Test CRF450X in zandafstelling op circuit Loon Plage
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Test CRF450X in zandafstelling op circuit Loon Plage
De demo quad is omgebouwd naar zand afstelling (voorvering hoger gezet, zandbanden 22" achter 23" voor, stuur hoger) en kan zowat wekelijks getest worden in Loon Plage op zaterdag of zondagmorgen.
Vooraf afspraak maken per mail info@planetquad.be of telefonisch op 0032 475 95 17 80.
Dit weekend kan er getest worden op vrijdagmorgen 2 november en zondagmorgen 4 november.
Volgend weekend kan er getest worden op zaterdagmorgen 10 november.
Ik ben er telkens van zowat 8 u tot ongeveer 11u, soms is Oede Miere of Petten er ook nog in de namiddag en kan er dan ook getest worden.
Quad is voorzien van draaigas/duimgas combinatie dus dat mag geen probleem vormen.
Het liefst heb ik dat je eerst paar toeren doet als verkenning, nadien een paar ronden door geven tegen chrono. Achteraf neem je je eigen quad en probeer je die chrono's te verbeteren.
Vooraf afspraak maken per mail info@planetquad.be of telefonisch op 0032 475 95 17 80.
Dit weekend kan er getest worden op vrijdagmorgen 2 november en zondagmorgen 4 november.
Volgend weekend kan er getest worden op zaterdagmorgen 10 november.
Ik ben er telkens van zowat 8 u tot ongeveer 11u, soms is Oede Miere of Petten er ook nog in de namiddag en kan er dan ook getest worden.
Quad is voorzien van draaigas/duimgas combinatie dus dat mag geen probleem vormen.
Het liefst heb ik dat je eerst paar toeren doet als verkenning, nadien een paar ronden door geven tegen chrono. Achteraf neem je je eigen quad en probeer je die chrono's te verbeteren.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Baan is 7/7 open van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, vraag me eigenlijk af of de poort ooit dicht gaat.
Van 't weekend leek het wel Erasmus test weekend Vrijdag al eerste lagding testers (jammer van de motregen en de baan die heel zwaar lag). Zondagmorgen stipt om 8 uur ter plaatste zodat we eens kunnen vol gas kunnen rijden.
Van 't weekend leek het wel Erasmus test weekend Vrijdag al eerste lagding testers (jammer van de motregen en de baan die heel zwaar lag). Zondagmorgen stipt om 8 uur ter plaatste zodat we eens kunnen vol gas kunnen rijden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Nico ik ben er zondag zal rond een 8,30 zijn denk ik zet hem maar klaar
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
E 40 richting Calais.peterrrrr schreef:me maat wil ook de evo testen komt met een eml 500 en ik met de w-tec, moet ik nog een email stuuren of is dit goed zo ?
wij proberen er om 9 uur te zijn
heeft iemand het adres van de baan
Afrit 24 duinkerke(FR). Gewoon pijltjes Car Ferry volgen. Langs een paar ronde punten rijden.
Eens je die parking ziet met honderden vrachtwagens zie je een plakaat op het rond punt met "circuit tout terrain"
Het ligt dan links van de baan.
Heel gemakkelijk te vinden ze.
heb vrijdag eens een testritje gemaakt met de W-tec en moet dat het een heel groot verschil is met de LTR.
Moest ik nu het geld hebben zou mij direct eentje kopen.
Bedankt No LImit YFZ voor de testrit en de uitleg.
Moest ik nu het geld hebben zou mij direct eentje kopen.
Bedankt No LImit YFZ voor de testrit en de uitleg.
Laatst gewijzigd door Dj_Fidel op zo 04 nov, 2007 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Master
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
- Locatie: Oost Vlaanderen
Idd, heb hem nu ook vergeleken met de LTRDj_Fidel schreef:heb vrijdag eens een testritje gemaakt met de W-tec en moet dat het een heel groot verschil is met de LTR.
Moest ik nu het eld hebben zou mij direct eentje kopen.
Bedankt No LImit YFZ voor de testrit en de uitleg.
De W tec is inderdaad toch wel ietske beter
Bedankt Nicolas voor de testrit
Laat maar iets weten he deze zomer
dat is makkelijk als je uit belgie komt, maar als we het adress in de tom tom tikt is makkelijker dus het adres van de baan zelf zou fijn zijnSharky #3 schreef:E 40 richting Calais.peterrrrr schreef:me maat wil ook de evo testen komt met een eml 500 en ik met de w-tec, moet ik nog een email stuuren of is dit goed zo ?
wij proberen er om 9 uur te zijn
heeft iemand het adres van de baan
Afrit 24 duinkerke(FR). Gewoon pijltjes Car Ferry volgen. Langs een paar ronde punten rijden.
Eens je die parking ziet met honderden vrachtwagens zie je een plakaat op het rond punt met "circuit tout terrain"
Het ligt dan links van de baan.
Heel gemakkelijk te vinden ze.
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
is dat nu echt zo'n verschil die w-tec?
ivm kippen en springen vind ik mijn set-up toch ook perfect hoor, maarja je bent idd wel evenveel geld kwijt dan voor een w-tec dan. Maar waar zit dan het grootste verschil?
De werking van die A-armen maken me nog het meest nieuwsgierig. Jammergenoeg kon ik er zondag niet bij zijn, maar kzou die w-tec toch ook eens graag berijden. Er zijn in het verleden wel meerdere zaken opgehemeld en toen ik het zelf teste trok het op gene zak(praatjesmakers dus, die zaken zijn dan ook allemaal een stille dood gestorven ), nee 'k ben nu van het principe: zelf eens testen en dan weet je het zeker.
'k Moet zeggen, de mensen die ik ken, die ermee gereden hebben en me hun verhaal deden, waren allemaal enthousiast en het zijn toch geen rookie's, dus 'k ben echt eens benieuwd.
één vraagje: iemand zijn tijden opgenomen? en reed je dan idd ook sneller met de W-tec?
nog iets: Was dat de W-tec die uitgerust was met de hendel/hand-gas? hoe beviel dat?
ivm kippen en springen vind ik mijn set-up toch ook perfect hoor, maarja je bent idd wel evenveel geld kwijt dan voor een w-tec dan. Maar waar zit dan het grootste verschil?
De werking van die A-armen maken me nog het meest nieuwsgierig. Jammergenoeg kon ik er zondag niet bij zijn, maar kzou die w-tec toch ook eens graag berijden. Er zijn in het verleden wel meerdere zaken opgehemeld en toen ik het zelf teste trok het op gene zak(praatjesmakers dus, die zaken zijn dan ook allemaal een stille dood gestorven ), nee 'k ben nu van het principe: zelf eens testen en dan weet je het zeker.
'k Moet zeggen, de mensen die ik ken, die ermee gereden hebben en me hun verhaal deden, waren allemaal enthousiast en het zijn toch geen rookie's, dus 'k ben echt eens benieuwd.
één vraagje: iemand zijn tijden opgenomen? en reed je dan idd ook sneller met de W-tec?
nog iets: Was dat de W-tec die uitgerust was met de hendel/hand-gas? hoe beviel dat?
Erasmus all the way!
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Er waren te veel testers om uitgebreid door te testen en chrono's te nemen. Parcours begon ook vlug slecht te liggen. Ikzelf ben er telkens maar van 8 tot 11 uur (als ik iedere week wil gaan moet ik vrouwlief ook wat gunstig gestemd houden ) en wil ook nog wat rondjes malen om klaar te raken tegen Touquet.
Vooral op vrijdag heb ik er paar zien testen waarvan je direct zag op de springers dat de quad hun perfect lag. Ken niet al de namen uit elkaar , dacht dat oa Kefke heel hard ging en ronde na ronde verder sprong.
Als de testers eerlijk waren tegen mij dan waren ze allemaal heel tevreden. Ik heb ook al tests gehad van mensen die het niets vinden, als je er niet goed op voelt dan is dat zo en dat kan gebeuren. Ik kan persoonlijk ook niet rijden met een LTR of standaard YFZ.
Pas door te testen weet je het, en ben er ook eerlijk in, ik laat iedereen testen omdat ik weet dat de meesten al van de eerste meters beginnen dromen van een W-tec.
Om een echt doorgedreven test te doen in Loon denk ik dat we beter op woensdag gaan. Dinsdagavond wordt er effen getrokken en kun je dan goed door rijden. Zaterdag en zondag is er momenteel al veel te veel volk en is het na 2 uur al zwaar afzien.
Wat betreft springen denk ik dat de reacties unaniem zijn : de W-tec springt super gecontroleerd en stabiel, met geen enkele quad te vergelijken.
De kippen en putten : om het met de woorden van Peet te zeggen : ze liggen er en ze blijven hard zijn. Met de W-tec setup kan je er hard over gaan maar het is niet dat de vering of setup het een makkie maakt. In het zand rijden blijft fysiek heel zwaar. Het doet evenveel pijn maar met een goede setup rij je wel betere tijden zonder je het beseft.
Draaigas duimgas werkt perfect, maar om misverstanden te vermijden : het is een aangepaste versie door W-tec die ook in PDV gebruikt werkt. Intern is de arm aangepast zodat slag niet zo gevoelig is.
Vooral op vrijdag heb ik er paar zien testen waarvan je direct zag op de springers dat de quad hun perfect lag. Ken niet al de namen uit elkaar , dacht dat oa Kefke heel hard ging en ronde na ronde verder sprong.
Als de testers eerlijk waren tegen mij dan waren ze allemaal heel tevreden. Ik heb ook al tests gehad van mensen die het niets vinden, als je er niet goed op voelt dan is dat zo en dat kan gebeuren. Ik kan persoonlijk ook niet rijden met een LTR of standaard YFZ.
Pas door te testen weet je het, en ben er ook eerlijk in, ik laat iedereen testen omdat ik weet dat de meesten al van de eerste meters beginnen dromen van een W-tec.
Om een echt doorgedreven test te doen in Loon denk ik dat we beter op woensdag gaan. Dinsdagavond wordt er effen getrokken en kun je dan goed door rijden. Zaterdag en zondag is er momenteel al veel te veel volk en is het na 2 uur al zwaar afzien.
Wat betreft springen denk ik dat de reacties unaniem zijn : de W-tec springt super gecontroleerd en stabiel, met geen enkele quad te vergelijken.
De kippen en putten : om het met de woorden van Peet te zeggen : ze liggen er en ze blijven hard zijn. Met de W-tec setup kan je er hard over gaan maar het is niet dat de vering of setup het een makkie maakt. In het zand rijden blijft fysiek heel zwaar. Het doet evenveel pijn maar met een goede setup rij je wel betere tijden zonder je het beseft.
Draaigas duimgas werkt perfect, maar om misverstanden te vermijden : het is een aangepaste versie door W-tec die ook in PDV gebruikt werkt. Intern is de arm aangepast zodat slag niet zo gevoelig is.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
@Peterrrr,
Uitleg Sharky is perfect, is in havegebied weet niet of je GPS daar straten gaat terug vinden. Straat zou moeten zijn 'Route des Dunes' maar als je afrit 24 op E40/A16 neemt kan je niet missen.
Zonder tegenbericht ben ik er zondag tussen 8 en 11 u.
Uitleg Sharky is perfect, is in havegebied weet niet of je GPS daar straten gaat terug vinden. Straat zou moeten zijn 'Route des Dunes' maar als je afrit 24 op E40/A16 neemt kan je niet missen.
Zonder tegenbericht ben ik er zondag tussen 8 en 11 u.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Om even de verschilpunten nog duidelijk te maken :wantjes #9 schreef:is dat nu echt zo'n verschil die w-tec?
ivm kippen en springen vind ik mijn set-up toch ook perfect hoor, maarja je bent idd wel evenveel geld kwijt
1. voor je op W-tec overstapt weet je perfect vooraf wat je investering gaat zijn en de optielijst is minimaal. Als je YFZ, TRX, LTR,... koopt blijf je maar zaken bijkopen en blijf je maar sleutelen. Vaak zit je na 1-2 jaar ook aan zelfde totaal bedrag en heb je er uren aan geknutseld (ok heeft ook zijn charmes maar doe met mijn vrije tijd liever andere dingen )
2. Probeer maar eens na één jaar je full option YFZ, LTR,... kwijt te geraken, heb het zelf meegemaakt, enige mogelijkheid is vaak parting out en terug standaard verkopen en hopen dat je helft van je geld terug hebt. Van alle W-tecs die ik verkocht heb is er tweedehands nog geen enkele onder de 10.000 € verkocht, prijzen particulier van 11.000, soms wel 12.000 € na één jaar zijn geen uitzondering. In tweede jaar merk je weinig of geen daling van prijs.
3. Ik heb weinig of geen klanten die nieuwe W-tec na één jaar verkopen. Een W-tec is na een jaar niet afgeragd en niet noodzakelijk om nieuwe te kopen als je full competitie rijdt. Als je na jaar complete revisie wil doen van A tot Z dan ben je geen kapitaal kwijt zoals bij andere merken. Alle kogellagers en naald lagers incl. cups voor achterswing en incl. excenter lagers met alu ringen, alle o ringen en afdichtringen, alle balljoints, alle kettinggeleiders compleet in set kost 775 €. Alle bouten van de hele quad kosten 160 €.
4. Vering is standaard PRX Ohlins voor en achter, marktwaarde via Kroon 3000 € incl btw.
5. Banden kun je zelf kiezen, wij raden voor harde baan Goldspeed SX aan, voor zand achter 4-snow en voor Kenda. Is niet zoals bij andere quads dat je vaak banden krijgt die ondermaats presteren en je haast genoodzaakt bent om andere te kopen.
6. Last but not least : BETROUWBAARHEID ! Op een heel seizoen cross zijn Jan en Davy twee keer uitgevallen : één keer ketting gebroken en één keer door crash. Ik verkoop weinig of geen onderdelen die breken of plooien. Honda motor is heel betrouwbaar (mits correct onderhoud). De motor van Davy heeft zonet revisie gekregen aan zowat 50-60 uur. Aan 30 uur had hij nieuwe piston gekregen. In feite kon de motor zo weer ineen, zijkant van piston was nog zwart, kon zeker nog 20 uur mee. Er was lichte slijtage aan twee inlaatkleppen en 3de tot 5de versnelling. Quad was tweedehands verkocht en stukken zijn vervangen geweest uit voorzorg. Ik verkoop geen occasies die na 5 uur in snot draaien. Raar maar waar, bij de CRF blokken in tegenstelling tot TRX nog geen enkele versnellinsbak kapot gereden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Ik was enorm verast van die w-tec rijdt super goed en doet het goed op de kippen ook
Mijn ervaring met die w-tec
goei machiene en verdomme er zit power in dat blokske
Wel een prijzige quad maar als je alles rekent valt het nog mee je hebt waar voor je geld,
en zoals Nico zegt een LTR,TRX,YFZ ombouwen kost evenveel geld (vraag maar aan Wantjes)
Mijn ervaring met die w-tec
goei machiene en verdomme er zit power in dat blokske
Wel een prijzige quad maar als je alles rekent valt het nog mee je hebt waar voor je geld,
en zoals Nico zegt een LTR,TRX,YFZ ombouwen kost evenveel geld (vraag maar aan Wantjes)
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html