund hebben dan zat er zelfs nog meer in !

Let eens op de chrono's. Couprie is gewoon de Everts van de quads, domineert boven iedereen. Enkel Warnia kan enigszins in de buurt komen. De rest van de top 10 zit heel dicht op elkaar en zijn aan elkaar gewaagd.

Ben benieuwd wat er in de Franse boekjes gaat staan. Ze kunnen stilaan niet meer om de belgen heen, ook al hebben ze het niet graag dat we ons in hun speeltuintje komen moeien. :D

Nog een mooie anekdote van na de eerste reeks : Bertrand volgt Jan heel eind, Jan vreest ervoor dat Bertrand boos zal zijn omdat hij professioneel afstopte maar Bertrand is blijkbaar vriendelijke kerel en kwam Jan feliciteren met de mooie wedstrijd. :applaus:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ja, maar de vraag is of de Belg met een 490 mag rijden wanneer de Fransen met een 450 moeten rijden...

Anyway, 490 of niet Jan en Davy rijden uiteraard sterk, proficiat met jullie resultaat!
Plaats reactie