Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 09:34
door wantjes #9
klinkt veelbelovend. Het zal nog wel eens passen dat ik er ook geraak op Loon.
Nog 2 vraagjes:
-je hebt er ooit naar uitgekeken om de homologatie in orde te brengen, hoe zit dat daar nu mee? Want ik weet zeker dat 75% van de potentiele kopers daarop afgaan.
-kan je de crf blokken nu apart kopen of lukt dat totaal niet?
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 09:56
door No Limit W-tec
De doelmarkt van W-tec is in tegenstelling tot E-atv puur competitief. De quad is hiervoor speciaal gebouwd.
Homologatie markt zou idd uitbreiding kunnen worden maar is ingewikkelder dan je denkt. TUV keuring willen we niet doe omdat dat niet alle landen geldig is en op termijn waarschijnlijk gaat verdwijnen, COC is heel dure en tijdrovende procedure en maakt de quad minstens 1000 € duurder. Bovendien zijn er voor W-tec zelf een pak extra risico's : garantie, aansprakelijkheid bij ongevallen,... en dit moet ook ingecalculeerd worden.
Bovendien merk ik dat meer en meer mensen door het gebrek aan rij mogelijkheden overstappen op puur circuit en wedstrijden.
Wat betreft de motorblokken : call me 0475 95 17 80
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 11:19
door Sharky #3
Ik heb hier nog een full competitie yfz gehad van 2005 die pas wegraakte aan 5000€
Totaal van de investering lag over de 20 000€
Das dus na 2 jaar een verlies van meer dan 15 000€... Daar had je dus bijna al een W tec voor.
Qua rijgedrag vindt ik de W tec zelfs beter rijden dan een yfz. Heel stabiel en springt heel controleerbaar
(alhoewel ik niet zo ferm gesprongen heb, maar de eerste indruk gaf toch aan dat ik gerust wat harder mocht springen)
@ Nicolas: Kan je niet als particulier zelf zorgen voor zo'n TüV keuring?
Ik begrijp wel dat het als constructeur van wedstijdquads niet de bedoeling is om al die juridische dingen op zich te nemen.
Maar op eigen verantwoordelijkheid zou dit toch moeten kunnen?
Ter info COC keuring kost zo'n 1250€
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 11:38
door No Limit W-tec
Geen idee of TUV keuring zou kunnen als particulier. Volgens mij via de juiste mensen wel. Misschien eens proberen via groothandels zoals Bikersworld. Moto's Dave kent misschien ook wel zijn weg daarmee.
Prijs COC 1250 € idd, maar reken er nog minimum 10.000 € bij voor dossierkosten voor eerste quad !
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 16:34
door peet #77
Quad moet naar duitsland voor een TUV keuring en zal ook een zak geld kosten zeker voor de eerst quads nadien betaal je zoveel niet meer
conclusie de eerste die de quad aanbied betaalt het duurst
waarschijnlijk één van de reden waarom ze het zelf nog niet gedaan hebben
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 19:18
door Sharky #3
peet #77 schreef:Quad moet naar duitsland voor een TUV keuring en zal ook een zak geld kosten zeker voor de eerst quads nadien betaal je zoveel niet meer
conclusie de eerste die de quad aanbied betaalt het duurst
waarschijnlijk één van de reden waarom ze het zelf nog niet gedaan hebben
Heeft de eerste dan het ook niet voor het zeggen in verband met dat dossier?
Met andere woorden, nog inkomens nadat de eerste gedaan is?
Maar dan ook de volle verantwoordelijkheid over garantie en juridische aansprakelijkheid over de gehomelogeerde quads...
Ik denk dat een TÜV keuring de goedkoopste weg is...
Eu gekeurde lampen erop en zich gaan aanmelden op de keuring...
Heeft Ton Maessens geen oude W tec staan met wegpapieren? Hoe is dat bij die gelukt?
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 20:14
door No Limit W-tec
Als jullie de TUV in handen nemen dan heb ik daar zeker geen probleem mee, en ga met plezier mogelijke klanten doorsturen voor keuring.
Nikolas
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 20:17
door No Limit W-tec
@Sharky
Waar blijven de foto's ?
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 20:21
door peet #77
Ik doe het alle sinds niet
Moto's Dave zal er meer van weten zal hem eens uitleg vragen daarrond wat het juist kost en hoe het moet gebeuren
Geplaatst: ma 05 nov, 2007 22:09
door Sharky #3
Geplaatst: di 06 nov, 2007 09:09
door bertmat
doelmarkt van W-tec is in tegenstelling tot E-atv puur competitief
Wat wil je met deze uitspraak bereiken
Geplaatst: di 06 nov, 2007 10:03
door No Limit W-tec
bertmat schreef:doelmarkt van W-tec is in tegenstelling tot E-atv puur competitief
Wat wil je met deze uitspraak bereiken
Hiermee bedoel ik dat E-atv ervoor gekozen heeft om zich ook te richten tot homologatie markt en W-tec niet. Er zijn ongetwijfeld mensen die E-atv kopen (al of niet in supermotard uitvoering), enkel en alleen om op de baan te rijden, als gewoon transportmiddel. W-tec heeft geen recreatieve doelmarkt en E-atv wel en daar wil ik niets mee bereiken, is gewoon een vaststelling.
Geplaatst: di 06 nov, 2007 15:30
door bertmat
dat E-atv ervoor gekozen heeft om zich ook te richten tot homologatie markt en W-tec niet
W-tec heeft geen recreatieve doelmarkt en E-atv wel
Dat vind ik nu juist het leuke aan de E-ATV, je kan er niet alleen de baan mee op wegens de COC keuring, maar je kan er ook serieus competitief mee gaan rijden tegen een nog steeds verantwoorde aankoopprijs!
Dat competitieve wordt meermaals bewezen door de vele supermotard overwinningen in het buitenland en recent op eigen bodem te Mettet!
Ook op cross gebied wordt er vooruitgang geboekt, vorig jaar reden we bvb Floyon, Loon, Bastogne, Waremme en hebben we geen onaardige resultaten neergezet.
Auke behaalde in Berck een 11° plaats met de originele "supermotard" veren eronder, helemaal niet slecht zou ik zeggen.
Tja, ik kan nog een tijdje doorgaan, maar eenvoudiger afsluiten is: ja Nikolas, uw W-tec is de beste, amen.
Geplaatst: di 06 nov, 2007 17:15
door coen
jullie zijn net twee haantjes wie elkaar elke keer aan vallen :D
Geplaatst: di 06 nov, 2007 19:25
door No Limit W-tec
coen schreef:jullie zijn net twee haantjes wie elkaar elke keer aan vallen
Ik WORDT aangevallen en wil er niet verder op in gaan, afspraak in Loon en Touquet zou ik zeggen